Toon posts:

Advies nieuw netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• killroy73
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:33
Mijn vraag
Graag een advies over nieuw aan te schaffen apparatuur ten behoeve van een netwerk setup.

Op dit moment heb ik 2 ps4 en een 20 tal WiFi devices binnen het netwerk. Daarnaast via een switch :tv/horizon/atv4/soundbar/sinology bedraad aangesloten. De snelheden zijn niet stabiel terwijl de Speedtest dat wel is. (200/20) ik denk dat dit komt door de grote hoeveelheid WiFi apparatuur.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment een technicolor modem (ziggo) bridged. Netgear Nighthawk R7000 en een wndr3700 als switch.

Ik denk aan TP link uap245 v3 met cloudcontroller of ubiquiti setup. Weet alleen niet wat het beste is voor de Gaming hardware(Ping tijden etc.)

Graag jullie advies!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gaming & WiFi = nono... Je gaat redelijk de mist in met je latency en ping (intern) en dus heb je er last van extern. Doe eens een tekening maken; hoeveel etages / kamers; welke apparatuur staat waar; welke kabels liggen al waar? En wat maf het hele spul gaan kosten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-02 09:57
Wat @MAX3400 zegt. Beide opties zijn goed, maar ik zou je ps4 bedraad aansluiten.

Mocht je toch een keuze willen. Ik ben echt groot fan van unifi. Zeer compleet/ goed en gelikt, maar prijzig.

• killroy73
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:33
Opstelling is als volgt (plaatje krijg ik niet knap)

Begane grond: Modem (meterkast)--------Netgear R7000 (bridged) in trapkast
  • Bedraad: Switch----Synology (trapkast)
    Woonkamer Switch--------------->TV/Soundbar/ATV4/ PS4 Pro
  • Wifi Diverse mobile devices.
1e verd --------------------Wifi-------------------PS4 en diverse Mobile devices
2e verd bedraad --------Computer
2e verdieping ------------Wifi-------------------Zonnepanelen en soms iPad

Alle wifi verkeer word door de R7000 afgehandeld op 2,4 en 5 Ghz Qos uit.
Modem staat in de meterkast
R7000 in trapkast
Alle bedrading is cat5e met harde kern.
1e verdieping bedraad naar 2e ps4 is geen optie.

Het idee is op begane grond een modem (ziggo) en dan een AP in trapkast en switch in de woonkamer met genoemde apparatuur.
1e verdieping AP in trapgat
2 verdieping kan evt meeliften op AP 1e
2e verdieping computer bedraad.

richtprijs 300 tot 400 euro waarbij modem gratis is...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee