Epson Perfection 1200 foto --- Scanner probleem

Pagina: 1
Acties:

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Ik heb deze scanner dus, maar ik krijg hem zelden aan de praat.
Het is een USB model. Ik heb de laatste nieuwste drivers geinstalleerd zonder succes.
Windows 98se eraf gedaan, clean install van winME, maar hier ook dezelfde foutmeldingen.
En als hij dan toch scant is het maar voor eventjes. Daarna hangt de pc (weer).

Ok, welke foutmeldingen geeft hij zoal :
Deze scanner heeft een one-touch-scan-button.
Als ik daarop druk krijg ik al onmiddellijk deze fout : Scanner of Scanner Handler Error.

Als ik naar de 'properties' ga (my computer, control Panel, scanners), krijg ik volgende error 'Getstatus Failed'.

De scanner is goed aangesloten, beide usb poorten werken goed , want aan de andere usb poort hangt een microsoft Optical Wheel mouse, en ik heb deze muis reeds in de andere usb poort gestoken zonder enig probleem.
Of zou het kunnen dat beide (muis en scanner) ruzie maken ?

De laatste TWAIN 4 drivers zijn ook geinstalleerd !

Wie oh wie, kan mij helpen hiermee ?
Moet er iets speciaal aan-of-uit staan in de bios ?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Heb updated info :)

Er zit ook een SCSI kaart in (voor mijn HP cd-writer). Als ik deze kaart uit de pc neem, werkt de scanner zoals het moet ...
Zou deze conflicten geven ?
Windows vindt nochthans geen conflicten in de settings ..... strange :(

Iemand die mij kan helpen ?

/edit mode
blijkbaar was ik te snel. De scanner werkt ook niet (meer) zonder de scsi kaart
/edit mode

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

ik heb dezelfde scanner en ik heb er geen problemen mee gehad.

draai win2k hierro, als ik 'em voor de eerste keer aansluit is het gewoon usb kabel erin, laten detecteren, en dan twain software installeren.

that's it.....

en oh ja....

dan lekker in photoshop gaan twainen ;)

ik had 'em ook al toen ik nog win98SE draaide, ook geen prob's mee ondervonden.

:? * ZOMERZON clueless over jouw prob !

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
prik die scsi kaart is in een ander pci slot...misschien helpt ut :? :z

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 00:10 schreef Mr.Blonde het volgende:
prik die scsi kaart is in een ander pci slot...misschien helpt ut :? :z
Heb ik allemaal geprobeerd :'(
zonder resultaat.
Alles is goed aangesloten en er zijn geen conflicten met andere apparatuur. Voor de rest werkt de pc perfect, behalve die verdomde scanner problemen.
Het vreemde is dat hij het soms wel eens doet en dan weer niet, zonder dat ik iets aan de config veranderd heb. (wel na een reboot van pc , want 1maal een scannerfout wil de pc totaal niets meer doen met de scanner.
Hieronder wat uitleg :

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~rudymos/scanner.jpg

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
offtopic:
HAHAH kewle icon :)

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
en als je nou zonder je usb-muis probeert (ff oude muis uit de kast opzoeken)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 23:50 schreef a casema user het volgende:
en als je nou zonder je usb-muis probeert (ff oude muis uit de kast opzoeken)
Wel, dit heb ik net even gedaan. maar weer die fouten.
Is wel ff wennen dit antiek stukje muis :)
Trouwens ik weet niet of ik het in de vorige berichten gezegd had , maar ik had die M$ mouse ook al eens in de PS/2 poort gestopt (via een bijgeleverde convertor), en dit gaf ook al geen goed resultaat voor mijn scanner.

Ben ten einde raad, ik maak er een eind aan :) :D

Verwijderd

ik heb dezelfde scanner hier staan en heb er nog nooit problemen mee gehad! heb vanalles gedraaid: win98, winme en nu win2k
(alleen geen xp geprobeerd)

nou gebruik ik die one-touch-knop niet, maar dat moet gewoon werken zou ik zeggen!

bij de installatie van je OS heb je neem ik aan ook dat windows proggie waar de twain-drivers bij zitten aangevinkt?!?! heet dat niet 'imaging' ...
daar zitten twain drivers bij en als je het niet installeerd wil hij zowiezo niet eens beginnen met scannen (zullen er wel opstaan)

kijk of je ergens andere twain drivers kan vinden, want in die pics zie ik ook iets van dat kodak gebeuren staan...

Verwijderd

kijk eens of je gedeelde irq's hebt

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 10:41 schreef the-gothic het volgende:
kijk eens of je gedeelde irq's hebt
Ben momenteel op het werk, dus ik kan even niet kijken, maar ik weet dat irq9 gedeelt wordt over de SB-live en de USB als ik mij niet vergis. Er zijn geen conflicten hiermee.
Ik zal proberen van deze avond een screenshot te pakken van de Irq deling.
Alvast bedankt reeds voor alle mensen die reeds gereageerd hebben :)

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Mijn oude topic probleem is nog steeds niet ogpelost, maar ik heb hier nog een screenhot van een error welke hij geeft als ik de drivers terug wil installeren bij:

Mijn Computer -> Configuratiescherm -> systeem -> Device manager (ik weet het ned. woord niet) -> Imaging Device -> epson scanner. (Update driver).

Deze fout geeft hij dus:
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~rudymos/error.gif

Pagina: 1