Toon posts:

[Hoe Asrock H370M-ITX AC aan te sluiten op een Chenbro 34069

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 20:29
Ik heb een Chenbro ES34069. Deze heeft een externe voeding 120W met een interne omvormer in de case zelf.

Hieruit komt een 20 pins connector + 4 pins moederbord connector
+ ATX12v 4 pins (2x2) connector en uiteraard power voor HD (1x4) connector.

Hier wil ik een Asrock H370m-itx ac op aansluiten.
Met een I3 8100 65 W processor, geen PCI of oid maar wel 4 HD.

Dit mobo heeft een 24 pins connector + 8 pins (2x4) EPS12v connector.

Nu vraag ik me af wat ik wel/niet aan moet sluiten.

De website van Asrock geeft in algemene zin aan: 2x4 op de EPS connector en de 2x2 aaanvulling op de 20 pins weg laten.

Ik lees op andere sites dat de 2x2 aanvulling op de 20 pins mobo connector alleen nodig is als je PCI hgebruikt.
En dat 2xw2 op de EPS voldoende is tenzij je zwaardere processoren gebruikt.
Maar dat v ind ik biuj Asrock niet terug..

Asrockl heb ik gevraag maar die hebben nog niet gereageerd.
Vandaar mijn vraag bhier.

Het vervelende is dat je veel info vind op internet maar ook verschillende uitleggen..
Vandaar dat ik hier terugkom :-)
Wie heeft hier ervaring mee / een goed advies??

[Voor 91% gewijzigd door IJzerboot op 10-11-2018 21:30. Reden: te snel op enter gedrukt..]

Beste antwoord (via IJzerboot op 19-11-2018 21:44)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Gewoon de 20+4 op de ATX connector pluggen en de 4-pin EPS waar-ie hoort. Met geen van de 65W chips zal je ook maar in de buurt komen van de beperking van de 4-pin. Dan loop je al ruim over de capaciteit van de voeding heen in dit geval.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Gewoon de 20+4 op de ATX connector pluggen en de 4-pin EPS waar-ie hoort. Met geen van de 65W chips zal je ook maar in de buurt komen van de beperking van de 4-pin. Dan loop je al ruim over de capaciteit van de voeding heen in dit geval.

I reject your reality and substitute my own

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De extra 4 pins van de ATX stekker voorzien in 12V, 5V en 3,3V. Je mag deze dus niet aansluiten op een aansluiting die uitsluitend 12V verwacht.

Aangezien je een zuinige processor gebruikt moet je gewoon 4 pins op de P4 aansluiting steken. Een 8 pins aansluiting is in principe enkel nodig voor meer energiehongerige processoren omdat zo het vermogen verdeeld kan worden over meer geleiders. Ik ben nog nooit tegengekomen dat het zo niet werkt maar dat is geen garantie natuurlijk. Je kan in ieder geval niets stuk maken door het zo te proberen.

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 20:29
Ik heb conform nelizmastr aangesloten en tot nu toe werkt alles prima.

W10 met 1 2,5 HD en 3 3,5 HD en alles draait ok.

Advies van Asrock is inmiddels ook 20+4 en de 4 pins EPS.
Maar geen uitleg hoe en waarom.

Anyways: thnx for the support !

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee