Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Ayyylias
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 06-06 18:49
Mijn vraag
Ik heb recentelijk een daskeyboard 4 profesional in het winkelmandje geklikt, in de hoop dat ik erop vooruit ging (vanaf mijn steelseries 6gv2), gezien ik de toetsen buiten het alphabet ook redelijk veel gebruik was het belangerijk dat de layout zo standaard mogelijk is \ op de goede plek etc.

Nu heb ik een redelijke lijst met issues:

1. de A toets (en andere toetsen) "blijven steken" als ik ze niet perfect recht naar beneden druk.
2. de caps lock toets "blijft steken" en komt daarbij vaak niet eens helemaal terug omhoog.
3. de rechter shift toets blijft steken. (niet dat dit het einde van de wereld is, sinds ik deze (bijna) nooit gebruik, maar het zet voor mij wel echt de standaard van hoe ik te spreken ben over dit toetsenbord.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben al redelijk bezig geweest, en kan wel een uitleg geven voor de problemen, maar geen oplossing.

1. Het probleem lijkt (of veel minder of) verholpen te worden als ik de keycaps van mijn steelseries 6gv2 op dit toetsenbord druk, maar dit veranderd de hele "feel" van het toetsenbord (het voelt alsof er minder travel is) etc, ook heb ik een paar (hopelijk scherp genoege fotos, waarop te zien is dat de rand van de switch met problemen beschadigd lijkt te zijn.)

de toets met het defect

de toets zonder problemen

2. dit word ook opgelost door de keycap van mijn 6gv2 op dit toetsenbord de zetten, lijkt er op dat dit komt doordat het deel wat over de stem van de toets gaat te dik is voor de switch?

3. lijkt er op dat dit een probleem met de stabiliser is, hier wil ik mij geen zorgen over hoeven maken of zelf mee rommelen op een splinternieuw-150euro-duur toetsenbord. Het lijkt er wel op dat te toets goed is aangedrukt.

Beste antwoord (via Ayyylias op 29-11-2018 00:38)

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
Bijzonder, ik heb er twee van deze en herken niets van wat je zegt. Omruilen voor een andere?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MerijnB
  • Nu online
Bijzonder, ik heb er twee van deze en herken niets van wat je zegt. Omruilen voor een andere?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Sja, lijkt mij gewoon een fout toetsenbord. Heb je überhaupt al contact gehad met de leverancier?

• Ayyylias
MerijnB schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:35:
Bedankt voor het andwoord! Ik zat er al wel over na te denken om nog 2 van deze toetsenborden te gaan halen (voor op het werk), maar met de defecten die ik hier tegen kom had ik zoiets van, laat maar even zitten.

Maar nu ik (meer) bevestiging heb dat het niet op een (vervangende) 4 professional komt ga ik denk ik gewoon proberen een nieuwe te krijgen, en dan als ik tevreden ben die 2 extra bestellen)

Ik ben vergeten de vermelden, dat buiten de defecten om ik wel heel blij ben met dit toetsenbord, het typt heerlijk (en heel snel ook) weg en de media keys zijn zeer fijn geplaatst imo
fm77 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:36:
Sja, lijkt mij gewoon een fout toetsenbord. Heb je überhaupt al contact gehad met de leverancier?
nog niet, ik heb ~30 minuten geleden een mailtje gedaan om te vragen of dit een probleem is met mijn unit.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die bovenste switch in je foto is duidelijk beschadigd. Je kunt evt discussie krijgen met leverancier over hoe dat komt - maar dat het niet zo hoort is duidelijk.

Ik heb een Leopold toetsenbord met vergelijkbare layout en zelfde MX Brown switches als de DAS. Ik ben er niet 100% tevreden over (had wat meer tactile gemogen voor me hij staat op de nominatie om vervangen te worden door een Unicomp Model M :P , en na 6 jaar glanzen de meestgebruikte keycaps helemaal oplossing: nieuwe keycaps bestellen - dit is lig een issue met slijtage na jarenlang zwaar gebruik), maar de problemen die jij noemt herken ik totaal niet - nouja, of juist wel: gewoon defecten aan jouw specifieke bord.

Soittakaa Paranoid!

• Ayyylias
dion_b schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:52:
Die bovenste switch in je foto is duidelijk beschadigd. Je kunt evt discussie krijgen met leverancier over hoe dat komt - maar dat het niet zo hoort is duidelijk.

Ik heb een Leopold toetsenbord met vergelijkbare layout en zelfde MX Brown switches als de DAS. Ik ben er niet 100% tevreden over (had wat meer tactile gemogen voor me hij staat op de nominatie om vervangen te worden door een Unicomp Model M :P , en na 6 jaar glanzen de meestgebruikte keycaps helemaal oplossing: nieuwe keycaps bestellen - dit is lig een issue met slijtage na jarenlang zwaar gebruik), maar de problemen die jij noemt herken ik totaal niet - nouja, of juist wel: gewoon defecten aan jouw specifieke bord.
ik vind het ook heel raar, ik heb namelijk ook een 6gv2, die ik ook gebruikte toen ik nog wel games speelde, die heeft een stuk meer rage doorstaan dan dit splinternieuwe daskeyboard toetsenbord en doet het nog perfect.

Ik heb een mailtje gedaan naar de winkel waar ik mijn toetsenbord heb besteld in de hoop dat ik een redelijke oplossing krijg.

• MerijnB
  • Nu online
Heb je ondertussen een nieuwe mogen ontvangen? :)

• Ayyylias
MerijnB schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:27:
Heb je ondertussen een nieuwe mogen ontvangen? :)
Jazeker!
De heren (en dames) van alternate hebben mij uit de brand geholpen!

Ik heb een nieuwe toetsenbord ontvangen en de issues met de caps en rechter shift zijn er niet meer zoals ze er eerst waren, wel hebben sommige toetsen er last van dat als je niet perfect recht drukt dat ze blijven steken (veel minder extreem dan het vorige plankje, maar het probleem is er niet op mijn quickfire xt met brown switches vermoedelijk komt dit door het stukje wat over de stem schuift. Dat deze dus iets te groot is :')

Ben nu alsnog we zeer tevreden met het toetsenbord en mis de volume toets op ieder ander toetsenbord dat ik gebruik :p
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True