Toon posts:

3Com ISA-NIC geeft "blauw scherm" in KT7A-raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn prima de luxe Abit KT7-raid (+1,2Ghz-200Mhz) omgeruild voor een KT7A-raid (+1,33Ghz-266Mhz). Echter, ik heb nu het volgende probleem:'(
Als ik mijn 3Com ethernet ISA-card in het ISA-slot heb zitten, dan krijg ik tijdens het opstarten van Windows (dus het 2de-gedeelte van de opstart) het "bekende" blauwe scherm en zit de boel muurvast:'( Als ik de 3Com kaart uit het slot trek start het systeem wel op.
Ik heb inmiddels de bios geupgrade naar de ZT-versie, maar zonder resultaat:'(
Heeft er iemand enig idee?? Thanks!!!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik meende te herinneren dat MS de support voor ISA-spul in 2k behoorlijk heeft ingekort.

Misschien is dat de reden.

Verwijderd

Ik heb een W2K Advanced server met een 3Com ISA kaart, die support is goed. Heb je SP-2 er al opgezet? Check met de 3c5xcfg.exe de settings van je kaart en misschien staat er wat bij http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

Anders wordt het misschien toch eens tijd voor een PCI kaartje :)

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde voor mij is dat ik met de KT7-raid geen enkel problemen had.
Ik draai/draaide trouwens onder Windows ME.

Ik denk dat 3c5xcfg.exe een progje is dat bij de NIC op floppy geleverd is?
"Check de sttings"? Hoe zouden deze dan moeten zijn???

Ik heb ook Paul's unofficial faq bekeken, en daarin staat "problem can generally be solved by reserving the card's IRQ as Legacy in the bios".
Ik weet echter niet hoe ik te weten kan komen welk IRQ het ISA-slot/NIC gereserveerd heeft. Hoe kan ik daar achter komen?

Thanksss!!!

Verwijderd

Die 3c5x9cfg.exe staat volgens mij op flop 2. PC booten met DOS flop en dan die tool opstarten.

Keuze 'configure NIC' en daar kun je het IRQ e.d. zien en aanpassen. Volgens mij kun je daar ook PnP uitzetten (dus legacy aan)

edit:

Gisteren met W2K advanced server 3Com NIC erin, installeren en draaien. Is een Shuttle mobo. Dus W2K kan het zeker aan, alleen ben je vaak wel ff bezig met een KT7 voordat alles goed werkt.

Verwijderd

Waarom geen 5 tientjes uitgegeven voor een PCI kaart?

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 09:52 schreef 480 het volgende:
Dat is niet het probleem oplossen maar omzeilen. Ik heb nog 6 ISA kaarten, die vervangen door een PCI kost me dus fl. 300,- En heeft zo'n kaart van fl. 50,- wel goede W2K support?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 09:52 schreef 480 het volgende:
Het gaat niet om het geld, maar die ISA-PIC werkte werkelijk perfect op de KT7-raid, dus waarom niet geheel niet op mijn KT7A-raid??
480, kan jij me trouwens garanderen dat die PCI-NIC wel werkt?

Mocht ik er toch niet uitkomen, dan zit er helaas niets anders op dan inderdaad een PCI-NIC te kopen en uit te proberen. Iemand een advies welke een goede "no problem" kaart is?

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 01:53 schreef herwini het volgende:

[..]
maar die ISA-PIC werkte werkelijk perfect op de KT7-raid.
Iemand een advies welke een goede "no problem" kaart is?
ISA kaart zou eigenlijk gewoon moeten werken :?
Anders is een 3Com een goede no-problem kaart alleen moet je hem wel in jet goede PCI slot zetten. Zie die Abit faq. Ik heb op m'n Abit KT7-Raid een 3Com en een Compaq NIC, geen enkel probleem.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
Op zondag 22 juli 2001 01:53 schreef herwini het volgende:

[..]

Het gaat niet om het geld, maar die ISA-PIC werkte werkelijk perfect op de KT7-raid, dus waarom niet geheel niet op mijn KT7A-raid??
480, kan jij me trouwens garanderen dat die PCI-NIC wel werkt?

Mocht ik er toch niet uitkomen, dan zit er helaas niets anders op dan inderdaad een PCI-NIC te kopen en uit te proberen. Iemand een advies welke een goede "no problem" kaart is?
waarom probeer je het gewoon niet? een realtek pci kaartje kost je nog geen 40,-
isa hadden ze gewoon van dat bord af moeten laten. veel te oud en zorgt alleen maar voor problemen omdat het allemaal weer "compatible" moet zijn...
Pagina: 1