Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

groot plat netwerk issues

Pagina: 1
Acties:

• pimpchilla
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 03-06 21:07
Hallo

Kan iemand helpen zit namelijk met iets heel raars

huidige config:

Router1 = Asus AC87 (255.255.252.0) (/21)

Router1 --->Unmanaged switch 24P ->2 desktops en een camera server
Router1 --->Unmanaged switch 5p --> 2 kassa's en een bonnenprinter
Unmanaged switch -> Draadloze accespoint
Router1->Guest wifi (built in)

Wanneer ik de router AC5300 (nieuwe) aansluit op het Unmanaged switch verliest de nieuwe router aantal instellingen en spontane reboots

Wanneer ik de router WRT3200 Linksys (niewe) aansluit op Unmanaged switch. Alle instellingen kwijt gewoon factory default?!

AC87 is geen probleem

Nu komt het gekke. AC5300 naar AC87 werkt wel gewoon.
WRT3200 naar AC87 werkt ook

Iemand een verklaring?

[Voor 1% gewijzigd door pimpchilla op 10-11-2018 14:53. Reden: meer info]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En je topic van 2 maanden geleden dan? Daar had je ook al problemen met de 5300 en daar zijn we toen ook niet uitgekomen.

Ik ben ook een beetje zoekende waarom je bepaalde apparaten op bepaalde plekken wil aansluiten? Wat moet de rol van die dingen worden? Staat alles wel in hetzelfde subnet?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Alfa Novanta
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Met hierboven. Maak eens een tekening.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23:08
Ter volledigheid: je bedoelt denk ik de RT-AC87U? Anders is het puur een accesspoint en geen router ^^.

• pimpchilla
MAX3400 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:55:
En je topic van 2 maanden geleden dan? Daar had je ook al problemen met de 5300 en daar zijn we toen ook niet uitgekomen.

Ik ben ook een beetje zoekende waarom je bepaalde apparaten op bepaalde plekken wil aansluiten? Wat moet de rol van die dingen worden? Staat alles wel in hetzelfde subnet?
'

Die was dus stuk :)

192.168.x.x /21 /255.255.252.0)

Modem(BRIDGE)-----ROUTER EN WIFI-------Unmanaged switch----computers
....................................|
......................................------------ 5 P switch---computers

[Voor 20% gewijzigd door pimpchilla op 10-11-2018 16:37]

• MAX3400

MAX3400

pimpchilla schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:35:
[...]

192.168.x.x /21 /255.255.252.0)

Modem(BRIDGE)-----ROUTER EN WIFI-------Unmanaged switch----computers
...................................................................... |
.......................................................................------------ 5 P switch---computers
Ben ik heel lastig als ik dit geen nuttige info vindt? Het is nog minder dan in de topicstart, het geeft 0 info over welk device waar is aangesloten en het is erg warrig want ASCII.

• pimpchilla
Ok misschien helpt het als ik gewoon zeg...

Als ik de router aansluit op me unmanaged 24p switch met een rotzooi randapparatuur die daar weer aan zit? Want dat is het gewoon. Een layer 2 unmanaged switch met een zooi apparatuur erin lekker plat.

Router - > wan
Router switch port #1 > Unmanaged switch

• jvanhambelgium
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12-06 21:29
Domme vraag, maar *KAN* dat product wel goed overwegen met zo'n IP/mask combinatie ?? Het zou het eerste consumer-product niet zijn dat vb steevast een 192.168.x.0 255.255.255.0 verwacht !!
Heb al meerderen consument-dingen weten flippen over dit soort dingen...

• Alfa Novanta
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

maar je bent dus met 2 routers aan het spelen? WHY?

pak ajb Word en klik wat vierkantjes en lijntjes bij elkaar met wat tekst boxjes..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Idd, maak eens een tekening.

En zet er even duidelijk bij welke ranges je gebruikt Is het nu een /22 (255.255.252.0) of een /21 (255.255.248.0)

en waarom zo'n groot subnet? Wat wil je bereiken?

Kassa's, cameraserver, bonnenprinter klinkt als iets zakelijks (Winkel oid) waarbij je wilt dat het stabiel werkt.

Unmanaged switches, meerdere routers aan elkaar geknopt klinkt als een hobbyoplossing wat, als je geluk hebt, wel werkt, maar een PITA is als je wat serieuzers wilt.

Die 2 is niet echt een goede combinatie imho. Persoonlijk zou ik een simpel managed netwerkje bouwen. Camera's in een apart subnet (Veel cameraboeren gebruiken soms dubieuze DVRs die ik niet perse in een kantoor subnet wil). Wifi eventueel ook apart, zeker als je het ook aan gasten aanbied. Gewoon 1 router, managed switchje.
Kost iets meer, maar dan werkt het gewoon.

• pimpchilla
Bedankt. Dat eerste met die subnet of veel cliënten vroeg ik me dat ook af indd. Ik ben naar /24 gegaan en het werkt weer

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Voor zo'n zakelijke omgeving zou ik een een zakelijk router gebruiken het liefst via een zakelijke provider waardoor je een stabiel werkend netwerk krijgt. In ieder geval een krachtige router die goed overweg kan met het aantal connecties. Eventueel kan je ook voor een software matige router op een dedicated computer of VM.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• MAX3400

MAX3400

Frogmen schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:59:
Voor zo'n zakelijke omgeving zou ik een een zakelijk router gebruiken
Gewoon een goede DHCP-server; beetje router is helemaal niet bedoeld om (grote) subnets aan te sturen. Plus dat je met een "echte" DHCP-server en firewall veel meer granulair je access-policies kan inrichten.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True