Onlangs heb ik een nieuwe PC voor bij mijn TV gebouwd. Nu probeer ik al een tijdje om in Windows 10 HDR video aan de praat te krijgen echter gaat dit niet tot nu toe. Wat mij onder andere opvalt is dat in het Radeon control panel ik niet kan kiezen voor ycbcr 444 of 422 met 10 bit. Als ik deze optie selecteer wordt het beeld zwart en springt weer terug naar 8 bit alleen bij 420 wil hij wel op 10 of 12 bit blijven staan. Zover ik heb begrepen is het wel nodig om 10bit te hebben om HDR content af te kunnen spelen.
Ik gebruik een LG C8 als monitor die uiteraard gewoon HDR ondersteunt.
Ik heb zelf van alles al geprobeerd met onder andere madVR maar ik weet niet of ik voor niets hiermee aan het klooien ben. Of misschien zie ik iets compleet over het hoofd waardoor ik niet verder kom
Ik heb oudere drivers van Radeon getest en voor de zekerheid ook een bios update gedaan.
De HDMI versie van het moederbord zou 2.0b moeten zijn.
Ik gebruik een LG C8 als monitor die uiteraard gewoon HDR ondersteunt.
Ik heb zelf van alles al geprobeerd met onder andere madVR maar ik weet niet of ik voor niets hiermee aan het klooien ben. Of misschien zie ik iets compleet over het hoofd waardoor ik niet verder kom
Ik heb oudere drivers van Radeon getest en voor de zekerheid ook een bios update gedaan.
De HDMI versie van het moederbord zou 2.0b moeten zijn.
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!