'Nieuwe' videokaart, oud mobo... HELP!!

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Ik heb hier net heel de avond zitten verpesten aan het installeren van een vriend z'n antieke PC. Hij draait nu eindelijk, maar als ik de drivers voor de videokaart installeer wil Windows geen desktop laten zien (maar WEL (!!!) de muis op een zwarte achtergrond (zwarter als DOS prompt))

Zelf denk ik dat het komt doordat de driver een AGP driver installeert terwijl de kaart PCI is.

En de specs van het systeem (voor zover ik weet):
- Pentium 200
- Merk X Mobo met Amibios en TX-chips erop (???)
- Merk X S3 Savage4 8Mb PCI videokaart
- Opti 16 soundcard
- 840Mb (yeah!!) HD
- 5 speed (ooooohhh :)) CD-ROM
- Windows 95 met IE5 upgrade

Enig idee??

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

je kan eens kijken in de savage4.inf file. Zie je ergens AGP "2x" dan die 2x deleten. Verder zijn er de gebruikelijke mogelijke problemen met IRQ conflicten en zo.

Verwijderd

Kijk ook eens naar de drivers voor de monitor, zet hem bv eens op standaard vga. Ook al een ander slot geprobeerd? Of doet hij het al? Zo te zien is er ook een i-net verbinding. Zullen ze bij www.driverguide.com of www.windrivers.com wel de goeie driverd hebben.

Verwijderd

http://www.sparkle.com.tw/engmain_driver.htm . Inderdaad, slot 1 is het beste qua prioriteit. Sparkle heeft drivers voor TX borden maar die zijn stokoud. Verder heeft S3 ook de nieuwste (maar die zijn niet altijd beter....)

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Die drivers van Sparkle* had ik ook al gevonden, helaas nog geen succes. En aan de monitor kan het niet liggen, want die staat normaal op 800x600x16 en hij gaf geeneens beeld bij 640x480x16 (behalve de muis-cursor dan)

En het AGP 2x uit de .inf file halen leek te werken, totdat ik de resolutie omhoog zette, toen kwam alweer alleen de muis-cursor.

Naja, hadden ze maar een merk videokaart moeten kopen, die werken meestal wel :)

*: JanKees, hoe wist jij dat die kaart daar vandaan kwam??? Was dit gewoon gokken of is Sparkle toch een bekend bedrijf??

If nothing is written below, I was the last to reply...