Pakket ontvangen dat niet voor mij is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-06 15:46
Toen ik vandaag in de brievenbus keek lag er een pakketje in, wat raar is, want ik verwachtte niks. De geadresseerde naam ken ik niet, maar het adres en postcode zijn wel die van mij. Ik heb gecheckt of de geadresseerde naam overeenkwam met die van andere bewoners in mijn complex, dit was niet het geval.

Het gaat om een PostNL-pakketje, overigens niet van een webshop. Geen afzender. Wat is in dit geval wijsheid? Ik kan wel naar een PostNL-punt gaan om hem retour te doen maarja, als ik niet weet waar die heen moet schiet dat ook niet op (want geen afzender).

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik zou het stiekem openmaken. :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-06 22:32
Staat er een barcode op? Daar kan PostNL een betaal- en bezorgopdracht mee achterhalen en wellicht ook de opdrachtgever en dus de verzender.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:45
je kan ook de naam eens googlen en kijken of die toevallig in de buurt woont..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:38

aex351

I am the one

Dat mag dus niet en is strafbaar.Het juiste antwoord is: terug brengen naar het postkantoor en de afzender/vervoerder hiervan op de hoogte stellen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:19
Retour afzender of gewoon in de prullenbak. Het eerste is het netste, het tweede het makkelijkste

[ Voor 39% gewijzigd door sig69 op 11-11-2018 05:06 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:48
Wat je in iedere geval niet moet doen is het meegeven aan iemand als er morgen ineens iemand voor je deur staat :-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

^ dit. Gewoon retour afzender en niet afgeven aan iemand die zegt dat er per ongeluk het verkeerde adres op staat want dan wordt je opgelicht. De winkel komt dan bij jou met de factuur.

In de prullenbak moet je dus ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
Kan het niet van de vorige bewoner zijn die per ongeluk het oude adres doorgegeven heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:07
President schreef op zondag 11 november 2018 @ 06:44:
Wat je in iedere geval niet moet doen is het meegeven aan iemand als er morgen ineens iemand voor je deur staat :-)
Waarom niet? Het kan toch gewoon een foutje zijn?

Ik heb ook wel eens post ontvangen van iemand die ik niet kende. Paar dagen later iemand aan de deur die een praktijk heeft, waarbij een cliënt gewoon een verkeerd adres had opgeschreven.

afgeven bij PostNL en als die het niet willen even een maand laten liggen om te kijken of iemand het komt halen. Daarna zou ik even kijken wat het is.

Was er een tijdje geleden ook niet zo'n actie dat een bedrijf ongevraagd producten opstuurt met een factuur erbij?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:48
FunFair schreef op zondag 11 november 2018 @ 07:05:
[...]

Waarom niet? Het kan toch gewoon een foutje zijn?

Ik heb ook wel eens post ontvangen van iemand die ik niet kende. Paar dagen later iemand aan de deur die een praktijk heeft, waarbij een cliënt gewoon een verkeerd adres had opgeschreven.

afgeven bij PostNL en als die het niet willen even een maand laten liggen om te kijken of iemand het komt halen. Daarna zou ik even kijken wat het is.

Was er een tijdje geleden ook niet zo'n actie dat een bedrijf ongevraagd producten opstuurt met een factuur erbij?
Waarom niet? Omdat dat een bekende vorm van oplichting is: een bedrijf heeft vervolgens een vordering op jouw adres voor een niet betaalde maar wel afgeleverde bestelling.

Gewoon retour naar postkantoor, die zoeken het dan maar uit

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 17:38

charrel

Cortisol4life..

Hier ook wel is soortgelijks gehad alleen daar stond dan een compleet ander adres op en naam, alleen het nummer was hetzelfde. Dhl gebeld, die waren vol begrip (not) en gaven aan dat ik het naar een service punt moest brengen. Wederom uitgelegd dat zij wat verkeerd bezorgen en dat ze het maar komen halen, pakketje stond ook gewoon los achter de heg...... we hebben het dus ook niet aangenomen.
Ook nog een mailtje gestuurd naar het bedrijf maar daar geen respons van gehad, mocht iemand nog een hangslot willen hebben met een cijferslot erop, Ik heb er nog 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Aan de binnenkant van het pakket staat wellicht meer retourinfo?

afgeven bij postkantoor zou ik toch wel veen bewijs van willen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-06 23:17
Ik zou per ongeluk niet opgelet hebben en het pakketje per ongeluk openen zo dat ik misschien per ongeluk kan zien wat het is en van wie het is, en dan mijn plan trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
En dan ook per ongelijk het briefgeheim schenden. Je zal dan ook maar net de pech hebben dat de andere partij daar wel iets mee doet.

Niet openmaken dus.
De beste stap is retour afzender geaddreseerde is onbekens op dit adres.
En als er dan iemand voor de deur staat dan geef je hem een baksteen. Ja dit is afgeleved voor je, kan je nog lachen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

zetje01 schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:15:
Ik zou per ongeluk niet opgelet hebben en het pakketje per ongeluk openen zo dat ik misschien per ongeluk kan zien wat het is en van wie het is, en dan mijn plan trekken.
En wat zou je plan dan zijn?
Even kijken wat erin zit, en als het iets van waarde is gewoon houden? Ik mag hopen dat mijn pakketjes nooit bij zo'n knip als jou terecht komen.

Modbreak:Zullen we even niet op de man spelen aub?

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 11-11-2018 09:41 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik snap niet goed waarom mensen hier een topic over openen en wat ze er mee hopen te bereiken.
Het is een pakketje dat niet voor jou is. Je belt met de dienst die het bezorgd heeft en die vertellen wat je vervolgens kan doen.
Weten we dat hier op Tweakers beter of hoop je toch de aanmoediging te krijgen die het openen van het pakketje zou rechtvaardigen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:24:
[...]

Even kijken wat erin zit, en als het iets van waarde is gewoon houden? Ik mag hopen dat mijn pakketjes nooit bij zo'n *** als jou terecht komen.
Dan ga je bij het bedrijf klagen dat je je pakketje niet gekregen hebt en dan sturen ze je een nieuwe.

spoiler:
Wel onhandig als ze die ook weer naar de verkeerde persoon sturen. ;)

Relevant:
[YouTube: Friends - The Cheesecake, Chandler and Rachel]

[ Voor 0% gewijzigd door Microkid op 11-11-2018 09:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Leuk dat gelijk al die moraalriddertjes met opgeheven vingertje TS vertellen het pakje te retourneren, maar tegelijk over een belangrijk punt heen lezen:
Het gaat om een PostNL-pakketje, overigens niet van een webshop. Geen afzender. Wat is in dit geval wijsheid? Ik kan wel naar een PostNL-punt gaan om hem retour te doen maarja, als ik niet weet waar die heen moet schiet dat ook niet op (want geen afzender).
.

TS kan m.i. 2 dingen doen:
1. Pakket naar een PostNL-punt brengen (waarna zij het weggooien, als ze het überhaupt al aannemen want geen afzender).
2. Pakket openmaken in de hoop dat daar adresgegevens van de afzender in zitten.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Uthog schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:21:
En dan ook per ongelijk het briefgeheim schenden. ...
Het is wel aan ts geadresseerd. Dan is een vergissing nog wel aannemelijk, maar beter om dat niet te doen.

Zoals eerder genoemd: Sowieso aan niemand meegeven die aanbelt en beweert de eigenaar te zijn. Kan een vorm van oplichting zijn.

Terug naar postnl lijkt het beste.
FooLsKi schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:33:
Leuk dat gelijk al die moraalriddertjes met opgeheven vingertje TS vertellen het pakje te retourneren, maar tegelijk over een belangrijk punt heen lezen:

[...]
.

TS kan m.i. 2 dingen doen:
1. Pakket naar een PostNL-punt brengen (waarna zij het weggooien, als ze het überhaupt al aannemen want geen afzender).
2. Pakket openmaken in de hoop dat daar adresgegevens van de afzender in zitten.
Wie zegt dat er overheen gelezen is? Dat 2e mag niet. Dat eerste is de enige juiste optie. Wat postnl er verder mee doet is geen zaak van ts..

[ Voor 42% gewijzigd door KopjeThee op 11-11-2018 09:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 06:58
Perseverance schreef op zondag 11 november 2018 @ 02:52:
Toen ik vandaag in de brievenbus keek lag er een pakketje in, wat raar is, want ik verwachtte niks. De geadresseerde naam ken ik niet, maar het adres en postcode zijn wel die van mij. Ik heb gecheckt of de geadresseerde naam overeenkwam met die van andere bewoners in mijn complex, dit was niet het geval.

met andere naam op jouw adres, is hoofdwaarschijnlijk oplichting. woon je in een appartementencomplex?
daar worden dat soort praktijken makkelijker omdat mensen pakketten voor elkaar aannemen.

vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767375

Ik zou er mee terug gaan naar PostNL, miscchien kunnen zij het alsnog retourneren naar afzender door de gegevens te controleren van de betaling.
Als zij niks voor je kunnen doen zou ik het gewoon de vuilnisbak in mikken. Zolang je 'm maar niet openmaakt of meegeeft aan iemand die het pakketje op komt halen, want dan wordt je hoogstwaarschijnlijk opgelicht. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-06 23:17
Jeroenneman schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:24:
[...]

Even kijken wat erin zit, en als het iets van waarde is gewoon houden? Ik mag hopen dat mijn pakketjes nooit bij zo'n [mbr]knip[/mbr] als jou terecht komen.

[modbreak]Zullen we even niet op de man spelen aub?[/modbreak]
Belachelijke reactie!
Als je het open maakt zie je misschien de afzender, of de geadresseerde, of beide of geen van beide.
Met die informatie kan je misschien zorgen dat het pakket bij de juiste persoon aankomt, of je kan een ander plan trekken.

Dat jij denkt dat ik op deze manier een poging doe ongeoorloofd waardevolle spullen in mijn bezit te krijgen, zegt een hoop over jou (en niks over mij).
En dan scheld je me ook nog uit! Je bent niet goed wijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:00
De correcte weg is het pakket inleveren bij PostNL. Die hebben een speciale afdeling "onbezorgbare stukken" die uitzoeken wat ze ermee moeten (en die ook de post mogen openen om de afzender of geadresseerde te achterhalen). Lukt dat niet dan wordt het poststuk vernietigd (of nog enige tijd bewaard als het stuk een waardevolle inhoud heeft).

Zelf het pakket openen mag in ieder geval niet ivm briefgeheim.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan het ook gewoon ergens opbergen en wachten op een bericht. Dat is dan of de oplichter of de verzender (niet meegeven uiteraard).

Dan kan je gericht actie ondernemen.

Met PostNL loop je weer het risico dat ze het verprutsen en dat jij straks de gebeten hond bent :/. Weggooien lijkt me ook een heel slecht advies.

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 11-11-2018 10:22 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-06 14:40
Grappig, want als je het artikel daadwerkelijk leest staat er:
De wettelijke bescherming via het zogenaamde 'briefgeheim' van poststukken, waaronder brieven, vervalt op het moment dat de brief bij de geadresseerde is beland.
Kun je discussieren over de betekenis van 'geadresserde'. Maar volgens mij mist er nog het een-en-ander, namelijk:
Het briefgeheim en het telefoon- en telegraafgeheim gelden vanouds alleen in de fase waarin de communicatie wordt getransporteerd (en bij tussentijdse opslag van brieven) en primair in de verhouding tussen de overheid en de burger. (zie noot 1)
Waarbij het briefgeheim dus bedoeld was om je te beschermen tegen de transporteur - inmiddels niet meer de Staat, maar volgens mij is de strekking ongewijzigd.

Ja, er staat ook nog wat in het wetboek van Strafrecht, maar volgens mij richt dat zich ook op transporteurs, en is het de grondwet die wordt aangehaald als men roept MAG NIET!1!

En:
Het briefgeheim als bedoeld in artikel 13 van Grondwet heeft betrekking op brieven en strekt zich in beginsel niet uit tot andere poststukken, zoals postpakketten.
Volgens mij is het briefgeheim dus sowieso niet relevant. Wel de inbreuk op de privacy van de beoogde ontvanger,

Maar het lijkt me sterk dat die je voor het gerecht sleept, terwijl jij enkel beoogde het poststuk bij de juiste persoon te bezorgen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thralas op 11-11-2018 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 13:16

Nicap

Tsssk....

Ik zou het melden bij de gemeente(voorheen politiebureau) bij gevonden voorwerpen. Je hebt het immers gevonden en weet niet exact van wie het is.

Na melden een jaar wachten en het is van jou.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Glashelder schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:22:
Je kan het ook gewoon ergens opbergen en wachten op een bericht. Dat is dan of de oplichter of de verzender (niet meegeven uiteraard).
Deze snap ik niet helemaal. Je bergt het op, er komt iemand die zich meldt (bericht stuurt), maar vervolgens geef je het niet mee? Waarom zou je het dan opbergen?
Dan kan je gericht actie ondernemen.

Met PostNL loop je weer het risico dat ze het verprutsen en dat jij straks de gebeten hond bent :/. Weggooien lijkt me ook een heel slecht advies.
Nee. Als PostNL het verprutst, kun jij daar niks aan doen. Je hebt je plicht gedaan (geprobeerd het pakket terug te krijgen bij de afzender). Wat PostNL daar vervolgens mee doet heb jij geen invloed op, dus kan jou niet aangerekend worden. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Binnenkort komt er iemand aan de deur bij je en die zegt 'hey man, er is perongeluk een pakket voor mij bezorgd bij je! Mag ik 'm hebben?'. Vervolgens krijg jij later de factuur voor wat er in het pakket zat. Bekende vorm van fraude..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-06 17:39
Barcode scannen als die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 11:27
Als er een barcode is, kun je die controleren op de website van transport en kijken of er een retour adres is, zo niet dan gewoon open maken.

Aan niemand meegeven omdat 'jij' als ontvanger dan verantwoordelijk bent, en dan heb je kans dat je een rekening op je mat krijgt.

De kans dat iemand een hele adres verkeerd heeft opgeschreven is een stuk kleiner dan dat iemand een verkeerde naam erop heeft gezet. Gewoon open maken dus!

Als je wilt wachten doe dit niet te lang, omdat retourneren een verstrijkingsdatum heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door ilaurensnl op 11-11-2018 11:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-06 13:42
Niet openmaken, onfatsoenlijk en onmoreel. Gewoon netjes terug doen naar PostNL. Snap die reacties ook niet, het is niet van jou, punt.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:22
Ik heb het ook wel eens gehad met een pakketje uit italie via dpd. Dpd zelf kon ook de orginele eigenaar vinden. En heeft het naar italianse post bedrijf gestuurt en die gingen het veder op lossen. Het pakket werd netjes thuis opgehaald. En ik kreeg ook netjes een bewijs mee van het ophalen. Nooit iemand aan de deur gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
Kalief schreef op zondag 11 november 2018 @ 03:44:
Staat er een barcode op? Daar kan PostNL een betaal- en bezorgopdracht mee achterhalen en wellicht ook de opdrachtgever en dus de verzender.
Er staat idd een barcode op! Heb hem ingevuld, hij geeft alleen mijn adres als bestemming, geen naam. Afzender ''onbekend''.
boyette schreef op zondag 11 november 2018 @ 04:31:
je kan ook de naam eens googlen en kijken of die toevallig in de buurt woont..
Gedaan, no dice.
Bron schreef op zondag 11 november 2018 @ 06:58:
Kan het niet van de vorige bewoner zijn die per ongeluk het oude adres doorgegeven heeft?
Vorige bewoner is hier overleden 5 jaar terug dus ik denk het niet :+
bkloeth schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:38:
[...]

met andere naam op jouw adres, is hoofdwaarschijnlijk oplichting. woon je in een appartementencomplex?
daar worden dat soort praktijken makkelijker omdat mensen pakketten voor elkaar aannemen.

vr gr
Woon idd in een appartementencomplex maar zoals in de OP staat lag het in de brievenbus, heb dus niks aan hoeven nemen. Ik heb dus ook zo mijn twijfels of het een scam is aangezien het m.i. niet van een webshop afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien dus alleen de naam anders is, zou ik het netjes afgeven bij een PostNL service punt.
Het is niet voor jou en verkeerd bezorgd, en de verzendservice is PostNL. hier vind je een PostNL punt in je buurt of onderweg naar je werk etc https://www.postnl.nl/loc...av-verz-ql4-locatiewijzer

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 11:37
Wat bedoel je eigenlijk met een PostNL pakketje? Een verzenddoos van PostNL of wat?

En hoe weet je zo zeker dat het niet van een webshop afkomstig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
Track and Trace is van PostNL.

Ik zeg nergens dat ik er zeker van ben dat het niet van een webshop afkomstig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 17:06
Breng jezelf niet in problemen. Door fraude of briefgeheim of iets anders. Laat je nieuwsgierigheid varen, laat PostNL weten dat ze het pakket/brief weer mee terug mogen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Pietervs schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:13:
[...]

Deze snap ik niet helemaal. Je bergt het op, er komt iemand die zich meldt (bericht stuurt), maar vervolgens geef je het niet mee? Waarom zou je het dan opbergen?
Om af te wachten welk bedrijf zich gaat melden zodat ze bijv. een retourlabel kunnen sturen zodat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de retourzending.
Nee. Als PostNL het verprutst, kun jij daar niks aan doen. Je hebt je plicht gedaan (geprobeerd het pakket terug te krijgen bij de afzender). Wat PostNL daar vervolgens mee doet heb jij geen invloed op, dus kan jou niet aangerekend worden. :)
De afzender is onbekend. Voor ik iets afgeef zou ik graag willen dat de verzender ervan af weet.

Het kan je niet aangerekend worden maar je krijgt er vast gezeik mee. Dat kan je eenvoudig voorkomen door het pas terug te sturen als daar om gevraagd wordt :).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Perseverance schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:10:
... Ik heb dus ook zo mijn twijfels of het een scam is aangezien het m.i. niet van een webshop afkomstig is.
kan nog steeds, bijvoorbeeld via marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:15

Yucon

*broem*

Als het bij jou door de brievenbus past past het ook gewoon in zo'n oranje postnl bus. Zo te horen is het geen echt pakketje maar meer een dikke brief. "Onbekend op dit adres, retour afzender" er op en mooi in de oranje bus gooien.

Dat er geen retouradres op staat is vanaf dat moment het probleem van postnl, niet dat van jou.

[ Voor 14% gewijzigd door Yucon op 11-11-2018 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Glashelder schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:59:
[...]

Om af te wachten welk bedrijf zich gaat melden zodat ze bijv. een retourlabel kunnen sturen zodat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de retourzending.
Bedrijf meldt zich door een factuur te sturen. Jij hebt het pakket gehouden, dus heb je alsnog het gezeik ondanks dat je het niet geopend hebt.
De afzender is onbekend. Voor ik iets afgeef zou ik graag willen dat de verzender ervan af weet.
Daar ga ik wel een heel eind met je in mee: dat is natuurlijk wel zo fijn om te weten. :)
Het kan je niet aangerekend worden maar je krijgt er vast gezeik mee. Dat kan je eenvoudig voorkomen door het pas terug te sturen als daar om gevraagd wordt :).
Gezeik zou bij mij van korte duur zijn: "jullie hebben het gestuurd, ik hb het teruggestuurd via PostNL, als het niet is aangekomen moet je daar maar gaan klagen. En de volgende keer graag een afzender op de envelop/pakket/whatever." :w
Dan weten ze dat ze geen poot hebben om op te staan en zullen afhaken :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:41
Yucon schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:49:
Als het bij jou door de brievenbus past past het ook gewoon in zo'n oranje postnl bus. Zo te horen is het geen echt pakketje maar meer een dikke brief. "Onbekend op dit adres, retour afzender" er op en mooi in de oranje bus gooien.

Dat er geen retouradres op staat is vanaf dat moment het probleem van postnl, niet dat van jou.
Ik zou hem dan toch inleveren bij PostNL. Je wilt immers een bewijs van afgifte lijkt mij. Anders kan je het IMO net zo goed open maken/wegflikkeren en zeggen dat je het in de brievenbus hebt gepropt...

Ik zou hem i.i.g. gewoon bij een PostNL punt afgooien wanneer ik daar zin/tijd voor heb (geen haast) en zéker niet afgeven aan iemand die hem op wilt halen idd. Dat het niet vanuit een bedrijf verstuurd (lijkt) te zijn is niet heel boeiend. Wie weet is het via MP eerst versturen, dan betalen...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Thalaron schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:58:
[...]

Ik zou hem dan toch inleveren bij PostNL. Je wilt immers een bewijs van afgifte lijkt mij. Anders kan je het IMO net zo goed open maken/wegflikkeren en zeggen dat je het in de brievenbus hebt gepropt...

Ik zou hem i.i.g. gewoon bij een PostNL punt afgooien wanneer ik daar zin/tijd voor heb (geen haast) en zéker niet afgeven aan iemand die hem op wilt halen idd. Dat het niet vanuit een bedrijf verstuurd (lijkt) te zijn is niet heel boeiend. Wie weet is het via MP eerst versturen, dan betalen...
De afzender vond het ook niet belangrijk genoeg om met een handtekening voor ontvangst te laten versturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:41
@Yucon het gaat er mij om dat IK geen zin heb in discussies etc. Ik heb een pakket wat niet voor mij bedoeld is ontvangen -> retour afzender is geen optie = ik wil bewijs dat ik het netjes heb ingeleverd vanuit waar het bij mij terecht gekomen is (bezorginstantie) als die het niet willen dan de gemeente bij gevonden voorwerpen en als die het ook niet willen dan gaat het op een plank op zolder voor een jaar of 2. Afhalen kan niemand gezien ik niet kan beoordelen of het een scan is...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 11:37

Perseverance schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:40:

Ik zeg nergens dat ik er zeker van ben dat het niet van een webshop afkomstig is.
Erm.. ik lees dat zo wel in je TS. Maar goed..

Je hebt waarschijnlijk gewoon een privé zending ontvangen welke bedoeld is voor een ander.

Simpel op te lossen door naar PostNL te brengen en om een inname bewijs vragen. Daarna verder gaan met je leven en nooit meer over nadenken.

(Edit na nog even nagedacht te hebben ;) . Ik vul dus nog even aan want ik kan me zo voorstellen dat het je niet helemaal lekker zou zitten bij het afgeven bij een agentschap :) )

Van de PostNL site:

"Onbestelbare post
Het komt weleens voor dat we een brief of pakket niet kunnen bezorgen. Bijvoorbeeld omdat er geen adresgegevens op staan. In zo’n geval gaat de zending naar onze afdeling ‘Onbestelbare Stukken’ in Den Haag. Onze collega’s daar mogen de zending openen om te zien of de afzender en/of geadresseerde kan worden achterhaald.

Lukt het niet om de geadresseerde of afzender te achterhalen? Dan zullen we kijken of het gaat om een waardevolle zending. Zo ja, dan bewaren we de zending een jaar in de hoop dat de afzender of geadresseerde zich alsnog bij ons meldt. Zo niet, dan zal de zending worden vernietigd."

Niet teveel zorgen maken dus dat het pakketje met postzegels van Oma, aan haar kleinzoon niet zal aankomen. PostNL zal heus haar best gaan doen om er voor te zorgen dat het goed komt.

[ Voor 30% gewijzigd door xinix03 op 11-11-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-06 18:15
Doen alsof je wel n pakketje verwachte en openmaken? :P
Anders lekker aan postNL overlaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perseverance
Thanks voor de reacties, het is me wel duidelijk. Ga morgen naar PostNL om het pakketje af te geven! Mochten er nog mensen aan de deur komen laat ik het wel ff weten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
@Perseverance wel het inname bewijs goed bewaren, voorkomt problemen voor je als de verzender nog geld krijgt.

Heb zelf ooit ook iets soort gelijks gehad. Zelfs uiteindelijk een incassobureau hierdoor gehad, maar had foto's van de verpakking en het inleverbewijs. Dit was voldoende voor hun om het af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik ook.
Misschien zit er wel iets in waardoor je weet voor wie of van wie het is.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 17:06
Ik zou het opsturen Peter R de Vries. :P

Maar ik heb ook een x iets dergelijks gehad van PostNL.
Een pakket van PostNL terwijl ik niks verwachtte. Wat bleek nou, het was een oud pakketje van aliexpress die ik een jaar daarvoor had besteld wat nooit was aangekomen, die hadden ze bij PostNL gevonden en was daar beschadigd geraakt. Toen hadden ze dat in een doos naar mij opgestuurd. Maar daar stond niet mn naam op, wel alleen mn adres. Dus in dit geval iets lastiger bij jouw situatie.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 15:36
Terugbrengen naar PostNL en hen het retour laten sturen met geadresseerde woont niet op dit adres.
Wel een bewijs vragen voor t geval er alsnog een bedrijf met een factuur bij je aanklopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Het terugbrengen naar een postnl punt wordt al een paar keer genoemd, maar accepteren die zoiets wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlantis1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 08:45
Bij het postpunt terug brengen. Opletten(!) dat niet iemand (heel amabel) opeens voor je deur staat en die aangeeft dat hij toevallig een pakketje heeft besteld dat per abuis naar jouw adres is gestuurd. Dat is een oplichterstruuk. Een buurman trapte er ook in, kwam er een voor hem volledig onbekend persoon langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Wat zat er nou in het pakket?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726714

Open maken en kijken of er bedrijfs gegevens op staan en dan retour sturen.

Oplichters zijn idd actief op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:17

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Als het pakket door een brievenbus gleuf past dan kan je er gewoon op schrijven "Retour Afzender" Geadresseerde onbekend en in een brievenbus gooien of langs brengen bij een POSTNL punt.

Dit doe ik ook altijd met briefstukken van vorige bewoners of met vreemde geadresseerden erop.

Ik had van de week 2 postkaarten in de brievenbus dat ik een pakketje kon ophalen maar op 1 brief stond mijn naam maar op de andere woonde wel in de zelfde stad. kreeg te horen toen ik mijn eigen pakket ophaalde dat ik hem gewoon in de brievenbus kon gooien.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726714

En dan een factuur ontvangen dat je €..... moet betalen

Ga eerst maar eens kijken wat er in zit en dan naar de juiste retour sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:07
Zolang het geen aangetekende post is, kun je je alsnog van de domme houden en zeggen dat je van niks weet.

Gezien het door de brievenbus is gemikt, is dat dus niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 17:23
jetspiking schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:09:
Niet openmaken, onfatsoenlijk en onmoreel. Gewoon netjes terug doen naar PostNL. Snap die reacties ook niet, het is niet van jou, punt.
Ik ben zo'n onfatsoenlijk, onmoreel persoon die het wel open zou maken. Want misschien achterhaal ik wel voor wie het pakket is en ben ik daarmee sneller dan PostNL

En of het van mij is of niet, dat interesseert me dan echt niet. Het is aan mijn adres verstuurd. Punt. En als die verzender er moeite mee heeft dat een ander het pakket opent, had ie maar alles moeten dubbelchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-06 13:42
@koektrommeltje

Dat mag dus sowieso al niet.

Wat doe je er dan mee als er niets op staat? Naar het postkantoor brengen kan niet meer, weggooien of zelf houden blijven dan over. Daarom is het dus compleet idioot en dien je het gewoon terug te brengen, dan heb je nog de meeste kans dat de rechtmatige _eigenaar_ het ontvangt.

Je zegt het goed, een fout van de verzender. Je zou maar als ontvanger je pakje niet krijgen omdat iemand lekker in jouw spullen gaat zitten vissen...

Hoe bedenk je het 7(8)7

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Ik zou het zo'n geval af geven aan de postbode die aan de deur Komt..
Helaas zal deze zegen dat hij dat niet mag aan nemen .. wat je er daarna mee doet moet je zelf weten. Ik ga er in elk geen moeite voor doen om er mee naar post punt te rijden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook wel eens gehad met UPS dat de track and trace aangaf dat het pakketje afgeleverd was, maar ik niks had ontvangen. Navraag gedaan bij UPS en ze konden achterhalen dat het pakketje een blok verder (andere straat) op een adres met hetzelfde huisnummer als dat van mij was bezorgd. Heb het pakketje daar toen zelf maar opgehaald.

Je zou dus nog even een weekje kunnen wachten totdat iemand zich meldt.

Dat van die oplichterstruuk waar hierboven iemand het over heeft snap ik niet helemaal. Wie of wat valt er dan precies op te lichten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Perseverance
Update: Heb hem afgeleverd bij het PostNL punt, deze heeft het pakket ingenomen als ''afzender onbekend''. Voorzover nog geen tierende mensen aan de deur gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Palomar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:24:
Dat van die oplichterstruuk waar hierboven iemand het over heeft snap ik niet helemaal. Wie of wat valt er dan precies op te lichten?
Nou, ehhh, die truuk bestaat al wat langer:
https://opgelicht.avrotro...met-onbestelde-pakketjes/
https://radar.avrotros.nl...op-jouw-adres-afgeleverd/
https://www.ad.nl/binnenl...jes-van-wehkamp~a9628450/
etc... :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Jouw probleem niet? Gewoon terug retour. Misschien een oud bewoner waarvan je het pakketje hebt ontvangen? Krijg hier soms ook gewoon post die ook aan iemand anders is verstuurd maar wel op mijn adres. Die gaan gewoon retour *geadreseerde is verhuist*

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Perseverance schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:40:

Kans dat het niet van een webshop is, is wel groot. Bijna alle webshops zullen de pakketten geautomatiseerd voormelden bij PostNL, dat doet de webshop waar ik werk namelijk ook. Daarbij zijn afzender gegevens verplicht. ;)

Beste kun je dus het pakket terugbrengen bij een PostNL als zijnde retour, omdat je de geadresseerde niet bent.
Bensimpel schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:19:
Jouw probleem niet? Gewoon terug retour. Misschien een oud bewoner waarvan je het pakketje hebt ontvangen?
Heeft TS reeds aangegeven; die is vijf jaar geleden overleden. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:39

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn hemel wat een gesteggel zeg.

Zet op het pakker 'Retour afzender, naam onbekend' en gooi het in de brievenbus.

Gezeik krijg je niet want er is nergens bewijs dat je het pakket ontvangen hebt (niet getekend).

Klaar.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 17:23
jetspiking schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:47:
@koektrommeltje

Dat mag dus sowieso al niet.

Wat doe je er dan mee als er niets op staat? Naar het postkantoor brengen kan niet meer, weggooien of zelf houden blijven dan over. Daarom is het dus compleet idioot en dien je het gewoon terug te brengen, dan heb je nog de meeste kans dat de rechtmatige _eigenaar_ het ontvangt.

Je zegt het goed, een fout van de verzender. Je zou maar als ontvanger je pakje niet krijgen omdat iemand lekker in jouw spullen gaat zitten vissen...

Hoe bedenk je het 7(8)7
Het spijt me dat ik niet zo'n moraalridder ben 8)7 Ik fiets door rood, haal auto's in met een hogere snelheid dan dan max. snelheid en zou er dus geen bezwaar tegen hebben om een pakketje te openen dat aan mijn adres geadresseerd is te openen ook al staat daar een andere naam op. Dr gaat geen dag voorbij dat ik weleens een regeltje overtreed. Ach ja.. wat minder strikt omgaan met bepaalde regeltjes maakt het leven net even fijner en makkelijker ;)

En toch denk ik dat je me dankbaar zou zijn als ik jouw direct benader als ik jou kan achterhalen als bedoelde ontvanger of de verzender, in plaats van het terug te sturen naar PostNL en het aan hen over te laten. Grote kans dat PostNL het op een hoop flikkert als 'onbestelbaar' of 'afzender onbekend' en de zooi uiteindelijk verkoopt. Nee, als het een leuke inhoud is, dan hou ik het liever zelf of verkoop ik het zelf wel.

[ Voor 4% gewijzigd door koektrommeltje op 13-11-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
jetspiking schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:47:

Daarom is het dus compleet idioot en dien je het gewoon terug te brengen, dan heb je nog de meeste kans dat de rechtmatige _eigenaar_ het ontvangt.
Gezien de moeite die PostNL steekt in het juist bezorgen van post waar wel gewoon een adres op de envelop staat lijkt het me vrijwel uitgesloten dat ze ook maar iets doen met dit pakket. Er is ook geen enkele financiële prikkel om hier tijd in te steken. Het gaat gewoon ongezien op een stapel die na de wettelijke minimum periode de container in gaat.

Theoretisch gezien zou de verzender het gedurende die periode waarschijnlijk kunnen claimen, maar de kans dat ze een telefoontje van de verzender succesvol kunnen koppelen aan een envelop zonder afzender die ergens ligt te verstoffen lijkt me ook minimaal. Zo heb ik ook nog nooit gehoord van zo'n PostNL "onderzoek" waarbij de zending uiteindelijk teruggevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 11:26
Chaos schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:17:
[...]

Theoretisch gezien zou de verzender het gedurende die periode waarschijnlijk kunnen claimen, maar de kans dat ze een telefoontje van de verzender succesvol kunnen koppelen aan een envelop zonder afzender die ergens ligt te verstoffen lijkt me ook minimaal. Zo heb ik ook nog nooit gehoord van zo'n PostNL "onderzoek" waarbij de zending uiteindelijk teruggevonden wordt.
1 keer ervaring mee gehad. Pakketje richting VK gestuurd, kon niet worden afgeleverd en is retour gegaan naar PostNL. Tracking etc allemaal te volgen maar niet vanuit VK -> NL. Onderzoek laten starten maar na 2 weken de conclusie: jammer joh, we zijn het kwijt en je moet de verzending als verloren beschouwen.

1 maand later gaat de deurbel, postbezorger met mijn verloren verzending. Dus onderzoek gaf niks aan, maar uiteindelijk kwam het nog goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@koektrommeltje eindelijk iemand die het reëel bekijkt !

Mijn 2cts ... als er een afzender op zou staan, had ik die benaderd en gevraagd wát de bedoeling zou zijn
Maar een geadresseerd pakket op mijn adres, zonder afzender ... dan ga ik geen week online lopen 'neuzelen' om wat nu te doen.

Kom op mensen, DENK eens na.
Als de buitenkant niet verraad waar het van is, of voor wie, kan het de binnenkant toch wel prijsgeven ?

Is het van waarde zit er een verzendformulier / factuur whatever bij
Dat is al weer een stap dichter bij de werkelijke eigenaar

Zit er een betaalovereenkomst bij ( of een verzending wat nog betaald zou moeten worden ) moet je ook DIE bevestiging bekijken, staat hij op hetzelfde adres ?
Ik heb ooit een pakje gekregen waar de postcode op het 3e cijfer ééntje verschilde.
Het bedrijf had de part-list wel goed benoemd, maar het etiket op de buitenkant stond een 8 ipv een 3

Nu stond daar wel een naam van de ontvanger en de verzender op, dus een kort telefoontje was "stuur maar terug naar ons, en wij sturen de juiste persoon het product"
Dat heeft me 3 dagen gekost, maar alleen omdat ik die vrijdag en zaterdag zelf geen tijd had, en zondag de post niet open was.

Moeilijk gedoe allemaal over wettelijke / gerechtelijke en privacy zooi ....
Als ik wat besteld heb, en het komt niet aan, ga ik ook reclameren, ik zou juist blij zijn dat jantje het pakje opende, om de boel af te handelen.
CH4OS schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:25:
[...]Heeft TS reeds aangegeven; die is vijf jaar geleden overleden. ;)
t'is wat, Aliexpress tegenwoordig ... verzending duurt steeds langer

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 14-11-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0xxar
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10-2022
Grote kans dat er binnenkort iemand bij TS langs komt om het pakketje op te halen. Vriendelijk als TS is, geeft hij het pakketje als een brave burger mee. Vervolgens blijkt het pakketje besteld te zijn met gestolen betalingsgegevens en krijgt hij een vriendelijke brief binnen of het pakketje retour kan. Vaak is het dan haal te laat, maar doorgaans zullen ze de kosten niet op TS proberen te verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 10:32
B0xxar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:58:
Grote kans dat er binnenkort iemand bij TS langs komt om het pakketje op te halen. Vriendelijk als TS is, geeft hij het pakketje als een brave burger mee. Vervolgens blijkt het pakketje besteld te zijn met gestolen betalingsgegevens en krijgt hij een vriendelijke brief binnen of het pakketje retour kan. Vaak is het dan haal te laat, maar doorgaans zullen ze de kosten niet op TS proberen te verhalen.
Beter om het topic een beetje door te lezen / te volgen:
Perseverance in "Pakket ontvangen dat niet voor mij is"

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Pagina: 1