Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geïnstalleerde Devolo 1000 valt uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MarcusG
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11-11-2018
Wat kan er aan de hand zijn als een zojuist geïnstalleerde Dlan 1000 Powerline in een netwerk van 2 Dlan 500 Wifi , binnen 10 minuten er weer uitgegooid wordt.

de DLan 1000 heb ik via de cockpit geïnstalleerd middels de safety id code op de achterkant van het apparaat.
Hij doet het een minuutje of 10 en dan is hij weer " weg" uit het netwerk.

Iemand een idee ?

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 03:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor computerhardware dat niet in de andere hardwarefora thuishoort. Een Devolo dLAN 1000 is een stuk netwerkhardware en wordt dus in Netwerken besproken. Ik verplaats even.

Move OH -> NT

Verder inhoudelijk:
Bedenk dat een stroomnet nooit gemaakt is voor gegevensoverdracht. Best-case gaat het best goed, maar er zijn tig apparaten in een gemiddeld huis die de boel volledig verstoren. Sommige doen dat subtiel (de voeding van LED-lampen zorgt bijna altijd voor een beetje ruis, wat met veel LED-lampen behoorlijk aantikt), andere wat minder subtiel (veel inverters voor zonnepanelen blazen alles eruit).

Ik heb zelf een tijd lang gehad met een paar "1200Mbps" adapters bij mij dat ze een zeer acceptabele verbinding gaven (~65Mbps TCP throughput), maar dat elke vijf minuten iets een handjevol seconden de verbinding er volledig uit blies. Heb nooit kunnen achterhalen wat dat was - maar ook weinig tijd in gestoken nadat ik UTP getrokken had (sowieso beter idee).

Kan dus van alles zijn. Wat me wel opvalt is dat je een dLAN 1000 combineert met tweel dLAN 500 adapters. De dLAN 1000 is een HomePlug AV 2.0 apparaat, de dLAN 500 zijn HomePlug AV 1.1 gevallen. 2.0 is backwards compatible met 1.1, maar als je maar één 2.0 apparaat hebt verlies je dan alle meerwaarde tov een 1.1 apparaat. Je hebt dus het prijsverchil tussen de 1000 en 500 weggegooid in dit geval.

Soittakaa Paranoid!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True