Toon posts:

Eerste Game Pc bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FredyTheHusky
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-11-2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals Fortnite, CS:GO, Team Fortress Two
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800 inclusief monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk DIT nodig te hebben.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 69,-€ 69,-
1MSI B350 Tomahawk€ 87,50€ 87,50
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 199,-€ 199,-
1Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB (zonder RGB-controller)€ 59,90€ 59,90
1TP-Link TL-WN881ND€ 15,-€ 15,-
1MSI Optix MAG241C Zwart€ 199,-€ 199,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSE€ 76,16€ 76,16
1be quiet! System Power 9 500W€ 46,-€ 46,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 80,28€ 80,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 831,84

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst geen Intel CPU

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst later kunnen upgraden

Ga je overklokken?
ik denk het wel, ik heb geen ervaring, wat raden jullie aan met de Ryzen 3 1200 3.1 Gigahertz

Wat verwacht je van ons?[i]
Hebben jullie nog tips en tricks? Vinden jullie dit systeem in evenwicht en denken jullie dat ik hiermee wel een jaartje of 3 mee vooruit kan?

[Voor 10% gewijzigd door FredyTheHusky op 10-11-2018 12:34]

Beste antwoord (via FredyTheHusky op 10-11-2018 18:04)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
FredyTheHusky schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:50:
Uszka kunt u mij vertellen waarom hij sneller is want ik zie nauwelijks verschil in de specs.
Je moet niet naar de specs kijken. Dat heeft geen zin als je een nVidia met een AMD vergelijkt. Als je benchmarks opzoekt van je games icm het type videokaart zal je zien dat de RX 570 veel sneller is. Bijvoorbeeld https://nl.hardware.info/...chmarks-full-hd-1920x1080 waar de RX 570 65 - 75% sneller is.
Ik wil graag de TI die beter grafisch geheugen en met betere oveklock stabiliteit.
Waar baseer je die stellingen op?

Alle reacties

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:32
Heel lastig om iets over te zeggen nu. Je vergeet te antwoorden op de vragen uit de template. Als je met deze setup denkt op 1080p pubg op ultra te kunnen spelen, kan je het wel vergeten bijvoorbeeld.

• FredyTheHusky
Je hebt gelijk, ik maak een nieuwe topic. Ik trek deze terug.

• Uszka
  • Nu online
FredyTheHusky schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:23:
Je hebt gelijk, ik maak een nieuwe topic. Ik trek deze terug.
Dat wordt niet erg gewaardeerd. Beter is het de topicstart aan te passen.

In plaats van de 1050 Ti is de pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 4GD5 (11266-04) 50% sneller voor een lagere prijs.

• FredyTheHusky
Uszka kunt u mij vertellen waarom hij sneller is want ik zie nauwelijks verschil in de specs. Ik wil graag de TI die beter grafisch geheugen en met betere oveklock stabiliteit.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:07
Uszka kunt u mij vertellen waarom hij sneller is want ik zie nauwelijks verschil in de specs. Ik wil graag de TI die beter grafisch geheugen en met betere oveklock stabiliteit.
Het gaat niet alleen om clock snelheid. de RX 570 is inderdaad beter.

Ik zou wel een betere wifi kaart kopen, hiermee wil je niet gamen (is sowieso alleen 2.4 band) @FredyTheHusky

[Voor 16% gewijzigd door iCore op 10-11-2018 18:32]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Uszka kunt u mij vertellen waarom hij sneller is want ik zie nauwelijks verschil in de specs.
Je moet niet naar de specs kijken. Dat heeft geen zin als je een nVidia met een AMD vergelijkt. Als je benchmarks opzoekt van je games icm het type videokaart zal je zien dat de RX 570 veel sneller is. Bijvoorbeeld https://nl.hardware.info/...chmarks-full-hd-1920x1080 waar de RX 570 65 - 75% sneller is.
Ik wil graag de TI die beter grafisch geheugen en met betere oveklock stabiliteit.
Waar baseer je die stellingen op?

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:05
8 GB geheugen is niet veel als je toch wel zware games wilt spelen.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

• FredyTheHusky
Dank je wel Uszka, ik neem de informatie mee

• FredyTheHusky
Uszka, ik ga de msi rx Radeon 570 8gb nemen voor 200€ door de performance verschil

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:04
aah, een echte budget build

Doe jezelf een plezier en ga voor een B450 bord ipv een 350. scheelt een paar euro en je hebt veel betere geheugensupport
pricewatch: MSI B450-A PRO

Investeer iets meer geld in een hogere clocksnelheid: pricewatch: AMD Ryzen 3 2200G Boxed

Ander optie 6 core en redelijk overclockbaar: pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler

Ietsje duurder: pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed

Wat geheugen betreft, met ryzen wil je echt niet trager dan 3000 hebben.

pricewatch: Kingston HyperX Predator HX430C15PB3K2/8

[Voor 7% gewijzigd door D-dark op 10-11-2018 22:07]

• FredyTheHusky
D-Dark, u heeft me erg geholpen. Ik denk dat ik de Ryzen 3 2200 neem en de HyperX Predator DDR4 8G. Ik denk dat ik ook voor een ander moederbord ga.

• PcExpertus
  • Laatst online: 12-11-2018
Ik zou graag willen weten waneer u alle componenten gaat kopen. Dat ligt erg aan deze tijd. Zoals u zelf mischien al heeft gezien is RAM prijs behoorlijk omhoog gehaan.

• FredyTheHusky
Ik ha de onderdelen in de kerst vakantie kopen. Dan heb ik ook tijd om alles in elkaar te zetten.

• PcExpertus
  • Laatst online: 12-11-2018
Ik zou dat niet doen. De prijzen stijgen dan enorm omdat iedereen als kado/voor hun zelf wil gaan kopen. Ik zou alle Komponenten op black friday kopen. Dan heb je grootte kans dat je op elk onderdeel rond 10 euro korting krijgt. Ik zou echt niet te lang wachten voor het kopen van komponenten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee