Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mogelijke oplichting

Pagina: 1
Acties:

• tropicalbennie
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 14-01 19:31
Beste Tweakers,

Ik heb donderdag de volgende advertentie geplaatst, waarin ik op zoek ben naar een Gameboy Color:
V&A gevraagd: Gameboy Color voor hobbyprojectje

Hierbij heb ik een reactie gekregen van Tweaker 'FreekOW'. Waarin hij vertelt dat hij een collega heeft die een Gameboy Color voor 10,- euro verkoopt. Na een foto te hebben gevraagd van de Gameboy, kreeg ik deze foto toegestuurd: https://ibb.co/h1Aw5A. Via reverse image image search kwam ik op deze advertentie terecht: https://computers.tweedeh...-inclusief-9-spellen.html. Dit geeft een heel ander beeld en wekte bij mij in ieder geval snel het vermoeden op dat 'FreekOW' mij probeert te flessen. Nadat ik hem heb geconfronteerd met deze advertentie, heb ik in eerste instantie een reactie terug gekregen. Hierin belooft hij diezelfde avond nog terug te komen met meer info, maar tot op heden heb ik nog niks ontvangen.

Lang verhaal kort, kijk uit als je zaken doet met deze Tweaker. Indien gevraagd, kan ik screenshots sturen van mijn correspondentie met 'FreekOW'. Overigens weet ik niet zeker of dit het kanaal is om dit te melden, mocht dit niet zo zijn hoor ik dat graag. Hier nog een link naar zijn profiel: gallery: FreekOW.

[Voor 3% gewijzigd door tropicalbennie op 10-11-2018 22:33]

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Bedankt voor je melding, zoals je ondertussen al in je DM hebt kunnen zien is ie gebanned.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Koszje
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-04 04:36
Mooi dat je dat gemeld had, hij wilde een game aan mij verkopen voor mijn advertentie. Had hem verteld dat ik alleen achteraf of PayPal accepteerde en geen reactie meer gehad tot de melding van Tweakers admin.

• Wallie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-06 15:37

Wallie

Herr

Zelfde user heeft op mijn gevraagd advertentie van V&A gevraagd: Philips Hue Motion Sensor gereageerd. Heb hem betaald (bunq rekeningnummer), maar hoor nu al een dag niks meer van hem.

Noemt zichzelf Raffael U (achternaam bij mij bekend via de bunq.me overboeking).

[Voor 13% gewijzigd door Wallie op 13-11-2018 10:58]

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze veroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

• Desiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:23
Wallie schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:57:
Zelfde user heeft op mijn gevraagd advertentie van V&A gevraagd: Philips Hue Motion Sensor gereageerd. Heb hem betaald (bunq rekeningnummer), maar hoor nu al een dag niks meer van hem.

Noemt zichzelf Raffael U (achternaam bij mij bekend via de bunq.me overboeking).
Ik ben bang dat je opgelicht bent. Heb je het rekeningnummer al gecontroleerd bij de Politie?

[Voor 5% gewijzigd door Desiler op 13-11-2018 10:59]

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB

• Wallie

Wallie

Herr

Desiler schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:59:
[...]
Ik ben bang dat je opgelicht bent. Heb je het rekeningnummer al gecontroleerd bij de Politie?
Joh :P
Meer mensen? Dan moeten we eens denken aan een gezamenlijke aangifte.

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze veroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

• Desiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:23
Wallie schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:00:
[...]

Joh :P
Meer mensen? Dan moeten we eens denken aan een gezamenlijke aangifte.
Ah excuses, ik dacht dat je nog aan het twijfelen was, my bad :P

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
tjah, altijd verdacht natuurlijk iemand die reageert op een vraagadvertentie met een account van een week.. :+

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Ik zou sowieso oppassen met 'nieuwe leden' zonder enige feedback

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wallie

Wallie

Herr

Ach ja, ben te goedgelovig denk ik :+ Ging om een relatief klein bedrag, maar toch, 't is jammer, zeker als ik lees dat hij mogelijk meer slachtoffers heeft gemaakt.

Zijn IP nummer is overigens een normaal IP (niet van een VPN) en zijn IBAN is ook bekend bij mij. Niet iemand die heel veel moeite gedaan heeft om zich te verbergen.

• akatar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:59
Hier hetzelfde, het pakket zou vandaag binnen moeten komen. Mocht dit niet gaan gebeuren wordt er iig door mij aangifte gedaan.

• akatar
Er zijn diverse fora waarbij iemand een minimale tijd member moet zijn of een minimum aantal posts moet hebben om te kunnen reageren in het "tekoop gedeelte" puur om dit soort mensen te weren, misschien een idee voor tweakers?

• akatar
Wallie schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:12:
Ach ja, ben te goedgelovig denk ik :+ Ging om een relatief klein bedrag, maar toch, 't is jammer, zeker als ik lees dat hij mogelijk meer slachtoffers heeft gemaakt.

Zijn IP nummer is overigens een normaal IP (niet van een VPN) en zijn IBAN is ook bekend bij mij. Niet iemand die heel veel moeite gedaan heeft om zich te verbergen.
Zou je het iban etc willen plaatsen of aan mij willen "dm-en"?

• Wallie

Wallie

Herr

akatar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:49:
[...]

Zou je het iban etc willen plaatsen of aan mij willen "dm-en"?
Je hebt een DM.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:30
akatar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:48:
Er zijn diverse fora waarbij iemand een minimale tijd member moet zijn of een minimum aantal posts moet hebben om te kunnen reageren in het "tekoop gedeelte" puur om dit soort mensen te weren, misschien een idee voor tweakers?
Dat is al 300 keer langsgekomen als het niet meer is, daar zijn een hoop voors en tegens voor maar die kan je in die topics vinden.

Woont in Helsinki

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@Wallie Heeft ie je dan via mail benaderd? Ik zie geen DM van hem naar jou. Zou je het iban/IP-adres van hem ook even naar mij kunnen sturen via DM? Ik ben benieuwd of ie hetzelfde iban gebruikt heeft voor jou als voor iemand anders. Voor zover ik in de DM's heb kunnen zien had ie maar 1 persoon gedupeerd (en met jou erbij dus zeker 2).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Wallie

Wallie

Herr

FlipFluitketel schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:05:
@Wallie Heeft ie je dan via mail benaderd? Ik zie geen DM van hem naar jou. Zou je het iban/IP-adres van hem ook even naar mij kunnen sturen via DM? Ik ben benieuwd of ie hetzelfde iban gebruikt heeft voor jou als voor iemand anders. Voor zover ik in de DM's heb kunnen zien had ie maar 1 persoon gedupeerd (en met jou erbij dus zeker 2).
Jup, ging via mail bij mij. Je krijgt een DM van me!

• Wallie

Wallie

Herr

Voor de vorm het volgende gestuurd naar onze vriend:
Hoi Raffael,

Ik begrijp vanuit het forum bij Tweakers dat je niet meer reageert bij diverse mensen nadat ze geld naar je hebben overgemaakt. Ook heb ik geen reactie en geen spullen van je ontvangen.

Je hebt van mij tot as vrijdag om:
Of de spullen te leveren, of om het geld terug te storten naar mijn rekening.

Mocht je hier geen gehoor aan geven, wordt er aangifte tegen je gedaan met vermelding van je IBAN en IP nummer.

groeten,

Walter.

• Wallie

Wallie

Herr

Even met Bunq contact gezocht (daar loopt zijn rekeningnummer) via Facebook. Hun reactie:
Hi Walter. I am sorry to hear that this happened. Could you possibly send an email to support@bunq.com including all information that you have in regard to this person? Then we can be sure to start an investigation and provide you with the best course of action as soon as possible
Iedereen die dus slachtoffer is, doe dit...

• piertje1984
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09-06 14:01
@Wallie dit heb ik ook gedaan. Maargoed geld terug gaat niet zeggen ze "

Please be aware that as a banking institution, we are not in charge of the restitution of your funds. This is because once a transfer has been made, the money is then legally owned by the receiving party (not by the bank).

"

Wat een eikel is het ook zeg.. bah mensen op het vertrouwen trappen...

• Wallie

Wallie

Herr

Jup, ze hebben inmiddels ook gereageerd:
Dear Walter,

Scam fraud

Thank you for reaching out and I hope you don’t mind me replying in English. I’m sorry to hear that you have become victim of an scam! Thank you for reaching out with this information. I will forward it to our fraud team right away! They can then begin to investigate this person and take necessary actions. If we determine that there is a breach of our terms and conditions, we will block the user's access to the app and his account accordingly. After this, the user will no longer be able to bank through bunq ever again.

I strongly encourage you to also file a police report. Once you do, please make sure to send this to us as well, so that we can attach it to our investigations. We are of course always open to cooperate with the police and, upon their request, provide them with further information to aid in their investigation.

Please be aware that as a banking institution, we are not in charge of the restitution of your funds. This is because once a transfer has been made, the money is then legally owned by the receiving party (not by the bank). The only thing that we can do is provide assisting information to the authorities. This may then lead to a criminal case against the account holder so you can potentially claim your lost damages. Of course we are always open to cooperate with the authorities. More information about internet scams and what banks and what the police can do for you can be found here: https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html

Please, in case you file a police report, or if you think you have any further information that can help us, do send this us. In the meantime, I wish you a nice day.

Kind Regards,
Fruzsina
Dus, aangifte doen, en die aangifte ook doorsturen naar Bunq. Geld terug gaan ze idd niet doen, maar ze kunnen mogelijk volgens hun voorwaardes, wel zijn rekening blokkeren. Mocht het een pubertje zijn die dit doet, heeft hij mogelijk toch even een zenuwachtig momentje...

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:02
piertje1984 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:41:
@Wallie dit heb ik ook gedaan. Maargoed geld terug gaat niet zeggen ze "

Please be aware that as a banking institution, we are not in charge of the restitution of your funds. This is because once a transfer has been made, the money is then legally owned by the receiving party (not by the bank).

"

Wat een eikel is het ook zeg.. bah mensen op het vertrouwen trappen...
Ik ben er ook eens ingetrapt, 2 maal. Geld overmaken aan tweakers zonder referenties: ik doe het niet meer. :X

• Wallie

Wallie

Herr

Aangifte gedaan, en het referentienummer ook aan Bunq doorgegeven.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True