Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-05 12:09
Ik ben opzoek naar een tablet onder de €150,00 die otg ondersteunt of een usb-A poort heeft.

De tablet is bedoeld voor een wat oudere tante, die geen computer o.i.d. heeft. We willen haar een tablet geven, zodat ze kan appen en online bankieren e.d., alleen basis gebruik dus. Maar daarbij is een toetsenbord en muis wel zohandig voor iemand die nog nooit een touchscreen heeft aangeraakt.

Ik heb zelf al wat rondgekeken, maar kan geen goedkope tablet vinden. Heeft iemand suggesties of alternatief?

[ Voor 22% gewijzigd door Edwardbrink00 op 10-11-2018 16:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

100+ tablets onder budget

Dat gezegd, USB-A heb ik nog nooit gezien op een tablet; de gemiddelde connector is al dikker dan tablets uit 2012 dus dat zal 'm wel niet worden.

Wel kan je veel tablets pairen via BT met een muis/keyboard, dus mogelijk dat dat ook nog onderzocht kan worden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
(jarig!)
Voor iemand die nog nooit een computer heeft gehad is een muis en toetsenbord net zo moeilijk als een touchscreen. Vooral nu veel websites inzetten op tablet en smartphone.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwardbrink00
Ze heeft vroeger in de zorg gewerkt en heeft daar wel geleerd om te gaan met toetsenbord en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Edwardbrink00 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:15:
Ze heeft vroeger in de zorg gewerkt en heeft daar wel geleerd om te gaan met toetsenbord en muis.
Vroeger? 3 of 30 jaar geleden? Maakt nogal een verschil wat ze gewend was om mee te werken. Nog afgezien dat werken in de zorg, je niet beschermt tegen phishingmail, je leert omgaan met MFA en andere zaken.

Ik denk dat eenpaar cursussen "internet voor ouderen" minstens zo effectief is als een dagje een touchscreen leren gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:19

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

gezien ze geleerd heeft met toetsenbord en muis heeft leren werken zou ik zeggen
muis en toetsenbord kan via bluetooth of je kunt OTG gebruiken wat al op veel tablets zit
misschien uitproberen in de winkel.
echter bestaan er geen tablets met meerdere USB poorten dus ook nog eens USB stick gebruiken gaat lastig worden.
gebruik bluetooth muis en toestenbord
dat vormt dan geen probleem meer.
tablet ADVIES
veel android tablets krijgen weinig (tot geen)updates als ze gaat internetbankieren is het belangrijk
een tablet kun je niet zomaar upgraden naar een nieuw of ander OS als het uitkomt is belangrijk om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou geen tablet voor 150 euro kopen. Voor die prijs krijg je gewoon geen goede tablets. Ongeveer alle tablets die op Android draaien zijn verouderd en draaien een versie van Android die niet meer ondersteunt wordt. Niet heel veilig, zeker voor een digibeet. Koop desnoods tweedehands een iPad als het echt niet anders kan, maar tablets die draaien op Android zijn het gewoon net niet.

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 10-11-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Edwardbrink00 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:14:

De tablet is bedoeld voor een wat oudere tante, die geen computer o.i.d. heeft. We willen haar een tablet geven, zodat ze kan appen en online bankieren e.d., alleen basis gebruik dus.
Internetbankieren is voor een digibeet zeker geen basisgebruik, het vereist ten eerste heel, heel goede instructies voor die digibeet, en ook een veilige tablet met up-to-date software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:30
Marly schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:03:
[...]

Internetbankieren is voor een digibeet zeker geen basisgebruik, het vereist ten eerste heel, heel goede instructies voor die digibeet, en ook een veilige tablet met up-to-date software.
Welke risico's zitten er precies aan mijn ABN Amro app? Eenmaal ingesteld, hoef je alleen nog maar een 5 cijferige code in te voeren, zo doe ik dat en een digibeet ook. Als het onveilig was had de bank geen mobiel bankieren gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
aljooge schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:11:
[...]

Welke risico's zitten er precies aan mijn ABN Amro app? Eenmaal ingesteld, hoef je alleen nog maar een 5 cijferige code in te voeren, zo doe ik dat en een digibeet ook. Als het onveilig was had de bank geen mobiel bankieren gelanceerd.
We hebben geen ABN/Amro, maar die app zal wel net zo veilig zijn, als die van andere banken.
Maar ondanks alle waarschuwingen trappen er nog steeds veel te veel mensen in phishing-mails en -telefoontjes, en zelfs niet alleen maar digibeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40
Er is waarschijnlijk geen oplossing van 150 euro die niet tot een teleurstelling gaat leiden.

Voor 150 euro heb je eigenlijk geen fatsoenlijke tablet. Voor een primaire machine (meer gebruik dan YouTube voor kinderen bij wijze van spreken) wil je een recente Android versie, nog enige tijd ondersteuning en voldoende RAM om het niet traag te laten aanvoelen.

Dat bedrade toetsenbord is moeilijkheden zoeken. Gebruik een bluetooth toetsenbord of gebruik het onscreen net zoals vele andere ouderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 10-11-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

@rakapul
en voor 300 euro heb je alsnog geen goede met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40
Ludwig005 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:26:
@rakapul
en voor 300 euro heb je alsnog geen goede met updates.
Dan kun je op zich nog gaan voor de Samsung Galaxy Tab A (2018 model). De voorganger uit 2016 heb ik vandaag nog de update naar Android 8 van geïnstalleerd.

Voor deze use case zou ik typisch voor een iPad gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Rukapul schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:31:
[...]

Dan kun je op zich nog gaan voor de Samsung Galaxy Tab A (2018 model). De voorganger uit 2016 heb ik vandaag nog de update naar Android 8 geïnstalleerd.

Voor deze use case zou ik typisch voor een iPad gaan.
oreo op een low budgetter uit 2016 van samsung kon ik dat maar krijgen.. :'(
mijn J5 2016 heeft dat nooit gekregen en de upgrade naar 7.0 was al zeer laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwardbrink00
Ongeveer 20 jaar geleden, maar daar heeft ze wel een typdiploma gehaald, dus kan ze prima typen ook al moet ze er weer aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Edwardbrink00 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:48:
Ongeveer 20 jaar geleden, maar daar heeft ze wel een typdiploma gehaald, dus kan ze prima typen ook al moet ze er weer aan wennen.
Tja, met dat soort argumenten komen we niet heel ver, eerlijk gezegd. 20 jaar geleden moest je nog inbellen, hadden we Windows '98, was een PC langzamer dan de gemiddelde smartphone en meer van dat soort nostalgie.

Anyhow, in https://nl.hardware.info/...valt-nog-genoeg-te-kiezen zijn een aantal tablets getest maar als je naar de budgetten kijkt, denk ik inderdaad dat je richting de 250 Euro moet gaan investeren en dan heb je geen muis/toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

@Edwardbrink00
Je kunt beter een chromebook aanschaffen
Veel veiliger dan een ouwe android.

[ Voor 29% gewijzigd door Ludwig005 op 11-11-2018 16:49 ]