Toon posts:

[cAdvisor] CPU gebruik docker containers blijft 0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Om het resource gebruik van mijn docker containers op mijn NUC met Ubuntu Server te monitoren, gebruik ik cAdvisor. Prometheus haalt de data uit cAdvisor en in Grafana toon ik grafieken, maar dat terzijde.

Het CPU gebruik van alle containers wordt echter als 0 getoond, dat zou op te lossen zijn door onderstaande aan de docker-compose toe te voegen:
code:
1
--enable_load_reader=true
Bron: https://github.com/google...cs/runtime_options.md#cpu
Dat maakt mijn docker-compose tot het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  cadvisor:
    image: google/cadvisor
    container_name: cadvisor
    volumes:
      - /:/rootfs:ro
      - /var/run:/var/run:rw
      - /sys:/sys:ro
      - /var/lib/docker/:/var/lib/docker:ro
    ports:
      - 8080:8080
    networks:
      - backend
    restart: always
    command:
      - '--enable_load_reader=true'
'container_cpu_load_average_10s' blijft echter 0 geven, voor alle docker containers. Wellicht iemand hier die het wel voor elkaar heeft het CPU gebruik per docker container te zien?

Alle reacties

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:49
Ik kom hier even aanhaken, ben aan het rondkijken om alles ook om te zetten naar een NUC

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand met ervaringen op dit vlak?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee