Overige Hardware is voor computerhardware dat niet in de andere hardwarefora thuishoort. Een Devolo dLAN 1000 is een stuk netwerkhardware en wordt dus in Netwerken besproken. Ik verplaats even.
Move OH -> NT
Verder inhoudelijk:
Bedenk dat een stroomnet nooit gemaakt is voor gegevensoverdracht. Best-case gaat het best goed, maar er zijn tig apparaten in een gemiddeld huis die de boel volledig verstoren. Sommige doen dat subtiel (de voeding van LED-lampen zorgt bijna altijd voor een beetje ruis, wat met veel LED-lampen behoorlijk aantikt), andere wat minder subtiel (veel inverters voor zonnepanelen blazen alles eruit).
Ik heb zelf een tijd lang gehad met een paar "1200Mbps" adapters bij mij dat ze een zeer acceptabele verbinding gaven (~65Mbps TCP throughput), maar dat elke vijf minuten iets een handjevol seconden de verbinding er volledig uit blies. Heb nooit kunnen achterhalen wat dat was - maar ook weinig tijd in gestoken nadat ik UTP getrokken had (sowieso beter idee).
Kan dus van alles zijn. Wat me wel opvalt is dat je een dLAN 1000 combineert met tweel dLAN 500 adapters. De dLAN 1000 is een HomePlug AV 2.0 apparaat, de dLAN 500 zijn HomePlug AV 1.1 gevallen. 2.0 is backwards compatible met 1.1, maar als je maar één 2.0 apparaat hebt verlies je dan alle meerwaarde tov een 1.1 apparaat. Je hebt dus het prijsverchil tussen de 1000 en 500 weggegooid in dit geval.
Oslik blyat! Oslik!