Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Fan configuration in een Lian Li PC-O11 Dynamic.

Pagina: 1
Acties:

• Gunner_Youri
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 21:00
Hallo mede tweakers. Binnenkort ben ik van plan om mijn hardware eens zorgvuldig over te plaatsen naar een nieuwe case, namelijk de Lian Li PC-O11 Dynamic. Link: http://www.lian-li.com/pc-o11-dynamic/

Echter zit ik nu met twijfels welke RGB (natuurlijk) fans ik moet nemen en hoe ze op te stellen. Mijn eerste gedacht zou 6 Corsair LL120 fans zijn, 3 keer bovenaan en 3 keer verticaal naast het moederbord. Maar om airflow te krijgen moeten er fans intake en fans outtake zijn. Jammer genoeg gaat dan het nut en de eyecandy van deze fans wat verloren, aangezien ze met de RGB kant naar buiten gedraaid zitten.

Mijn vraag is nu, kan het kwaad om alle fans op outtake te zetten, zodat ze allemaal met de RGB kant naar binnen zitten? Als dit echt geen mogelijkheid is, zijn er RGB fans waarvan de achterkant niet zo'n doorn in het oog is?

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-06 22:20

Deathchant

Don't intend. Do!

Eerst zou ik een luchtstroom bepalen. Ik adviseer gewoon van voor naar achter + top.

Wil je perse RGB?

Zo nee: -> 3x 120mm Noctua Industrial PWM 2000RPM front inttake, want met die kut stoffilters in deze Lian Li heb je meer aan static pressure fans als casefans, of je moet nieuwe stoffilters kopen van Silverstone. Die lian li stoffilters bieden té veel weerstand voor gewone casefans om genoeg airflow te hebben.

Dezelfde 3x 120mm Noctua Industrial PWM 2000RPM top exhaust of 2x 140mm Noctua Industrial PWM 2000RPM.

Wil je stiekem toch RGB maar niet inleveren qua kwaliteit aangaande noctua fans, dan kun je de Phanteks HALOS fanguards (RGB) kopen die je dan voor je fans kunt doen (deze kun je daisychainen en dan op de header van je mobo aansluiten).

Voor de rest zou ik het zo laten dan. Als je ook nog fans gaat doen op de bodem of in dat mobo-tray dan krijg je meerdere luchtstromen die ook nog eens botsen.

Zo ja: 3x ML120 PRO Corsair fans front intake en 2x140mm ML140 PRO Corsair fans top exhaust.

EDIT: shit ik zie net dat je de Dynamic hebt, en niet de Air. Bij de AIR kun je namelijk front intakes doen.
Met de Dynamic moet je het idd dus doen met die vertikale mobotray-uitsparingen. Dan kan het niet anders. Dan zou ik alles wat ik hierboven zei aangaande fronttake vervangen met die vertikale mobo-tray plaats.

Dan zou ik die noctua's nemen waarbij je dan die Phanteks HALOS frames koopt, dan zie je de achterkant van die fans niet zo erg als wanneer je die corsair RGB fans pakt.

[Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 10-11-2018 23:07]

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Gunner_Youri
Ik heb de case nog niet, zou em wel willen. Enja, rgb fans moeten wel, die case is ideaal om je build te showen! Die Phanteks Halos ga ik eens bekijken, kan interessant zijn.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dan zou ik je toch ook echt adviseren om naar de AIR versie te kijken:
https://www.highflow.nl/b...tempered-glass-black.html

Daar kun je qua airflow iets beter mee uit de voeten; je kunt een front-to-back&top airflow mee creeeren. Bij de Dynamic is je frontpanel volledig afgesloten met glas.
Als je dat mooier vindt dan moet je dat natuurlijk doen, maar je krijgt in ieder geval wel een intakeluchtstroom die tegen je side window aanblaast vanuit die mobotray positie, en dan kijk je idd tegen de achterkant van je fans aan. Mooi is anders, maar het is de enige praktisch nuttige mogelijkheid om een intake stroom te hebben.

Overigens, die AIR versie heeft ook nog 2 mountingholes voor 80mm rear exhaust, of 1x92mm op diezelfde plek, die de Dynamic niet heeft.

Die HALOS ga ik zelf ook gebruiken omdat ik geen compromis wil maken met goeie fans. De corsair RGB fans, de ML, de LL of de HD-serie zijn allemaal wel ok, maar de noctua's zijn qua performance/noise gewoon een stuk beter. Áls het al lawaai maakt, dan is het in ieder geval een constante hum die te verdragen is. Dus ik ga zelf ook die Air halen, met 3x120mm noctua fans en aan de top 2x140mm noctua fans op een Kraken X62 (misschien ga ik wel voor de X72 met 3x120mm noctua fans, maar daarvoor wacht ik totdat de Asus Ryujin 360 uitkomt; die heeft een CPU-block met OLED erin voor temp/clockspeed readouts én die 3 noctua fans al default) en 2x80mm noctua redux fans voor rear exhaust.
Voor die 120 en 140mm noctua's knal ik dan ook van die HALOS frames voor (daisychain naar de aRGB header van het mobo).

EDIT: hier die phanteks HALOS daisychaining: YouTube: Phanteks Halos RGB Fan Frame

Als je de non-alu versie koopt, dus de plastic versie, dan moet je nog een mobo-header kabel kopen:
pricewatch: Phanteks 4-Pin RGB LED Adapterkabel Aura

[Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 11-11-2018 19:15]

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:30

djunicron

*click-swoosh-thud*

Veel mensen bouwen de Dynamic gewoon "Verkeerd" kwa airflow en voor de "mooi".

Het is daarbij vooral zaak om te kijken of je een monoblock kan plaatsen. Dan is de airflow voor je VRM van je moederbord niet nodig.

Op dezelfde manier, zorg voor een goed block voor je GPU. Zelfde reden. Geen >1.35V voor je RAM gebruiken. Meeste RGB RAM is daarnaast lowprofile en niet erg gevoelig voor hogere voltages voor extreme overclocks, dus ik neem ook aan dat je die route gaat.

Het moment dat je zo de case, zoals bedoeld dus opbouwt, is dikke negatieve druk voor de performance niet zo'n probleem. Volgens mij kan je de airflow op dat moment gewoon voelen aan de onderkant en zijkanten waar de panelen niet aansluiten. Ik ga er volgende week één zien die zo gebouwd is met Asus Rampage + monoblock, 64GB Disco en een 1080Ti Aorus waterblock versie. (wtf, had dat geld voor de lampjes / case in een 2080Ti gestoken dan... maar dat terzijde)

Een case als deze gaat dus stof trekken als een gek. Je krijgt dan van die grijze sporen waar dit gebeurt. Dat moet je dus maandelijks even schoonmaken. Dat is een beetje de prijs die je ervoor betaald, buiten natuurlijk het opruimen van neerslag uit fancy show koelvloeistoffen.

• Gunner_Youri
Het is voornamelijk die front inkijk bij de Dynamic die me aanspreekt, heb je dus niet bij die Air.
Waterkoeling en overclocking gaat niet gebeuren hier. Ik denk dat ik gewoon eerst eens alle 6 fans als exhaust ga zetten en dan kijken wat de temps zijn. Zijn die niet goed dan kan ik de fans naast het moederbord omdraaien, ofwel nog 2 non rgb fans onderin installeren als intake.

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:30

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, als je deze case vooral voor de show ga gebruiken, maar geen waterkoeling wilt gebruiken en een sub optimale airflow ga inrichten, ga je dat wel merken.Ik ging er al helemaal vanuit de vorige reacties snel lezend, dat je de case in ieder geval met water / AIO oplossingen voor de Videokaart / GPU ging gebruiken.

Anders ga je je hardware wel heel matig koelen voor de looks. Ik zou dan zeker kiezen voor fanframes en losse adressable RGB strips.

Maar is iets als een Thermaltake View 21 / 37 / Level 20 GT case dan niet een véél handigere keuze?

Bij de View 37 krijg je die mooie zijkant / boven transitie in het glas, kan je gewoon front intake fans doen achter donkerder tempered glas, krijg je de vertical mount optie er bij sommige uitvoeringen bij en heb je een zelfde optie om fans te tonen aan alle kanten, maar kan je wel een fan plaatsen die lucht eruit trekt achter je CPU.

Als je groter wilt gaan, zou een 71 iets meer ruimte bieden, daar kan je net als bij b.v. een Corsair 760 Crystal een hele lading fans in plaatsen, maar bij de 71 heeft het ook nog gewoon zin, ze blazen langs de juiste componenten.

Als je toch niet voor een goed schoon te houden setup gaat, kan je haast nog beter voor de Core modellen gaan die je aan de muur kan hangen. Er zit wel glas omheen, maar het vorm geen gesloten geheel. Daar kan je ook op heel veel manieren een zeer custom RGB feestje in bouwen.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Als je deze case niet gaat gebruiken voor (AIO) waterkoeling, welke luchtkoeler wil je dan kopen?
Het grote nadeel van deze case is dat je bijna elke highend luchtkoeler niet kunt gebruiken, omdat deze tegen 't glas van je sidewindow aankomen. Je kunt maximaal 155mm aan koelerhoogte hebben.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True