Vraag

• Elfox
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-11-2018
hi,

Als extra'tje verkoop ik her en der gepersonaliseerde foto's/video's.
Voornamelijk gericht op 1 doelgroep. Het loopt wel aardig en nu had ik
een idee in m'n hoofd, alleen weet ik niet waar te beginnen zonder direct een jaar
ergens aan vast te zitten of dure wp plugins te kopen.

Ik wil eigenlijk gewoon een aantrekkelijke homepage, met opties "los" te bestellen
maar ook een membership. Met dat membership krijg je toegang tot foto's en video's,
mijn online 'dagboek' en het allertofst zou zijn een chatroom met webcam functie.
(Alle beeldmaterialen zijn gewoon van mij zelf en daar waar een 2e partij bij in speelt
is er toestemming gegeven)

Waar kan ik dit realizeren zonder dat ik direct aan jaar abbonementen zit, of eigenlijk
uberhaupt overdreven veel moet investeren? :)

Alle reacties

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-03 11:28
Zo te horen heb je gewoon een heel ontwikkelteam nodig. Dit allemaal even zelf realiseren zonder te dure kant en klaar pakketten zie ik niet zo snel gebeuren.

Heb je al gekeken of er al plugins hiervoor bestaan?

[Voor 15% gewijzigd door Jaïr.exe op 11-11-2018 01:38]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Uberhaupt, als je visie al zo korte termijn is dat je een jaar al lang vind voor een abonnement, dan is dit niet erg zinvol. Mensen die betalen willen dat echt niet voor eenmalige toegang doen.

Je hebt hier flinke expertise nodig, niet alleen technisch maar ook zakelijk.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Elfox
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-11-2018
Dat begrijp ik, ik zal eerst alles werkend voor m'n neus moeten zien en flink willen testen voor ik uberhaupt zaken ga doen. Het investeren is ook geen probleem, alleen met de gratis plug-ins van wordpress kom je niet ver. De betaalde versie's wel, maar ik vind 100,- per plug in toch wel een duur grapje worden voor een probeersel.

[Voor 0% gewijzigd door Elfox op 11-11-2018 02:05. Reden: spelfout]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zit nu heel erg in de WordPress mode te denken. Er zijn meerdere cms'en waar je naar kunt kijken. Staar je niet blind op WP.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:03
Is er niet een site die dit alles voor je regelt waarop je je zou kunnen aanmelden?

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Als je een of twee wordpress plugins voor ee paar tientjes al te duur vind heb je een verkeerde mindset.

| live and give like no one else |

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
sypie schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:31:
Je zit nu heel erg in de WordPress mode te denken. Er zijn meerdere cms'en waar je naar kunt kijken. Staar je niet blind op WP.
Kijk hier naar inderdaad. Er zijn meer systemen die dit kunnen doen. Ook meerdere diensten die je specifiek hiervoor kan afnemen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij is dit het werkveld van @Jism En zo niet is ie ongetwijfeld wel tegen het zelfde aan gelopen, want ik doel niet op wordpress ;)

[Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 11-11-2018 08:40]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 20:47
Elfox schreef op zondag 11 november 2018 @ 02:04:
De betaalde versie's wel, maar ik vind 100,- per plug in toch wel een duur grapje worden voor een probeersel.
Als 100 euro voor jou voor een plugin al veel geld is, dan kun je dingen custom laten ontwikkelend beter helemaal uit je hoofd zetten. Want dat kost je minimaal 50 euro per uur.

https://niels.nu

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:29
Hou het voorlopig zo totdat je genoeg geld hebt om te investeren. Een membership site met subscriptions en al je andere eisen dat kost gewoon geld. Of je het via WP doet of niet.

Dus of je zegt ik ga investeren en daarna geld ontvangen automatisch. Of ik ga eerst sparen en daarna geld verdienen. Met alle respect als een wordpress al teveel geld is, dan kan je beter hobbymatig dit blijven doen of iets anders.

Maar dat is mijn mening.

Ps: ik heb zelf aardig wat sites gemaakt in de erotiekmarkt. En ja kwaliteit kost geld, maar de meeste klanten hadden dit met een paar dagen eruit ;)

[Voor 14% gewijzigd door stftweaker op 11-11-2018 11:08]

How are you doing?

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-03 14:51
Begin anders met de basis (homepage, opties los bestellen) en als het een beetje begint te lopen de membership introduceren. Dan betaalt het zichzelf namelijk.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:36
Vragen om niet-policy proof materiaal is óók tegen de regels. En niet-serieus reageren in een serieus topic ook.

[Voor 69% gewijzigd door Ardana op 11-11-2018 17:16]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Als je content tegen betaling aan wil gaan bieden, raad ik gebruik van wordpress ten eerste af. Zulke plugins werken wel maar ik kan er altijd bij in komen zonder dat ik hoef te betalen voor die content. Het systeem is gewoon niet 100% en dat baart mij het meeste zorgen bij gebruik aan wordpress. Daarnaast, als je site gehacked wordt ligt je hele userbase op straat met die ooit gebruik heeft gemaakt van een membership en toestanden.

Als je wil kan ik je er (tegen betaling) bij helpen. Ik heb best wat sites met betaalde content draaien die alleen toegankelijk zijn middels 0906, 0907, mistercash & ideal. Paypal gebruik ik niet, die zijn tegen erotiek. En als ze erachter komen dan wordt je account gesloten en mag je 180 (!) dagen wachten op je remaining funds op je account.

Een site bouw je overigens in 2 delen. De frontend, dus het gedeelte waar bezoekers gratis toegang tot hebben, en een backend, daar waar alleen tegen betaling toegang toe is. Met een betaalprovider kan je het betaalgedeelte realiseren en met communicatie tussen API betaalprovider en je server kan je zo rechten toewijzen aan gebruikers (denk aan een X periode dat IP adres Y toegang mag hebben tot /members/ of zolang iemand ingebeld is / zit erin mag etc).

Zo moeilijk is het niet. Ik heb een compleet pakket op maak gemaakt ooit en daarmee konden adult stars in NL / BE hun eigen content uppen op hun website tegen betaling. Ik zit al bijna 9 jaar in de erotiek. Vandaar. :)

M'n magische bol werken.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

WordPress is over het algemeen heel goed in alles blog, openbaar en media. Maar zaken als (complexe) betalingen, abonnementen en afgeschermde gedeeltes is simpelweg niet de core van WordPress en dat ga je snel tegenkomen. Het is makkelijk een site te bouwen die min of meer werkt, maar op termijn mocht je iets willen veranderen krijg je die keuze keihard weer terug.

Op zich kan je een homepage makkelijk op WP bouwen en voor de backend + user login iets anders.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Merlinni
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:26
Heb je al nagedacht over Patreon? Hier kunnen gebruikers een abonnement afnemen en jij kan exclusieve content laten zien per donateursgroep.
Basszje schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:19:
WordPress is over het algemeen heel goed in alles blog, openbaar en media. Maar zaken als (complexe) betalingen, abonnementen en afgeschermde gedeeltes is simpelweg niet de core van WordPress en dat ga je snel tegenkomen. Het is makkelijk een site te bouwen die min of meer werkt, maar op termijn mocht je iets willen veranderen krijg je die keuze keihard weer terug.

Op zich kan je een homepage makkelijk op WP bouwen en voor de backend + user login iets anders.
Voor een blog, af en toe wat artikels en dat soort troep kan je wordpress prima gebruiken. Maar complexe zaken zoals je zelf al aankaart is niet te doen. Regelmatig wordt wordpress bijgewerkt. Als je een custom plugin hebt waarvan deze of niet meer geupdate wordt of vanuit de ontwikkelaar het e.a omgegooid wordt loop je het risico na zo'n update dat de werking van je website gewoon niet lekker meer is.

Wordpress brengt ook onnodig veel (hoge) load met zich mee op een server. Het spawnen van 1 pagina kost meer dan 50MB aan PHP geheugen voor 1 bezoeker. Let wel dat dit nog in de tijd van PHP 5.6 < was enzo terwijl er nu 7.2 overal grootschalig wordt neergezet. Wordpress krijgt ook constant te verduren met potentieele hacks. Check je server logs maar eens wat er op de achtergrond op je website gebeurd iedere dag.

Ik zou het gebruiken van wordpress + custom backend gebeuren afraden. Maak het dan 1 geheel en niet een mix van meerdere CMS'en. Ik heb prutsers gezien die met wel 4 installaties werkte en 4 verschillende mappen in waarin wordpress installaties stonden verspreid. Er was een tijd dat zelfs de standaard Twenty themes gewoon lek waren en je op deze manier je eigen PHP files kon uploaden & uitvoeren op een 'target' website.

Ik heb een klant gehad die met Woocommerce dildo's & strapons verkocht. Die werd op ten duur gehacked en de hele klantenbase is eruit gehaald en getracht af te persen incl tenaamstelling en persoonlijke gegevens. Lekker dan. Daarom raad ik gebruik van wordpress bij gevoelige informatie echt af. Het is gewoon een brok bloatware van hier tot tokio.

Ik heb een andere klant die een serieuze website voert met Wordpress. En ze moeten bijv gebruik maken van enkele javascript controles op 2 of 3 pagina's. Het debiele is is dat je die custom code alleen globaal kunt laden (je kunt wel een switch zetten if is page $) en dat de website overbodig traag maakt. Veel thema's en plugins komen ook met gigantische JS packages waarvan nog niet eens 2/10de van gebruikt wordt.

Al met al ben ik geen liefhebber van WP. Ik heb wel verschillende optimalisaties gedaan in de vorm van security, speed en load times. Als ik een wordpress site ook reeds geinstalleerd heb voor iemand dan is dat 99% van de tijd dat het draait ook echt veilig. Aan zero day exploits begin je weinig. Maar je kunt wel een hoop POSTS naar de server al blokken als je weet wat je doet.

Als ik TS was zou ik gewoon lekker zelf aan de gang gaan. Wil je dat niet en gewoon puur op content plaatsen / maken dan gewoon iemand vinden die een pakketje op maat verzorgd. Ik ben altijd voorstander geweest op basis van maatwerk. Wat bijv. onze bekende Kim Holland heeft staan heb ik ook al reeds nagebootst. Alleen die markt is niet zo booming meer als dat het ooit was. Je kunt overal wel gratis content namelijk kijken. Zelf 5x de camera zelf gepakt en geshoot. Best leuke tijd gehad, een sybian neergezet enzo met een random model. :+

M'n magische bol werken.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jism schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:12:
Als ik TS was zou ik gewoon lekker zelf aan de gang gaan.
Als je er geen verstand van hebt is dat toch een garantie op problemen?
Olaf van der Spek schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:29:
[...]

Als je er geen verstand van hebt is dat toch een garantie op problemen?
Ja ligt eraan.

Maar ik heb genoeg adult websites gedefaced zien worden in het verleden die gewoon crap beveiliging hadden. Dat is gewoon zonde, want je kunt tegenwoordig wel van alles een siterip te pakken krijgen.

siterip = complete kopie van een website voor op lokaal gebruik.

M'n magische bol werken.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:23

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Omdat dit geen vraag is die in dit sub-forum thuis hoort, sluit ik dit topic. TS kan met de gegeven informatie verder zoeken. Mocht hij nog vragen hebben, kan hij een nieuw topic openen in Internetproviders en Hosting

No good deed goes unpunished.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee