Ik heb hier een Node 304 met 4 HDDs en twee SSDs staan die als HTPC dient. Al lange (1-2 jaar) tijd heb ik het probleem dat de 4 HDDs zichzelf niet uitschakelen zoals door mij is ingesteld in power management. Dit probleem doet zich voor onder Windows 10. Ik heb er een tijd geleden uitgebreid onderzoek naar gedaan en het schijnt een probleem met Intel RST te zijn dat al lang bekend is. Ik weet niet of dat met bepaalde chipsets te maken had, het is allemaal een tijdje terug al. Na weet ik veel wat allemaal te hebben geprobeerd ben ik overgestapt op Ubuntu en vervolgens Windows 7, bij beide doet het probleem zich niet voor. Ik stoor me alleen aan de scaling opties die gewoon niet zo goed werken als in Windows 10.
Vandaag stoorde ik me weer zo erg aan de scaling opties dat ik toch weer ben gaan zoeken naar het probleem en de oplossing, maar na een tijdje bedacht ik me dat er misschien wel mensen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad? Ik ben benieuwd!
Het gaat om een systeem op basis van een Asrock N3700-itx met 4 x WD Green schijven.
In win7 en ubuntu zijn er geen problemen met spin down, enkel in windows 10.
Vandaag stoorde ik me weer zo erg aan de scaling opties dat ik toch weer ben gaan zoeken naar het probleem en de oplossing, maar na een tijdje bedacht ik me dat er misschien wel mensen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad? Ik ben benieuwd!
Het gaat om een systeem op basis van een Asrock N3700-itx met 4 x WD Green schijven.
In win7 en ubuntu zijn er geen problemen met spin down, enkel in windows 10.