Toon posts:

PC max €250

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MarkBorninkhof
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-05-2021
Hoi,

Helaas heeft mijn AM2 PCtje het na heel wat jaren begeven. Dus dan maar op zoek naar wat nieuws.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet, lichte games zoals Minecraft en een beetje programmeren in HTML/CSS en Java (ik bedoel inderdaad Java, niet JavaScript).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de €200, €250 maximaal. Dat ik beter door kan sparen weet ik, maar ik kan helaas niet veel sparen en ik wil binnen korte termijn toch echt mijn defecte PC vervangen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis heb ik al. Ik haal een 250GB HDD en een Kingston A400 120GB SSD uit mijn oude PC, die zijn nog prima.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit te twijfelen tussen een tweedehands optie, namelijk deze: https://tweakers.net/aanb...md-hd7450-250gb-ssd).html
of 1 van deze 2 nieuwe:

AMD:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 200GE Boxed€ 57,-€ 57,-
1ASRock B450M-HDV€ 66,95€ 66,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 38,50€ 38,50
1HyperX Fury black HX426C15FB/4€ 37,55€ 37,55
1Corsair CX450M€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 251,90

Intel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 62,50€ 62,50
1MSI B250M PRO-VH€ 59,-€ 59,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 38,50€ 38,50
1Crucial CT4G4DFS824A€ 30,99€ 30,99
1Corsair CX450M€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 242,89

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet een HDMI en een VGA aansluiting hebben.

Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, misschien later als de mogelijkheid er is.

Wat verwacht je van ons?
Advies over wat de beste optie voor mij geld is, de tweedehands, de nieuwe Intel of de nieuwe AMD. Als jullie betere opties hebben hoor ik die ook graag.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Edit: lijstjes doen het nu wel.

[Voor 1% gewijzigd door MarkBorninkhof op 10-11-2018 15:53. Reden: Ging wat mis]

Alle reacties

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:41
Voor dat bedrag zou ik hier eens in vraag en aanbod gaan kijken. Kun je meer uithalen dan nieuw kopen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:32
De kans dat er iets kapot gaat in een tweedehandsje van 7 jaar is erg groot. Vooral moederborden uit die tijd beginnen het te begeven en dan ben je weer net zo ver. Het upgradepad van een AM4 systeempje is erg groot zodat je voor de toekomst safe zit. 1151 V1 zou ik niet aan beginnen. Dat platform is al meer dan een jaar dood.

Je zou pricewatch: Corsair CX450 als voeding kunnen nemen. Je mist een 8 pins peg maar ik geloof nooit dat er een videokaart sneller dan GTX 1060/RX 580 in komt.
Behuizing zou ik een pricewatch: Fractal Design Focus G Mini doen. Op alle vlakken stukken beter dan de Neos.

• deadmeatsubs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-06 19:18
Waarom gebruik je de oude behuizing niet opnieuw? Dat scheelt bij dit budget een slok op een borrel. Kun je wat meer RAM of een potentere CPU kopen.

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:13
Mark, ik heb je een DM gestuurd.
Voor 250 euro heb je idd nieuw heel weinig. Minecraft is niet zo een heel licht spel, je hebt dan voor recommed settings qua CPU toch wel een i5 4th gen nodig.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

• MarkBorninkhof
Bedankt voor de reacties.
Ik gebruik de behuizing niet opnieuw, omdat degene die ik nu heb aardig versleten is.
Ik noem Minecraft een licht spel, omdat het op mijn ruim 10 jaar oude PC met een goedkope GT610 GPU prima naar mijn eisen functioneerde.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:29
Ik denk dat je met de Athlon 200GE beter uit de voeten komt, aangezien de Pentium alleen bij Azerty voor €62,50 te koop staat en niet op voorraad is daarboven op. Maar kom je niet krap uit met 4GB aan ram geheugen? OS eet een stuk, internet browser eet tegenwoordig ook aardig wat en dan kom nog de rest (coderings programma etc..). Is het niet een om voor 8GB te gaan, maar dat kost weliswaar €40 meer. Dan kom je op €300 uit, wat wel een stuk buiten budget is. Als datzelfde rekent met de Pentium + 8GB kom je op ongeveer hetzelfde bedrag alsnog uit (bij de eerste beste voorradige webshop).

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 200GE Boxed€ 57,-€ 57,-
1ASRock B450M-HDV€ 66,55€ 66,55
1Fractal Design Focus G Mini€ 46,99€ 46,99
1Kingston HyperX Predator HX430C15PB3K2/8€ 85,26€ 85,26
1Corsair CX450€ 44,50€ 44,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,30

• MarkBorninkhof
Je hebt gelijk dat 4GB aan de krappe kant is, maar voor nu is het ok. Ik breid het dan uit zodra ik weer wat gespaard heb. Ligt nu echt buiten budget.

• deadmeatsubs
Even goedkoop gedacht. Een moederbord is kwetsbaar, ik kan me voorstellen dat je die nieuw wilt. Verder wil je natuurlijk de actueelste socket. Is er een reden om nieuwe RAM te willen? Dan is 8 gb plots wel betaalbaar.
Zie deze: V&A aangeboden: 4GB DDR4 2666 4 stuks prijs per stuk

Verder zijn behuizingen 'dirt cheap' tegenwoordig. Met een een budget van 30 euro koop je al iets toonbaars.Ik vind die X2 behuizingen veel voor weinig. Ik heb er zelf ooit een gekocht. Best prima

[Voor 3% gewijzigd door deadmeatsubs op 10-11-2018 23:52]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:32
X2 is Spire en daar ben ik nog nooit iets van tegen gekomen dat de moeite waard is.

• deadmeatsubs
Uszka schreef op zondag 11 november 2018 @ 00:02:
X2 is Spire en daar ben ik nog nooit iets van tegen gekomen dat de moeite waard is.
Met 200 max 250 euro in de portemonnee moet je keuzes maken. 25% van budget uitgeven aan een A-merkbehuizing ten koste van hardware? Lijkt me niet een heel moeilijke keus.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee