Toon posts:

Bosch middenmotor e-bike, pedaaldruk te hoog om ondersteunig

Pagina: 1
Acties:

• marcelletje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
Ik weet dat dit onderwerp reeds aan bod gekomen is, het is echter een vijftal jaar geleden, daarom nu opnieuw.
Ik fiets dagelijks om mijn gezondheid op peil te houden. Ik heb helaas COPD. Dit betekent dat ik vrij vlug in ademnood kom bij een inspanning en mettertijd er ook spierverzwakking bij komt.
Ik beschik nu over een e-bike 250 Watt Bosch middenmotor active line. Het probleem is echter dat ik teveel druk op de pedalen moet uitoefenen om te fietsen. In het begin verloopt alles vrij goed, maar na een paar honderd meter wordt het moeilijker en moeilijker. Ik heb reeds een kleine verbetering aangebracht, er was een dynamo in de naaf van het voorwiel gemonteerd, als ik de as met de hand ronddraaide ging dit vrij stroef. Ik heb dan een ander wiel gemonteerd, het verwonderde mij maar het fietsen ging beter. Ik zou dus nog een minieme verbetering moeten kunnen aanbrengen. Het is geenzins de bedoeling de fiets sneller dan 25 km/u te laten fietsen. Ik apprecieer het enorm mocht er iemand een tip geven om de pedaaldruk te verminderen. Dank bij voorbaat.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:54
Je zou achter misschien een ander tandwiel kunnen zetten. 1 tand minder maakt best wel verschil. Alleen weet ik niet wat het met de motor doet. Waarschijnlijk ga je direct minder topsnelheid krijgen.

Always look on the bright side of life.

• marcelletje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
Achter zit een wiel met 8 nexus versnellingen. Indien ik de kleinste versnelling trap, kan ik een steile helling (30 meter lang) 25 % omhoog rijden. Indien ik bijvoorbeeld een brug over kanaal omhoog rij lukt dat vrij goed in stand 5 versnelling, Deze is meestal 250 meter lang, ik kan deze afstand wel flink druk zetten op de pedalen en de fiets geeft dan flink wat ondersteuning, langer dan 250 meter raak ik in ademnood. Ik heb mij ook al afgevraagd of het voorste tandwiel vervangen oplossing geeft, maar betwijfel het.
Nogmaals, voorlopig zou een minieme verbetering helpen. Banden marathon plus opgepompt tot bar. enz.

• Arie K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-06 15:33

Arie K

Iets boven Grunn

Misschien vindt je deze oplossing te rigoureus, maar is een e-bike zonder trapkrachtsensor niet veel handiger? Zo'n trapkrachtsensor wordt door velen als lekker sportief gezien, maar is, als je af en toe moeite hebt voldoende kracht te zetten, helemaal niet handig. Zelf heb ik ook een fiets met alleen een rotatiesensor, en hoe zwaar of licht je hem ook zet, je komt altijd vooruit.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee