Toon posts:

Spellen crashen na een tijd

Pagina: 1
Acties:

• Gurkha1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-11-2018
Nadat ik een game opstart crasht het programma na een tijdje (beeld hangt vast, geluid gaat vaak door), als ik het spel hierna nog een keer opstart crasht hij vaak veel sneller al. Heb het idee dat het vrij random is hoe lang het duurt voor het spel crasht. heb het gehad met de games PUBG en Scum maar kleinere games werken wel.

Voor heen werkte alles wel super. ;(
Updaten van drivers heb ik gedaan, Na een scan van mijn pc geen malware of andere gekke dingen tegengekomen. Voor het spel crasht verder geen performance issues oid. Enige manier om uit het programma te komen na de crash is via alt+tab of de windows key, waarna ik vaak een melding van windows krijgt dat het betreffende programma is vastgelopen en niet meer reageert.

Mijn set up is:

GTX 1060
Intel i5-6600

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:17
Het systeem zal vast uit meer onderdelen bestaan dan alleen een videokaart en cpu, althans als ik die twee dingen naast elkaar op tafel leg krijg ik geen beeld.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Tempratuur?

Ik krijg trouwens wel beeld als ik de cpu naast de video kaart leg.
Niet op de monitor ( die staat niet op het lijstje) maar op mijn netvlies

• Gurkha1
🤦🏼♂ Helemaal gelijk ik ga even kijken wat er in mijn toverdoos zit.

SSD 750 EVO Samsung
Gigabite ultra durable
Voeding RM 550X Corsair
2x HyperCard DDR 4

Hebben jullie hier iets wat aan?

Alvast super bedankt

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
ik niet.

aan je temperatuur is niks raars?
cpu en gpu blijven binnen hun grens?

• Gurkha1
Toen we hem in elkaar hebben gezet bijna twee jaar geleden hebben we beetje overgeclockt maar wel binnen zijn grenzen. Vanaf die tijd heeft ie het top gedaan tot een maand geleden

• Uszka
Overklokt, met een non k cpu?

Moederbord kan ik niets mee van maken dan dat het een Gigabyte is. Daar hoort nog een typenummer achter. Zelfde geldt voor het geheugen. Hypercard heb ik nog nooit van gehoord.

Installeer eens CPU-Z zodat je het type moederbord en geheugen uit kunt lezen.

• Gurkha1
CPU: Intel Core 5i-6600K
Moederbord: Gigabite B150M-D3H-CF
GPU: GTX 1060 6GB
Memory: 2 X Kingston DDR 4-2134
Voeding: RM 550X Corsair

• Uszka
Vraag mij af wat en hoe je precies overklokt hebt op een B150 bord.

Heb je met DDU in veilige modus de nVidia drivers al eens verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd?

• Gurkha1
Heb de ballen verstand van computers zeg maar Hahahahaha
Hoe moet ik dat doen? 🙈

• Gurkha1
Hoe kom ik in veiligemodus

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03 17:44
Google is your friend :). Ff zoeken op Safe Mode Windows + (versie).

• Gurkha1
pfff word ik toch wat slimmer en een echte computer nerd hahaha
Heb DDU gebruikt in veiligemodus... en nu?

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:28
De drivers opnieuw installeren.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Reset de bios dan ook gelijk, dan weet je dat daar geen overclock meer zit. En post even een screenshot van taakbeheer en het tabje opstarten.

• Gurkha1
helaas loopt het nog steeds vast na het DL van de GPU driver

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-03 14:52
Je zou je geheugen ff moeten testen.

/Je kan mij wel dm'en maar je steekt er zelf verder ook weinig moeite in. Google is echt je vriend met dit soort dingen.

[Voor 64% gewijzigd door Jelle Brolnir op 10-11-2018 18:00]

Een blockfunctie zou leuk zijn

• Fontini
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:26
Zet in je bios je pci-e mode eens op gen2 (dit is standaard gen3). Dit heeft bij bij soortgelijke crashes verholpen (na meer dan een jaar troubleshooten).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee