(Geen) afschot bestrating voor garagebox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb vorige week de sleutels van mijn nieuwbouw garagebox gekregen. Helaas was de bestrating ervoor niet goed aangelegd, want de regen zou zo IN de garage lopen i.p.v. er van af.

Dit heb ik gemeld, de stratenmaker heeft ‘er naar gekeken’. Het is nu wel wat beter, maar ik ben niet kundig genoeg om te bepalen of dit nou oké is, graag jullie mening.

Hier een overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2csgav5.jpg

De open box is van mij, achter het hek loopt het schuin naar beneden naar water toe.

Zo staat de waterpas er nu bij:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/14n0bk3.jpg

Op de meeste plekken is het precies horizontaal of nèt iets afschot naar de garage toe. Ik las dat bestrating normaliter 1cm afschot per meter moet hebben (dit was een post van iemand, geen officiële bron), dat zit er nu in ieder geval niet.

Ook ligt de vloer iets lager dan de bestrating (zie de schaduw onder de waterpas).

Zou dit nog inklinken? Maak ik mij zorgen om niets, of is dit onacceptabel, en moet ik de leverancier dit beter laten maken?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Wat laat de waterpas zien als je een lat van een paar meter neerlegt en daar de waterpas op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 01:12

Illusion

(the art of)

Hoe staat het in je bouwtekeningen?

Van wie is die straat? Van jou of openbaar terrein?

Ik zou In ieder geval de eerste weken(eigenlijk nooit) geen vochtgevoelige dingen op de grond zetten, en bij de eerste forse regenbui foto’s maken van inlopend water.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:26:
Wat laat de waterpas zien als je een lat van een paar meter neerlegt en daar de waterpas op zet?
Dat is een goeie, zal ik morgen eens een plaatje van schieten.
Illusion schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:29:
Hoe staat het in je bouwtekeningen?

Van wie is die straat? Van jou of openbaar terrein?

Ik zou In ieder geval de eerste weken(eigenlijk nooit) geen vochtgevoelige dingen op de grond zetten, en bij de eerste forse regenbui foto’s maken van inlopend water.
Bouwtekeningen heb ik niet gezien (alleen van mijn box). Het hele complex is gesplitst via appartementsrecht, en achter een hek, dus zeker geen openbare weg.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

EMP schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:46:
[...]
Bouwtekeningen heb ik niet gezien (alleen van mijn box). Het hele complex is gesplitst via appartementsrecht, en achter een hek, dus zeker geen openbare weg.
Dan is die bestrating waarschijnlijk van de VVE.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
De bestrating loopt ‘gemiddeld’ af:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2djcwar.jpg
Je ziet de lat (die recht is!) wel zweven bij de deur.

De garagebox loop zelf ook af naar de deur toe, maar het is net alsof de hele straat wat te hoog ligt:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/10zmhk4.jpg

Maar goed, ik ben geen expert, ik hoop dat het nog wat zakt, maar als ik dit nu accepteer, en het is continu een waterballet, dan zit ik met de gebakken peren.

Iemand meer ervaring hiermee?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 18:02
Kan je niet gewoon wachten op een goede regenbui, en even kijken hoe het zich dan houdt?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 16:45
@EMP Je straatje loopt dus af.
Deze zal waarschijnlijk nog iets zakken in zijn geheel. De hoogte verschil op je 2 foto zegt niks en heb je ook niks aan. Dat de straat iets hoger ligt dan de box doet er niet toe.

Daarnaast gaat het om een garage box, mocht het echt heel hard plenzen kan het gebeuren dat er water naar binnen komt. Geen idee hoe verzekeringen nu zijn maar in verleden werd volgens mij verwacht dan men spullen niet direct op de grond plaatst welke daar niet tegen kunnen. Dit in schuurtjes en garage's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
EMP schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:13:
De bestrating loopt ‘gemiddeld’ af:
[Afbeelding]
De kans dat je garage dus regelmatig overloopt is dus beperkt.
Maar goed, ik ben geen expert, ik hoop dat het nog wat zakt, maar als ik dit nu accepteer, en het is continu een waterballet, dan zit ik met de gebakken peren.
Ik zou in elk geval schriftelijk een melding maken aan de aannemer/ontwikkelaar. Je hebt een zorg en wilt geen blijvend probleem. Je wilt dus horen dat ze die garantie bieden.
DoeEensGek schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:33:
@EMP Je straatje loopt dus af.
Deze zal waarschijnlijk nog iets zakken in zijn geheel. De hoogte verschil op je 2 foto zegt niks en heb je ook niks aan. Dat de straat iets hoger ligt dan de box doet er niet toe.

Daarnaast gaat het om een garage box, mocht het echt heel hard plenzen kan het gebeuren dat er water naar binnen komt. Geen idee hoe verzekeringen nu zijn maar in verleden werd volgens mij verwacht dan men spullen niet direct op de grond plaatst welke daar niet tegen kunnen. Dit in schuurtjes en garage's.
Ik heb in mijn garage op bepaalde plekken vlonders neergelegd (voor een deel voorzien van poten) om spullen los van de grond op te kunnen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:30
Ik zie rechts een helling, als het dus maar een beetje afloopt daar naartoe zouden er sowieso geen plassen moeten ontstaan. Ik zie namelijk verder ook geen tekenen van een riolering? Verder zou het logischer zijn als de garage een centimeter hoger ligt dan de straat, maar hoe dat juridisch zit weet ik niet. Je zou voor jezelf sowieso daar een 'drempel' kunnen maken om problemen te voorkomen.

Verder is het denk ik inderdaad een kwestie van afwachten. Geen idee hoe recht je stuk hout is, maar ik zou dit absoluut aangeven en dan 'afwachten' tot het een keer goed regent en dan direct weer een melding maken. Daarbij uiteraard nu alvast contact opnemen met de overige garagebox eigenaren zodat je als het nodig is je krachten kunt bundelen! Het voordeel is dat er vast nog wel de nodige regen zal vallen in de komende weken.

[ Voor 5% gewijzigd door President op 10-11-2018 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
De box ligt duidelijk lager, en dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik kan afwachten, maar als ik de boel zo accepteer, dan is het mijn probleem, terwijl zij het misschien gewoon niet goed hebben opgeleverd.

Ik ben al in gesprek met de opleverende partij, en ze werken voor alsnog goed mee. Ze hebben de stratenmaker al tweemaal opdracht gegeven dit in orde te maken, waarmee ze ook aangeven dat dit anders moet.

Aanstaande maandag is de eerste VVE vergadering. Dan ga ik het balletje ook opwerpen, aangezien meer boksen hier last van hebben.

[update]
Er zijn meer boxen met vergelijkbare problemen, de verkopende partij is er nog druk mee bezig. Ik heb duidelijk de problemen kunnen overbrengen, nu even afwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door EMP op 18-11-2018 20:50 ]

My anime addiction.

Pagina: 1