Ik beweer ook niet het tegendeel

Je hebt hype cycles in alle takken van sport en zeker in software development. Er zijn een hoop mensen / bedrijven die op die hype train gesprongen zijn. Je ziet dat met alle technologien: eerst krijg je enorm positieve berichten, dan het tegenovergestelde, en dan uiteindelijk een uitgebalanceerde view met de voors en tegens.
Node.js zit nu dik voorbij die piek. In m'n huidige project zijn er ook een paar Node.js misbaksels die omgeschreven moeten worden naar Java bijvoorbeeld. En dat is verre van een enkele uitzondering. Het primaire voordeel van Node.js, dat je front-enders ook back-end code kunnen schrijven, blijkt eerder een nadeel dan een voordeel.
Dus; ik ken best een aantal bedrijven die er nu spijt van hebben. Vooral ook omdat die dingen vaak opgezet zijn door een paar 'enthusiaste' developers die nu al lang weg zijn. En achterblijvers, die hier vaak helemaal geen zin in hebben, zitten met de rotzooi.
Dus ja, het is populair. Geweest. En nu zie je dus dat steeds meer bedrijven inzien dat op z'n 'hypetrain' springen vaak helemaal niet zo'n goed idee is. Want je technologie keuzes, of het nu JS, Java of PHP: je kunt ze in veel gevallen vrijwel onmogelijk ongedaan maken. Ik heb ook kort bij een bedrijf gewerkt dat nog Coldfusion gebruikt. En dat gebruiken ze nu nog omdat ze die keuze 15 jaar ofzo eerder gemaakt hebben.
Maargoed. Da's mijn visie. Als mensen het niet met me eens zijn; prima.
[
Voor 17% gewijzigd door
Hydra op 11-11-2018 12:12
]