Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies nodig: nieuwe installatie zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

• leon1e
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-06 13:12
Voor mijn nieuwe installatie zou ik graag weten of ik alles compleet heb en of jullie nog tips hebben. De panelen ga ik zelf monteren, het aansluiten op de groepenkast laat ik een elektricien doen daar heb ik te weinig verstand van.Ik wil wel vast de kabels voorbereiden.

Ons jaarverbruik is ongeveer 4500 kWh, in de toekomst wil ik nog een keer uitbreiden met 8 panelen maar dan willen we eerst een warmtepomp aanschaffen. Klopt het dat ik de set serieel moet aansluiten en moet ik dan nog ergens op letten? Ik kan de omvormer op de afgesloten zolder hangen of onder het open gedeelte (kapschuur), als ik het goed gelezen heb is een open plek aanbevolen ivm. ventilatie/temperatuur?

16x NSP 305 Wp mono full black
1x Growatt 4200-MTL-S
1x Growatt Ethernet Kit
2x Complete Montageset 8 Panelen Portrait op Horizontale rails
1x Solarkabel 4mm² Zwart 50 meter
5x MC4 Connector Set
1x SB-AB MC4 Krimptang

De situatie:

[Voor 6% gewijzigd door leon1e op 11-11-2018 10:01]

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 18-06 15:53
Je mist de rode zonnepanelen kabel

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True