Op de regenachtige zaterdag wilde ik even gaan pielen met hyper-v. Ik krijg alleen internet niet aan de gang op mijn vm.
De setup
Server 2016 dienstdoende als hyper-v host.
Server 2016 als vm als dhcp/file server.
KpnEen cisco router met statisch ip.
Netgear (dhcp) router achter de cisco.
Internet op de host werkt uiteraard. Daat is ook niets aan gewijzigd. Maar de vm vind geen internet.
De hyper-v host bevat 2 nics.
1 utp gaat naar de dhcp netgear
1 utp is bestemd voor de dhcp server (local lan) met een andere ip range. Naar een switch)
Hoe stel ik nou het internet in voor de vm. Ik heb al veel geprobeerd aan ip instellingen maar krijg het niet werkend. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd. Heeft er iemand een idee/tip/verandering waarmee ik het werkend krijg voor de regenachtige zondag
De setup
Server 2016 dienstdoende als hyper-v host.
Server 2016 als vm als dhcp/file server.
KpnEen cisco router met statisch ip.
Netgear (dhcp) router achter de cisco.
Internet op de host werkt uiteraard. Daat is ook niets aan gewijzigd. Maar de vm vind geen internet.
De hyper-v host bevat 2 nics.
1 utp gaat naar de dhcp netgear
1 utp is bestemd voor de dhcp server (local lan) met een andere ip range. Naar een switch)
Hoe stel ik nou het internet in voor de vm. Ik heb al veel geprobeerd aan ip instellingen maar krijg het niet werkend. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd. Heeft er iemand een idee/tip/verandering waarmee ik het werkend krijg voor de regenachtige zondag