Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nederlandse commando's Google Assistant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Situatie:
Ik heb een Oneplus One met Lineage OS 15.1 (Android 8.1.0). Ik heb een auto met bluetooth carkit (een Citroën uit 2005 met een Yatour usb-module voor muziek en een bluetooth uitbreiding).

Voor de bediening heb ik 1 knop op mijn dashboard, als ik die knop ingedrukt hou wordt de Google Assistant op mijn telefoon geactiveerd en kan ik via de microfoon van de carkit commando's geven. Bellen, weerbericht opvragen, moppen tappen, navigatie starten naar adres X, werkt allemaal perfect.

'Issue'
Nu bedacht ik me onderweg naar huis dat ik nog een afspraak moest maken bij de kapper, dus ik dacht laat ik eens wat proberen. Ik druk de knop in, wacht tot de Assistant actief wordt (hoor je zo'n plingeltje over de speakers) en ik noem de naam van de kapper. Ik krijg in het Nederlands netjes de naam en adres van de kapper te horen en hoever het rijden is vanaf mijn huidige positie. De Assistant sluit af met 2 opties die ik nu heb: Directions, of Call. Ik wil uiteraard bellen maar vind het wat vreemd dat ik Engelstalige opties krijg.

Enfin, wat ik nu ook zeg 'call' of 'bellen' of 'bel' of 'directions' of 'route' of 'navigeer' ik krijg het niet voor elkaar, de Assistant sluit gewoon en ik krijg weer radio te horen, heb dit een keer of 10 geprobeerd. Ik heb uiteindelijk m'n telefoon uit m'n broekzak gehaald, unlocked, nog een keer de naam van de kapper genoemd en handmatig op 'bellen' gedrukt. Maar uiteraard wil ik dit handsfree kunnen doen.

Vraag
Doe ik iets verkeerd? Is dit een beperking van de Nederlandse Google Assistant? Heb ik het verkeerde commando gebruikt? Is er ergens een volledige lijst met Nederlandse commando's die wel werken of in ieder geval een lijst met woorden waar de Nederlandse Assistant mee over weg kan?

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

Alle reacties

• FastFred
bump

Niemand?

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 06-06 16:26
Ik gebruik het nooit maar ik kan bijvoorbeeld wel vragen naar een kapper en krijg dan verschillende opties te zien. Ik krijg ook alles in het Nederlands.

Als ik dan bijvoorbeeld zeg "bel kapsalon huppeldepup" Dan gebeurt er niets. Kan er wel naar toe navigeren op basis van een spraak commando.

Ook kan ik iemand bellen die in mijn contacten staat.

• FastFred
@Garret1410 Hoe doe je dat er naar toe navigeren? Want dat krijg ik dus niet voor elkaar. Als Google de kapsalon gevonden heeft krijg ik de opties 'Call' of 'Directions', maar wat ik ook zeg er gebeurt niks.

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 06-06 16:26
@FastFred
Ik zeg ' navigeer naar (naam kapsalon of wat dan ook) en Google Maps wordt opgestart.
Moet wel zeggen dat mijn stem niet altijd goed geïnterpreteerd wordt dus het moet niet te ingewikkeld worden.

Ik krijg ook geen Engelse termen zoal 'Calls' of 'Directions' te zien.

Ik krijg gewoon hetzelfde scherm te zien als dat ik het handmatig in type.
Dus of ik nou kapsalon in type of zeg 'zoek kapsalon' maakt geen verschil.

[Voor 21% gewijzigd door Garret1410 op 17-11-2018 14:14]

• Valdourian
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-05 10:49
Iemand een idee waarom al de instellingen van google assistant in het grijs staan en ik ze niet kan aanzetten (er staat bij dat nederlands belgië niet ondersteund wordt) maar wel voice match kan gebruiken.
Wat is daar het verschil in?

Desktop: AMD Ryzen 5 1600x ~ MSI X370 Gaming Pro Carbon ~ G.Skill Flare X DDR4 3200MHz 16GB ~ Sapphire Nitro R9 380 4GB ~ Fractal Design Meshify C ~ Samsung 850 EVO 500GB ~ Seasonic Focus Plus Gold 650W

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True