Oriëntatie vraag voor simpel ''kassa'' programma java

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-06 13:15
Mijn vraag
Er is mij als opdracht gevraagd om een simpel kassa programma te schrijven in Java. De eisen zijn dat het er 6 producten met prijs in moeten staan. Als je hierop klikt wordt het bedrag van het product opgeteld bij de totaalprijs in een horizontale balk. Als er vervolgens meerdere producten worden aangeklikt worden die er ook bij opgeteld. Uiteindelijk is er een knop afrekenen en hierna verschijnt een bon met alle losse producten + de totaalprijs. Ook moet er een 10% korting knop zijn die ten alle tijden de korting berekend totdat je er weer op klinkt (dan cancelt die de korting).

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en hoelang dit ongeveer gaat duren om te schrijven? Ben zelf net begonnen met Java en krijg nu deze opdracht als uitdaging.

Relevante software en hardware die ik gebruik
NetBeans IDE 8.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben al bezig geweest met een lay-out, en als ik naar de actionperformed van de producten gaat krijg ik niet die prijs bij de totaalprijs opgeteld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 13:48
Dat kan variëren van 1 uur tot 3 maanden, afhankelijk van de ervaring en vindingrijkheid van de developer.
Aangezien jou manier van oplossen blijkbaar het maken van een topic is, zou ik afgaan op dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Inception10 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:14:
Er is mij als opdracht gevraagd
[...]
Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en hoelang dit ongeveer gaat duren om te schrijven?
En wat nou als wij zeggen: 2 uur en 17 minuten? En jij hebt, achteraf, anderhalve week nodig?

Er is jou gevraagd iets te maken, jij zult dan ook de schatting moeten maken. Ik snap niet hoe je voor je ziet dat wij dat doen? Daarbij kennen wij, op de uiterst summiere informatie in je topic na, alle randzaken niet zoals op welke machines/platformen moet 't komen draaien, is 't voor een enkele machine of ga je voor een wereldwijde uitrol, zijn die 6 producten 'hard' of komen er volgende week nog 3 bij (en zo ja, wil je daar dan een interface voor hebben of voeg je ze handmatig toe aan een .ini file of...) en ga zo maar door. Hier gaat niemand iets zinnigs op kunnen zeggen, en zélf al hadden we alle ins-en-outs, dan nog zul jij het moeten maken en dus zul jij de urenschatting moeten afgeven.
Inception10 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:14:
Ben al bezig geweest met een lay-out, en als ik naar de actionperformed van de producten gaat krijg ik niet die prijs bij de totaalprijs opgeteld.
Dan zul je je boek of leraar moeten raadplegen ;) We willen / kunnen je best helpen met concrete programmeervragen maar "krijg ik niet gedaan" is natuurlijk geen probleemomschrijving waar wij wat mee kunnen ;) Geef dan op z'n minst aan wat je niet lukt, laat zien wat je geprobeerd hebt etc. en dan kunnen wij je waarschijnlijk wel helpen. Dus: concrete vragen zijn van harte welkom, maar hanteer dan volgende keer als je een topic opent a.u.b. even onze Quickstart ;)

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 10-11-2018 21:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.