Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

USB wil niet booten op pc, wel op laptop

Pagina: 1
Acties:

• dec0de
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 22:27

dec0de

Linux equals life

Topicstarter
Ik heb best wat ervaring met bootable USB’s maken, ik heb er inmiddels zo'n 20 gemaakt, werkten allemaal, en toen ik vandaag arch heb proberen te installeren heb ik per ongeluk de verkeerde ssd gewiped. Toen ik arch had ge├»nstalleerd, internet klaar had, en ik KDE ging installeren deed niks het meer.

Dus ik maar weer antegos installeren, maar dat doet het niet. Ik probeer manjaro, ook niet. Dezelfde arch, ook niet. De bios is het zelfde gebleven. Dus ik uiteindelijk 25 USB’s later op de laptop proberen (waar ik de sticks op maak) en jahoor, doet het gewoon. (Ook een uefi zonder legacy) ik reset de uefi, niks. Ik heb uefi on, legacy staat uit. Ik snap er niks van! De USB is juist gemaakt!

Weet iemand waardoor dit kan komen?

The first 90 percent of the code accounts for the first 90 percent of the development time. The remaining 10 percent of the code accounts for the other 90 percent of the development time

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:03

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

USB boot uitgeschakeld als boot optie? Schijf volgorde bij detectie van bootable media? Laat je het systeem gewoon starten of roep je het boot menu op?Secure boot ook uit?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• dec0de

dec0de

Linux equals life

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:25:
USB boot uitgeschakeld als boot optie? Schijf volgorde bij detectie van bootable media? Laat je het systeem gewoon starten of roep je het boot menu op?Secure boot ook uit?
Ja, dit had ik allemaal al juist, secure boot stond sowieso uit, omdat ik een tripple boot had, uiteraard druk ik op f11 om de USB stick aan te tikken, voor de zekerheid de ssd met arch erop los gekoppeld. USB booot staat aan. Hij doet gewoon niks.

The first 90 percent of the code accounts for the first 90 percent of the development time. The remaining 10 percent of the code accounts for the other 90 percent of the development time

• Broken
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-06 09:18
Wat is de boot modus? Bios of EFI?

En vergelijk dat met het systeem waar het wel op werkt.

01101000 01100101 01101100 01110000

• dec0de

dec0de

Linux equals life

Topicstarter
Broken schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:38:
Wat is de boot modus? Bios of EFI?

En vergelijk dat met het systeem waar het wel op werkt.
In Mijn eerste post Staat dit: ook een uefi zonder legacy.

Dus beide in uefi modus!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True