Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ram i.c.m moederbord vraag.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nieles90
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-04 19:12
Beste mede Tweakers,

Ik heb even een vraag over ram ivm een bepaald moederbord.
Het gaat hierbij om
  • Gigabyte B450 Aorus Pro
  • Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Nu wil ik deze graag combineren in mijn build.
Ik heb het compatibility sheet op de website bekeken en daar kom ik niet helemaal uit.
Er staat wel de
  • Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3200C16
maar niet de
  • Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Dit is toch in principe hetzelfde geheugen alleen de één is een 8GB en de ander 2x 8GB dus 16GB dus zou mijn inziens gewoon compatibel moeten zijn met het moederbord.
Wie kan mij hier mee helpen?

Hieronder de link naar het compatibility sheet

http://download.gigabyte...._b450-aorus-pro-raven.pdf

Alvast dank,

Niels

PS. Ik hoef geen waarom koop je niet dit of dat info.

[Voor 8% gewijzigd door Nieles90 op 09-11-2018 21:39]

Beste antwoord (via Nieles90 op 09-11-2018 21:58)

• Pixxel
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-06 16:02
QVL's bieden vooral een leuke indicatie, maar als ik de pricewatch eens snel door scroll kan ik me heel goed voorstellen dat moederbordfabrikanten wat beters te doen hebben dan compatibiliteit van al die modules te testen.

Wat je zou kunnen doen het internet even afstruinen om te zien of iemand toevallig problemen heeft met dat moederbord en dat type geheugen. Vind je die niet zou ik de gok wel durven te wagen. Mocht je iets meer risico-avers zijn, kun je natuurlijk een setje zoeken dat wel op de QVL staat.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:27
Nee, zijn niet dezelfde modules. De één is 2x4GB en de ander 2x8GB.

[Voor 77% gewijzigd door Uszka op 09-11-2018 21:46]

• Nieles90
Uszka schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:42:
]Nee, zijn niet dezelfde modules. De één is [url="[url]https://tweakers.net/pricewatch/458756/corsair-vengeance-lpx-cmk8gx4m2b3200c16.html[/url"]2x4GB[/url] en de ander 2x8GB.
Maar zou ik ze dan wel kunnen gebruiken of zou dit niet wenselijk zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-06 16:02
QVL's bieden vooral een leuke indicatie, maar als ik de pricewatch eens snel door scroll kan ik me heel goed voorstellen dat moederbordfabrikanten wat beters te doen hebben dan compatibiliteit van al die modules te testen.

Wat je zou kunnen doen het internet even afstruinen om te zien of iemand toevallig problemen heeft met dat moederbord en dat type geheugen. Vind je die niet zou ik de gok wel durven te wagen. Mocht je iets meer risico-avers zijn, kun je natuurlijk een setje zoeken dat wel op de QVL staat.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:27
Nieles90 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:47:
[...]

Maar zou ik ze dan wel kunnen gebruiken of zou dit niet wenselijk zijn?
Het zal waarschijnlijk wel werken maar je hebt geen zekerheid dat er een hoge geheugensnelheid wordt gehaald. Toch lullig als je 3200 MT/s hebt gekocht en je komt niet verder dan 2666.

• Nieles90
Uszka schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:52:
[...]

Het zal waarschijnlijk wel werken maar je hebt geen zekerheid dat er een hoge geheugensnelheid wordt gehaald. Toch lullig als je 3200 MT/s hebt gekocht en je komt niet verder dan 2666.
Dat snap ik. Heb het zojuist besteld en ga het toch proberen omdat wat @Pixxel zei.
Hoe kan ik zien of m'n geheugen snelheid gehaald wordt?

En als je netjes uit de verpakking haalt kan terug sturen altijd!

• Nieles90
Pixxel schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:48:

Als ik verder kijk/zoek kom ik heel veel voorkomende 3200mhz niet tegen terwijl dit wel moet kunnen met het MoBo. Dus ben toch voor jou optie gegaan.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True