Wegens het niet goed functioneren van de huidige thermostaat, ben ik op zoek naar een nieuwe (klok)thermostaat. Hierbij kan ik hulp en advies goed gebruiken aangezien de info die ik zelf kan vinden verwarrend en incompleet is.
Ik heb begrepen dat je moet kiezen voor een aan/uit-thermostaat of een modulerende thermostaat, en het dus van belang is om te weten welke je nodig hebt. Ik kom er echter niet uit of onze ketel een modulerende thermostaat kan hebben (heb ook al gelezen dat een soort interne modulatie ook mogelijk is, waarbij de ketel zelf moduleert, niet op aangeven van thermostaat? maargoed, ik weet dus niet wat voor ketel het nou precies is)
Huidige situatie:
CV Ketel: Vaillant HR Solide VHR 18-22c uit 2003
Huidige thermostaat: Slimme thermostaat van Fifthplay
Er zitten 2 draadjes (rood en blauw) achter de thermostaat
Hopelijk geeft dit voldoende info om mij te helpen. Ik hoop dus te weten te komen welke klokthermostaat ik kan kopen (eventueel met voorbeelden?).
Ik heb begrepen dat je moet kiezen voor een aan/uit-thermostaat of een modulerende thermostaat, en het dus van belang is om te weten welke je nodig hebt. Ik kom er echter niet uit of onze ketel een modulerende thermostaat kan hebben (heb ook al gelezen dat een soort interne modulatie ook mogelijk is, waarbij de ketel zelf moduleert, niet op aangeven van thermostaat? maargoed, ik weet dus niet wat voor ketel het nou precies is)
Huidige situatie:
CV Ketel: Vaillant HR Solide VHR 18-22c uit 2003
Huidige thermostaat: Slimme thermostaat van Fifthplay
Er zitten 2 draadjes (rood en blauw) achter de thermostaat
Hopelijk geeft dit voldoende info om mij te helpen. Ik hoop dus te weten te komen welke klokthermostaat ik kan kopen (eventueel met voorbeelden?).