Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe videokaart de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Drukkert
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-05 05:30
Mijn zoon heeft verleden maand de laatste versie van Call of Duty gekocht. Hij draait het spel op het volgende systeem:

Moederbord - MSI P55-GD55
Processor - Intel Core i7-870 / 2.93 GHz
Geheugen - Kingston ValueRAM 8 Gb
HDD - Intel SSD 256 Gb
Videokaart - ASUS EAH5670/DI/1GD

Nu wil dit niet echt goed lukken, met redelijke settings (niet de hoogste) wil het spel niet echt lekker draaien.

Nu vraag ik mij af of het zin heeft om er, laten we zeggen 100 euro, in te investeren zodat dit wel duidelijk een heel stuk beter gaat. Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken of kijken. Ik zie een hoop aangeboden op marktplaats, geen idee of dit verstandig is en of het allemaal wel samenwerkt met hetgeen hij dus al heeft.

Kortom, help!

Wat is het maximaal haalbare dat gaat werken?

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Zowel CPU als GPU zijn een probleem, dat ga je met 100 euro niet oplossen. Een nieuwe GPU zal wel wat helpen, maar die CPU trekt moderne CPU intensieve games gewoon niet. Wil je de nieuwste spellen spelen zal je een keer naar een nieuwe PC moeten.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
https://support.activisio...nimum-System-Requirements

@PilatuS de CPU zit inderdaad aan het randje maar is sneller op sommige vlakken dan de FX-6300 die in de sysreq's staat.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:26:
@PilatuS de CPU zit inderdaad aan het randje maar is sneller op sommige vlakken dan de FX-6300 die in de sysreq's staat.
De minimale systeemeisen zijn dan ook wel echt minimaal. Over het algemeen gemaakt om mensen met oudere machines toch een spel te laten kopen terwijl iedereen eigenlijk wel weet dat het nooit lekker gaat draaien. Deze PC is ouder dan 7 jaar, het houdt ergens een keer op.

Eventueel zou je nog een andere GPU kunnen kopen en die mee nemen naar een nieuwe PC. Persoonlijk zie ik weinig nut om nog geld in deze PC te steken. Het is gewoon op en de boel upgraden naar wat nodig is zal alles vervangen zijn. Moederbord, CPU, RAM, GPU, PSU, een nieuwe PC dus.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
De pc is helaas gewoon veroudert, de enige oplossing is de hele pc te vernieuwen.
Deze game is gewoon matig geoptimaliseerd en dat werkt niet in combinatie met verouderde hardware.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19:13
Het beste is om de pc te vervangen.

Grootste bottleneck is vrees ik het zeer beperkte videogeheugen.
V&A aangeboden: XFX Radeon HD 7870 Core Edition
V&A aangeboden: XFX R9 280X Double Dissipation

Zouden misschien nog kunnen helpen.

Meer geld dan dit moet je niet in deze build stoppen. Een budget nieuw game pc bied dan betere prestaties

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:26
Minimum specs zijn:
CPU: Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300.
RAM: 8GB
GPU: Nvidia GeForce GTX 660 2 GB / GTX 1050 2GB or AMD Radeon HD 7850.

Volgens: https://www.game-debate.c...20Duty:%20Black%20Ops%204

Zijn de minimum specs ongeveer goed voor 30 frames/seconde op lagere resoluties. (860+GTX 660 TI, zie : YouTube: Call of Duty®: Black Ops 4 Beta GTX 660 Ti & Core i7-860)

Hun aangeraden minimum is i5 2500k/Ryzen 1600X, Geforce 970/Radeon R9 390.

Daar zit je nu dik onder, een 2500k is single core namelijk 50% sneller dan een 860. En COD houdt van snelle cores, veel cores is niet echt nuttig: https://nl.hardware.info/...-videokaarten-invloed-cpu

Wat kan ik verwachten:
Dit is wat je kunt verwachten van een combinatie van ene 860 en een Geforce GTX 1060 6 GB: YouTube: GeForce GTX 1060 6GB -- Intel Core i7-860 -- Call of Duty COD Black ...

Je ziet de cpu vaak naar 100% gaan. Tevens is er 9GB ram en 5 GB Videoram bij deze settings. 8 GB is dus erg krap, want de grafische settings moeten dus omlaag om binnen 8GB te blijven.

De door D-dark genoemde GPU's zijn 4 tot 6 x zo snel als de huidige, er is dus wel een en ander te winnen en de gpu kun je ook meenemen naar een nieuw systeem.

[Voor 3% gewijzigd door White Feather op 11-11-2018 11:12]

• Drukkert
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-05 05:30
Dank allen, hij zal gaan moeten sparen voor een nieuwe pc dus.

Zal hem straks even "blij" gaan maken...

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14:51
Je zou er een gtx 1050 ti in kunnen gooien. Die zijn voor rond de 100 euro wel te vinden. Daar kun je prima een potje mee gamen icm die i7.

Daar zijn op youtube voldoende filmpies van te vinden :) (kijk naar i7 860 of i7 870)

bv V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G Betrouwbare verkoper en met garantie

Eventueel kun je ook nog je RAM uitbreiden naar 12GB door goedkoop 2x2GB op V&A te scoren.
Die zijn daar voor minder dan 2 10tjes te vinden.

Dan kun je echt nog wel eventjes vooruit en rustig sparen voor een andere pc.

[Voor 32% gewijzigd door Baloes op 11-11-2018 19:22]

• Praetextatus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-06 23:15

Praetextatus

the dutch_paki

Baloes schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:27:
Je zou er een gtx 1050 ti in kunnen gooien. Die zijn voor rond de 100 euro wel te vinden. Daar kun je prima een potje mee gamen icm die i7.

Daar zijn op youtube voldoende filmpies van te vinden :) (kijk naar i7 860 of i7 870)

bv V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G Betrouwbare verkoper en met garantie

Eventueel kun je ook nog je RAM uitbreiden naar 12GB door goedkoop 2x2GB op V&A te scoren.
Die zijn daar voor minder dan 2 10tjes te vinden.

Dan kun je echt nog wel eventjes vooruit en rustig sparen voor een andere pc.
Eens met @Baloes Ja, wil je echte goede graphics en een constante 60+ framerate, dan moet je wel het hele systeem upgraden. Maar ik kan me voorstellen dat je zoon geen professionele gamer is en dat een algehele upgrade niet meteen nodig is. Een snellere videokaart zal je al heel veel schelen.

Je kunt later nog eventueel verdere upgrades doen.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True