Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolieking
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
Hoi allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe telefoon en mijn oog is gevallen op de iPhone. Ik heb momenteel een Mac en een Macbook en het lijkt me handig om ook een iPhone te nemen voor de 'ecosysteem'.

Maar mijn vraag is, is de iPhone 6S nog steeds een goede optie om te kiezen, want hij moet wel 2 jaar mee gaan omdat het abonnement 2 jaar duurt. Dus ivm iOS updates ect.

Ik heb nu een Samsung j7 uit 2017 en op mijn telefoon zit ik voornamelijk op social media, Dus WhatsApp, Facebook, Instagram en Snapchat. Ook kijk ik er regelmatig Netflix en Youtube op.

Voor de camera heb ik niet hele hoge eisen. Het moet gewoon scherpe foto's zijn en ze moeten in het donker een beetje scherp zijn ipv, korrelig.

Ik heb deze abonnementen gevonden:
(aangezien ik al bij tele2 zit kost het mijn geen aansluiting kosten, daarom lijkt het me handig om daar ook te blijven en ik vind tele2 een fijne provider.)

https://www.belsimpel.nl/...ent-500-2-jaar-verlenging
https://www.belsimpel.nl/...ent-400-2-jaar-verlenging

Ik wil maximaal 200 euro bijbetalen en mijn abonnement wil ik liever niet boven de 18 euro hebben. en ik wil minimaal 100 bel/sms en minimaal 2gb aan 4G data. De kleur maakt mij niet uit als het maar geen rosé is en voor de iPhone 6s is refurbished prima, maar voor de iPhone 7 wil ik dat liever niet door de IP67 rating.

Ook heb ik naar de iPhone 7 gekeken, maar die word dan wel heel duur.

iPhone 7:
https://www.belsimpel.nl/...ent-900-2-jaar-verlenging

dus kort samengevat, is de iPhone 6S het nog steeds waard, en zijn er abonnementen voor de iPhone 7 die aan mijn eisen voldoen en die wel in mijn kostenplaatje passen. Want ik kan geen andere vinden.

alvast bedankt!

- lolieking

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp1990
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:28
BIj tele2 kom je uit op 19 euro per maand met 2 gig en 100 bel minuut wel 240 euro bij betalen voor een iPhone 7. Je moet voor je zelf de afweging maken wil je een headphone jack of niet . Ik zou persoonlijk voor de 7 gaan. Langer ondersteuning en kan je later nog door verkopen voor een leuk bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor 200/250 euro heb je met een beetje zoeken een tweedehands iPhone 6s, beetje zonde deze te combineren met een abonnement lijkt mij.

Dan kan je naar SimOnly, voor 1 jaar steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyAron
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-09-2021

TheOnlyAron

nietsnut, misschien nuttig

ik heb de iPhone 6s en 7, en ik verkies de 6s boven de 7 omdat hij gewoon praktischer is. Geen enkele problemen met snelheid ofzo

X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08
zou alleen wel 32GB heroverwegen...
Denk dat 64GB een betere keuze zou zijn voor de aankomende 2 jaar.

Wat betreft 6s of 7. Denk dat de verschillen niet heel groot zijn.
Mijn vrouw heeft een 6s en ik een 7. Beide werken prima voor hetgeen waarvoor jij ze gaat gebruiken, dus daar hoef je geen high-end model voor te hebben.

Daarnaast denk ik dat de 6S ook prima ondersteund blijft worden de aankomende 2 jaar.
Apple staat toch wel bekend om zijn lange updates voor oudere modellen.

Kortom 6s of 7 beide prima keus.
Wel terechte opmerking over de koptelefoon aansluiting; bij de 7 is die er niet.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens met de lui hierboven. 6S 64GB tweedehands kopen is waarschijnlijk slimmer dan het bij een abo nemen. Eventueel kan je nog snel voor eind december een nieuwe accu laten plaatsen indien nodig want die kosten nu maar €29. Kan je er wel een jaar of 2 a 3 mee vooruit. (Evt nog langer maar denk dat ie over 3 jaar wel z’n laatste updates heeft gehad.) Maar een 7 zal inderdaad wel langer ondersteund worden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 18:25
Voor 250 kun je de mijne hebben : 6S Plus 64 GB rosé goud met een accu van twee weken oud 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolieking
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
WhatsappHack schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 09:56:
Eens met de lui hierboven. 6S 64GB tweedehands kopen is waarschijnlijk slimmer dan het bij een abo nemen. Eventueel kan je nog snel voor eind december een nieuwe accu laten plaatsen indien nodig want die kosten nu maar €29. Kan je er wel een jaar of 2 a 3 mee vooruit. (Evt nog langer maar denk dat ie over 3 jaar wel z’n laatste updates heeft gehad.) Maar een 7 zal inderdaad wel langer ondersteund worden.
sorry voor de late reactie, waar kan ik die accu er dan in laten zetten evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolieking schreef op woensdag 21 november 2018 @ 01:59:
[...]

sorry voor de late reactie, waar kan ik die accu er dan in laten zetten evt.
Het beste is bij Apple zelf laten doen (op afspraak langsgaan in Den haag of Amsterdam, ff een uurtje of twee iets voor jezelf doen in de stad et voila - of bij je thuis op laten halen; dan ben je hem een dag of 3 a 4 kwijt) en anders op afspraak bij een authorised punt in de buurt zoals card services of iVizi, of desnoods inleveren bij een Amac. (Dan ben je hem wel een paar dagen kwijt in dat laatste geval.) Whatever you do, tegen deze lage prijs: probeer het niet nog goedkoper te krijgen bij een of andere toko op de hoek die met immitatiespul werkt, veelal zit daar ook geen adequate garantie op en de veiligheid is ook niet altijd 100%.

Let wel: indien nodig. Koop je een 6S die nog 99% capaciteit aangeeft bijvoorbeeld dan is het vervangen van de accu nu onzinnig en kan je beter over een jaar weer eens kijken (ook al kost het dan 2 tientjes extra) of het dan misschien eens nodig is. Wellicht hoef je hem helemaal niet te vervangen. Geeft ie +/- 90% aan of lager dan dat, dan zou ik persoonlik wel nu voor die +/- 3 tientjes een nieuwe laten zetten, weet je zeker dat ie “fresh” is en een paar jaar zonder probleem meegaat. :)

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 21-11-2018 02:08 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 18:25
Als je in de buurt van Utrecht of Zwolle woont, kun je het bij Card Services laten doen. Ze zijn Apple Premium Service Provoder en vervangen de accu ook voor 29 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BesmettePC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04-2020
Ik heb een beetje dezelfde vraag want ook ik overweeg een iPhone 6s te kopen maar vraag me af hoe lang die nog mee zal gaan. Ik vind daar niet echt een duidelijk antwoord over hierboven, zodat ik het nog eens probeer.

Ik heb ergens gelezen dat Apple z'n iPhones zo'n 5 tot 6 jaar ondersteunt met software-updates, zodat dan de iPhone 6s zal meegaan tot 2020 of 2021 (want hij is geloof ik van 2015). Ook las ik dat een iOS zo'n 2 jaar wordt ondersteund zodat ik dan uitkom op sept. 2020 (want ik geloof dat de iOS 12 van sept. 2018 is) als de iOS 13 niet meer voor de iPhone 6s is. Al met al is dat niet echt veel, want ik zoek eigenlijk een smartphone die langer dan een paar jaar mee gaat. En de iPhone 7 en 8 zijn meteen veel duurder, zodat ik dan liever kijk naar een Android uit 2018, bv. de Nokia 6.1 die misschien een vergelijkbare kwaliteit heeft (en die een stuk goedkoper is dan de iPhones). Zo'n Nokia/Android wordt misschien over zo'n twee jaar ook niet meer ondersteund, maar ik heb begrepen dat de apps dan wel blijven werken (terwijl die van Apple geblokkeerd worden). Dat ik dan het liefst een iPhone heb komt omdat ik geen gezeur wil en ik ook heb gelezen dat bij Androids je bijna dagelijks updates krijgt die hinderen bij incidenteel gebruik van de telefoon.

Kort en goed: ik zoek een goedkopere smartphone (tot ongeveer 300 euro zoals de iPhone 6s) die ik weinig zal gebruiken (dus liever geen gezeur als ik 'm eens aanzet) maar waarvan ik wel hoop dat die nog een aantal jaren meegaat. Wat zijn jullie tips en ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BesmettePC iOS13 gaat nog naar 5s is het gerucht, dus 6s ook
( t/m sept 2020 zit je nog op laatste iOS.)

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 27-03-2019 18:07 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BesmettePC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04-2020
Hackus schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:51:
@BesmettePC iOS13 gaat nog naar 5s is het gerucht, dus 6s ook
( t/m sept 2020 zit je nog op laatste iOS.)
Ik begrijp je niet helemaal. In je tekst zit een link verstopt die suggereert dat iOS 13 in juni 2019 zal uitkomen. Jij denkt dat die ook voor iPhone 6s zal uitkomen. Als het waar is dat Apple dat dan nog zo'n twee jaar zal blijven ondersteunen, dan is de 6s dus nog tot medio 2021 te gebruiken. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BesmettePC schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:16:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal. In je tekst zit een link verstopt die suggereert dat iOS 13 in juni 2019 zal uitkomen. Jij denkt dat die ook voor iPhone 6s zal uitkomen. Als het waar is dat Apple dat dan nog zo'n twee jaar zal blijven ondersteunen, dan is de 6s dus nog tot medio 2021 te gebruiken. Of zie ik iets over het hoofd?
Beta start in juni. de publieke versie in sept. je zit dan sowieso op iOS13 t/m sept 2020. of het ook meegaat in iOS14 weet je dus nog niet.[iphone 5 werkt nog op ios 10, dus na sept 2020 werkt je 6s nog steeds op ios13, mocht het niet naar 14 gaan]

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 27-03-2019 20:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1