Toon posts:

Hulp bij nieuwe thermostaat voor Vaillant ketel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Prome9559
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-05 07:40
Wegens het niet goed functioneren van de huidige thermostaat, ben ik op zoek naar een nieuwe (klok)thermostaat. Hierbij kan ik hulp en advies goed gebruiken aangezien de info die ik zelf kan vinden verwarrend en incompleet is.

Ik heb begrepen dat je moet kiezen voor een aan/uit-thermostaat of een modulerende thermostaat, en het dus van belang is om te weten welke je nodig hebt. Ik kom er echter niet uit of onze ketel een modulerende thermostaat kan hebben (heb ook al gelezen dat een soort interne modulatie ook mogelijk is, waarbij de ketel zelf moduleert, niet op aangeven van thermostaat? maargoed, ik weet dus niet wat voor ketel het nou precies is)

Huidige situatie:
CV Ketel: Vaillant HR Solide VHR 18-22c uit 2003

Huidige thermostaat: Slimme thermostaat van Fifthplay
Er zitten 2 draadjes (rood en blauw) achter de thermostaat

Hopelijk geeft dit voldoende info om mij te helpen. Ik hoop dus te weten te komen welke klokthermostaat ik kan kopen (eventueel met voorbeelden?).

Alle reacties

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:02

Wish

ingwell

Zo te zien ondersteunt je CV ketel OpenTherm?
https://www.gebruikershan...ew-handleiding-22055.html
https://www.kamerthermostaatkopen.nl/aan_uit_of_moduleren/
Uw thermostaat communiceert met uw cv-ketel. OpenTherm is een manier van communiceren
tussen uw cv-ketel en uw thermostaat. Een groot voordeel van OpenTherm producten is dat
cv-ketels en thermostaten van verschillende merken onderling met elkaar kunnen communiceren.
OpenTherm heeft als positieve eigenschap dat de cv-ketel modulerend wordt aangestuurd. Meer
informatie over moduleren vindt u onder het kopje modulerende thermostaten.

[Voor 53% gewijzigd door Wish op 09-11-2018 13:32]

No drama

• Prome9559
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-05 07:40
Oke, dus als ik het goed begrijp zou het dan sowieso niet uitmaken welk merk thermostaat het is.

Het punt over het moduleren vind ik echter nog steeds onduidelijk. Er staat dat met OpenTherm de ketel modulerend wordt aangestuurd, maar wordt daarmee bedoeld dat er een modulerende thermostaat voorgezet kan worden, of dat dit juist niet nodig is en het 'OpenTherm-gedeelte' zelf al zorgt voor een modulerende werking, en er dus een gewone aan/uit-thermostaat voorgezet moet worden?

Meer uitleg over wat OpenTherm precies is/inhoudt is dus welkom!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:02

Wish

ingwell

Prome9559 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:46:
Oke, dus als ik het goed begrijp zou het dan sowieso niet uitmaken welk merk thermostaat het is.

Het punt over het moduleren vind ik echter nog steeds onduidelijk. Er staat dat met OpenTherm de ketel modulerend wordt aangestuurd, maar wordt daarmee bedoeld dat er een modulerende thermostaat voorgezet kan worden, of dat dit juist niet nodig is en het 'OpenTherm-gedeelte' zelf al zorgt voor een modulerende werking, en er dus een gewone aan/uit-thermostaat voorgezet moet worden?

Meer uitleg over wat OpenTherm precies is/inhoudt is dus welkom!
Wikipedia: OpenTherm
Opentherm is een point to point protocol waarbij één apparaat (thermostaat) als master werkt en een ander apparaat als slave (ketel)

[Voor 8% gewijzigd door Wish op 09-11-2018 13:55]

No drama

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee