Voor mijn nieuwe installatie zou ik graag weten of ik alles compleet heb en of jullie nog tips hebben. De panelen ga ik zelf monteren, het aansluiten op de groepenkast laat ik een elektricien doen daar heb ik te weinig verstand van.Ik wil wel vast de kabels voorbereiden.
Ons jaarverbruik is ongeveer 4500 kWh, in de toekomst wil ik nog een keer uitbreiden met 8 panelen maar dan willen we eerst een warmtepomp aanschaffen. Klopt het dat ik de set serieel moet aansluiten en moet ik dan nog ergens op letten? Ik kan de omvormer op de afgesloten zolder hangen of onder het open gedeelte (kapschuur), als ik het goed gelezen heb is een open plek aanbevolen ivm. ventilatie/temperatuur?
16x NSP 305 Wp mono full black
1x Growatt 4200-MTL-S
1x Growatt Ethernet Kit
2x Complete Montageset 8 Panelen Portrait op Horizontale rails
1x Solarkabel 4mm² Zwart 50 meter
5x MC4 Connector Set
1x SB-AB MC4 Krimptang
De situatie:
Ons jaarverbruik is ongeveer 4500 kWh, in de toekomst wil ik nog een keer uitbreiden met 8 panelen maar dan willen we eerst een warmtepomp aanschaffen. Klopt het dat ik de set serieel moet aansluiten en moet ik dan nog ergens op letten? Ik kan de omvormer op de afgesloten zolder hangen of onder het open gedeelte (kapschuur), als ik het goed gelezen heb is een open plek aanbevolen ivm. ventilatie/temperatuur?
16x NSP 305 Wp mono full black
1x Growatt 4200-MTL-S
1x Growatt Ethernet Kit
2x Complete Montageset 8 Panelen Portrait op Horizontale rails
1x Solarkabel 4mm² Zwart 50 meter
5x MC4 Connector Set
1x SB-AB MC4 Krimptang
De situatie:
[Voor 6% gewijzigd door leon1e op 11-11-2018 10:01]