Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Woning met Collector rendabel te maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M8T66
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-06 13:35
Tweakers,

Ik heb een woning gekocht waar een zonnecollector op het dak ligt. In een gesprek vertelde de verkoper dat deze niet aangesloten is, maar dat de CV ketel wel aangesloten kan worden.
Na wat onderzoek kom ik tot de conclusie dat om het systeem compleet te maken ik alleen een voorraadvat en aansluitmateriaal nodig heb. Nu was mijn vraag: Klopt dit? En kan ik met een klein vat (vanwege de ruimte) deze oplossing binnen een afzienbare tijd terugverdienen?

Ik ben benieuwd naar jullie input.

Alle reacties

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Ik zou eerst eens vragen waarom die niet aangesloten is. Hij zal daar niet zomaar 'gratis' neergelegd zijn, dus wat zou de reden zijn dat die niet gebruikt wordt? Stuk? Te weinig rendement?

• busscherski
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Vreemd verhaal, kan het zijn dat de collector er is neergelegd om de EPC te halen?
Heb je een merk en typenummer of desnoods foto?

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• M8T66
Ik begreep dat deze met de bouw geplaatst zijn in 2001, elke woning in de straat heeft er inderdaad een. Het rendement was volgens de verkoper erg laag. Ga er dus vanuit dat deze later is verwijderd of dat het vat voor eigen kosten was? Zal het nog is navragen en een foto maken bij oplevering.

• busscherski
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Is het bij de buren wel aangesloten? Ligt de collector wel ergens richting west, zuid of oost?

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
Als iedereen in de straat zo'n ding heeft, zou ik gewoon eens navragen bij je buren of het wat waard is?

• M8T66
busscherski schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:14:
Is het bij de buren wel aangesloten? Ligt de collector wel ergens richting west, zuid of oost?
Ja, op het oosten.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True