Nieuwe GPU overkill in huidige setup?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex0r
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10-2024
Beste tweakers,

Na de BETA van Fallout 76 te hebben gespeeld heb ik met grote spijt moeten concluderen dat mijn PC de minimale eisen niet heeft gehaald. Nu ben ik aan het kijken naar een nieuwe GPU maar wilde graag weten waar de grootste bottleneck zit en/of ik een nieuwe ga creëren.

Mijn huidige systeem:

i5-3570K (4.2ghz) (socket 1155)
MSI P67A
16 GB DDR3 (1600mhz)
Sapphire 280X (3gb)
Monitor: 144hz Asus (23")

Als ik mijn GPU vervang naar een GTX 1070 of GTX 1080 krijg ik dan problemen met mijn CPU/MB/geheugen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via lex0r op 10-11-2018 15:21)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op basis van wat ik lees: GPU en CPU upgraden. En mogelijk houdt dat dus ook in dat je moederbord en mogelijk zelfs je RAM kan upgraden, afhankelijk van hoe "modern" je de PC wil maken.

Aangezien een beta nooit echt af is, is het ook geen reden om nu iets te gaan kopen. Je kan beter eens meten met Afterburner waar je PC "te zwaar" belast wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op basis van wat ik lees: GPU en CPU upgraden. En mogelijk houdt dat dus ook in dat je moederbord en mogelijk zelfs je RAM kan upgraden, afhankelijk van hoe "modern" je de PC wil maken.

Aangezien een beta nooit echt af is, is het ook geen reden om nu iets te gaan kopen. Je kan beter eens meten met Afterburner waar je PC "te zwaar" belast wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 13:22

waseland

War... war never changes

Fallout 4 (en dus ook 76) is een vrij CPU heavy spel. Op 1080p merkte ik dat mijn oude Intel I5 4670K volledig vol liep terwijl mijn GTX 1070 nog wel wat meer kon. Nu heb ik een Ryzen 7 2700x en nu is mijn GPU weer de bottleneck. (De Fallout 76 Beta runde wel prima op 2k 60fps of 1080p 120fps op mijn nieuwe systeem).

Maar als je je CPU gaat upgraden naar Amd of Intel, je zal waarschijnlijk toch naar een ander socket moeten dan. Wat zorgt voor eigenlijk een bijna volledige overhaul van je PC.

Ja je gaat prestatiewinst krijgen met een upgrade van je GPU, dat sowieso.
Maar dan zal bij CPU-heavy games je cpu de nieuwe bottleneck worden. Dan is het een afweging of je die bottleneck te laat vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@lex0r De 280X 3GB legt het al af bij een GTX1060 3GB. Ik weet niet wat je budget is, maar dan weet je in elk geval dat een 1060 al beter is en die past ook prima bij de rest van je set.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex0r
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10-2024
Ja de 280X was de grote bottleneck in dit systeem. Heb nu een GTX 1070 aangekocht welke ik morgen zal ontvangen. Zal daarna inderdaad over moeten stappen op een nieuw MB/CPU.

Bedankt voor de input!