Vraag

• Sieftu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-07-2022
Hoi,

Zojuist heb ik de november update geïnstalleerd op mijn Xiaomi mi A1. Dit helaas zonder succes. Het updaten verliep normaal naar mijn weten, ik was niet aan het opletten dus misschien dat ik iets heb gemist. Ik kon na het updaten Android opstarten. Maar toen ik bij het scherm moest aankomen waar ik mijn sim kaart moet unlocken begon het scherm te knipperen. Het scherm om de code in te voeren is niet verschenen. Het scherm bleef ongeveer een halve seconde aan en bleef vervolgens 4-5 seconden uit. Als het scherm aanging zag ik mijn achtergrond. Daarnaast verschenen boven in het scherm ook de standaard icoontjes. De telefoon verbond ook gewoon met het wifi netwerk. Soms zag ik de tijd die je standaard op het lock screen ziet, soms was die niet aanwezig. Ook na opnieuw opstarten ging dit door.

Nadat ik het proces een minuut door heb laten gaan sloot het zichzelf af naar een soort BIOS. Daarin kreeg ik twee opties, opnieuw proberen normaal op te starten of een factory reset. Daarnaast werd aangegeven dat misschien mijn data corrupt is.

Na het een keer extra te laten verlopen om te kijken naar de exacte tekst heb ik dit gekregen(de kleur van deze tekst was geel):
Android recovery
xiaomi/tissot/tissot_sprout
8.1.0/OPM1.171019.026/V9.6.8.0.ODHMIFE
user/release-keys
Use volume up/down and power
Helaas ben ik zo stom geweest geen backup achter de hand te hebben. Heel veel belangrijke gegevens zijn er niet behalve een verzameling foto's. Normaal kan je die uploaden naar Google maar dit heb ik bewust niet gedaan. Is dit probleem op te lossen zonder data verlies? Of kan ik een backup maken voordat ik een factory reset doe?

Groeten,

Thor

[Voor 9% gewijzigd door Sieftu op 10-11-2018 16:56. Reden: Extra info]

Beste antwoord (via rens-br op 22-11-2018 20:48)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-02 13:39

• Jasi
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-12-2018
De Xiaomi m1 van mij had hetzelfde bugprobleem.
Na consulting tweakers, de simkaart verwijderd, de taal op engels.
Kaart er weer in en vervolgens weer op Nederlands gezet en het werkt.
( als je de simkaart weer verwijdert, dan moet je wel eerst weer via Engels enz.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee