Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Screenfreeze op willekeurige momenten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• beereend
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:04
Beste Tweakers,

Sinds enkele maand freezed het scherm van mijn computer op random momenten. Het beeld waar ik naar kijk bevriest (verdwijnt niet) en het geluid veranderd in een ruistoon. Het beeld of het geluid veranderd daarna niet (op zijn langs 15minuten gewacht zonder verandering van scherm).
De enige manier om weer iets te kunnen is de computer via de aan/uit knop uit zetten en opnieuw op te starten.
Initeel leek het voornamelijk te gebeuren tijdens het spelen van sc2 (voornaamste bezigheid op deze computer). Echter het gebeurd soms ook tijdens gewoon surfen of youtube filmpjes kijken. Het gebeurd soms na 5 minuten, soms na enkele uren, regelmatig ook niet. Ik kan er geen peil op trekken.

Zelf heb ik het idee dat het mogelijk een hardware probleem is. Hoe zou ik het beste de oorzaak kunnen vinden?

Met vriendelijke groet, alvast bedankt,

Berend

Computer is uit 2013 met windows 10 (reeds geherinstaleerd zonder verandering van probleem).

AMD FX-8320 3.50GHz 8MB AM3+ Box
ASRock 970 Pro3 R2.0 AMD 970, SATA600, USB3.0
Kingston 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, HyperX, XMP
MSI Videokaart PCI-e GeForce GTX760 Twin Frozr OC 2GB 2xDVI/DP
XFX Voeding ProSeries Core 550W
Corsair Midi Tower Carbide 200R ATX, No PSU
Seagate Harddisk 3.5" Desktop 1TB, SATA600, 7200rpm

2017 toegevoegd Samsung SSD 850 EVO 250GB

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:19
Staat er niets over in het logboek van Windows?

CPU/mobo combi is niet ideaal. Eigenlijk kan de stroomvoorziening van het mobo de cpu niet aan. Dit zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn.

Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu idle en belast?

• beereend
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:04
Ik ben niet echt bekend met het windows logboek. Als ik erin zoek staat er een critical error rond de tijd dat mijn computer uitviel met:

Kernel error Event ID 41, Task category (63), Keywords (70368744177664),(2)
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

Als ik google vind ik niet veel meer dan dat dit betekent dat de computer is niet correct is uitgeschakeld (mogelijk door mij?).

Tempraturen:
Idle:
CPU 41C
GPU 34C

Onder Load,(ooit een aftermarket cooler op mijn CPU gemonteerd vanwege lawaai van de stockkoeler)
CPU 65C (met prime95)
CPU 66C (Furmark CPU Burner na 5 minuten)

GPU 81C (Furmark GPU stresstest na 5minuten)

Stresstesten lokt het uitvallen iig niet uit.

Hoe zou ik kunnen testen of het de MOBO/CPU combinatie is?

[Voor 45% gewijzigd door beereend op 10-11-2018 17:19]

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-06 17:02
de warmte van je CPU en GPU zijn niet het probleem met deze combi.

Het gaat om te weinig en slechte koeling van de vrm's
Haal de zijkant van je pc eraf en laat een grote fan op je vrm's blazen en dan kijken of het probleem minder is.
Zo ja dan heb je de boosdoener

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True