Hoi,
Helaas heeft mijn AM2 PCtje het na heel wat jaren begeven. Dus dan maar op zoek naar wat nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet, lichte games zoals Minecraft en een beetje programmeren in HTML/CSS en Java (ik bedoel inderdaad Java, niet JavaScript).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de €200, €250 maximaal. Dat ik beter door kan sparen weet ik, maar ik kan helaas niet veel sparen en ik wil binnen korte termijn toch echt mijn defecte PC vervangen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis heb ik al. Ik haal een 250GB HDD en een Kingston A400 120GB SSD uit mijn oude PC, die zijn nog prima.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit te twijfelen tussen een tweedehands optie, namelijk deze: https://tweakers.net/aanb...md-hd7450-250gb-ssd).html
of 1 van deze 2 nieuwe:
AMD:
Intel:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet een HDMI en een VGA aansluiting hebben.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, misschien later als de mogelijkheid er is.
Wat verwacht je van ons?
Advies over wat de beste optie voor mij geld is, de tweedehands, de nieuwe Intel of de nieuwe AMD. Als jullie betere opties hebben hoor ik die ook graag.
Alvast bedankt voor de hulp
Edit: lijstjes doen het nu wel.
Helaas heeft mijn AM2 PCtje het na heel wat jaren begeven. Dus dan maar op zoek naar wat nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet, lichte games zoals Minecraft en een beetje programmeren in HTML/CSS en Java (ik bedoel inderdaad Java, niet JavaScript).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de €200, €250 maximaal. Dat ik beter door kan sparen weet ik, maar ik kan helaas niet veel sparen en ik wil binnen korte termijn toch echt mijn defecte PC vervangen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis heb ik al. Ik haal een 250GB HDD en een Kingston A400 120GB SSD uit mijn oude PC, die zijn nog prima.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit te twijfelen tussen een tweedehands optie, namelijk deze: https://tweakers.net/aanb...md-hd7450-250gb-ssd).html
of 1 van deze 2 nieuwe:
AMD:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon 200GE Boxed | € 57,- | € 57,- |
1 | ASRock B450M-HDV | € 66,95 | € 66,95 |
1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 38,50 | € 38,50 |
1 | HyperX Fury black HX426C15FB/4 | € 37,55 | € 37,55 |
1 | Corsair CX450M | € 51,90 | € 51,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 251,90 |
Intel:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 62,50 | € 62,50 |
1 | MSI B250M PRO-VH | € 59,- | € 59,- |
1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 38,50 | € 38,50 |
1 | Crucial CT4G4DFS824A | € 30,99 | € 30,99 |
1 | Corsair CX450M | € 51,90 | € 51,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 242,89 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet een HDMI en een VGA aansluiting hebben.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, misschien later als de mogelijkheid er is.
Wat verwacht je van ons?
Advies over wat de beste optie voor mij geld is, de tweedehands, de nieuwe Intel of de nieuwe AMD. Als jullie betere opties hebben hoor ik die ook graag.
Alvast bedankt voor de hulp

Edit: lijstjes doen het nu wel.
[Voor 1% gewijzigd door MarkBorninkhof op 10-11-2018 15:53. Reden: Ging wat mis]