Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• A de Jong
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 06-02 17:17
Ivm houtkachel op begane grond, heb ik 2e Moduline thermostaat op bovenverdieping geplaatst. Ik weet dat de Nefit ecomline geen 2 Moduline tegelijk aan kan, dus met een omschakelaar wil ik handmatig schakelen tussen beneden en boven. Alleen: als ik schakel naar de andere thermostaat, is de Moduline zijn klok kwijt.
Ik zoek dus een manier om 'm wel onder spanning te houden en alleen het UBA protocol te schakelen.
Kan dat met een filter? (geen idee wat de frequentie van het UBA protocol is).
Andere optie is aparte voeding (12 V als ik het goed heb) voor de thermostaten, bij omschakelen krijgt de ene voeding via de ketel en de ander voeding uit de extra voeding.

Mijn vraag dus: wat is de frequentie van het UBA protocol signaal tss Moduline en ketel? Dan kan ik kijken of ik dat kan filteren.

Alle reacties

• Buitenkamp
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11-06 22:32
Ha interesant doe het zelfde 1 Moduline 300 in de woonkeuken en 1 moduline 300 in de woonkamer schakel deze om dmv relais wisselcontact.
De moduline in de woonkeuken behoud wel de klok in de woonkamer niet daar deze te lang uit staat
Wat mij nu ook handig lijkt is om de water temp. voor iedere ruimte apart in te stellen.
In de woonkeuken is er vloerverwarming en in de woonkamer low h2o convector met ventilatoren.
Toevallig kwam ik er achter dat bij een moduline 30, is een oudje, de water temp instelbaar is wat weersafhankelijk is met een instelbare curve. Wat dan een aparte curve voor iedere ruimte misschien mogelijk maakt
Mijn ketel is een Smartline.
Ben benieuwd of iemand hier wat over weet en wil delen?

MHI SRK25ZSX-WT, daalderop close-in 15 ltr. + Ecosavers douchekop, 8 x longi 450 wp.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True