Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

TP-Link M5 geeft geen mac adressen door van gekoppelde app.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aarts939
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2018
Ik heb een ADSL verbinding via een WLan 7360 Fritz!Box waarvan ik (wegens slechte prestaties) de wireless optie heb uitgezet. Sinds gisteren maak ik gebruik van een TP-Link Deco M5 voor draadloze verspreiding in huis. En tot zover werkt dat ook prima.

Echter, toen ik wireless optie van de FritzBox nog gebruikte zag ik elk aangesloten apparaat (telefoon, computer, ipad) met z'n IP/MAC adres in het Home Network Overview en kon ik voor de kinderen dus per apparaat access en toegangstijd regelen. Nu de Deco M5 tussen de FritzBox en de aangesloten apparaten zit zie ik in de FritzBox alleen nog maar de Deco M5 als gekoppeld apparaat. Oftewel, ik kan dus niets meer instellen voor elk individueel apparaat. Ik weet wel dat je via de Deco M5 ook ouderlijk toezicht kunt instellen maar die is lang niet zo verfijnt als die op de FritzBox.

De vraag is nu: is er een instelling op de FritzBox of op de Deco M5 waardoor de Deco M5 aan de FritzBox doorgeeft welk apparaat op dat moment daadwerkelijk aan het internetten is?

Beste antwoord (via aarts939 op 10-11-2018 15:06)

• Mijzelf
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
De wireless van de Fritzbox staat uit? Dus de Deco is bedraad aangesloten? In dat geval moet je de Deco als accesspoint configureren. Ik vermoed dat hij nu als router fungeert.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
De wireless van de Fritzbox staat uit? Dus de Deco is bedraad aangesloten? In dat geval moet je de Deco als accesspoint configureren. Ik vermoed dat hij nu als router fungeert.

• aarts939
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2018
Ja, dit is het inderdaad. Erg bedankt voot de snelle reply!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True