iPhone X (nieuw) batterij snel leeg.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1136203

Topicstarter
Goedemorgen,

Sinds afgelopen dinsdag ben ik eigenaar van de iPhone X. Omdat ik altijd al een iPhone heb gehad, had ik dus een redelijk grote iCloud om over te zetten (70GB?). Omdat ik thuis helaas geen beste WiFi verbinding heb heeft mijn nieuwe telefoon hier redelijk lang over gedaan. Het viel me dan ook op dat mijn batterij erg snel leeg was. Daar was ook een verklaring voor: het op de achtergrond overzetten van alle iCloud gegevens. Dit stond ook netjes aangegeven bij de batterij informatie. Nu is mijn telefoon helemaal klaar met het overzetten van alle gegevens, maar nog vind ik dat de batterij (ontzettend) snel leeg is. Gisteren was hij bijvoorbeeld na volledig opladen binnen 2 uur al op 80% met niet al te veel gebruik. Nu heb ik de telefoon vanmorgen rond 08:30 uur met 100% van de oplader gehaald. Ik heb de telefoon natuurlijk wel wat gebruikt (social media e.d.) maar de telefoon is nu op 87%. Verwacht ik teveel van de nieuwe telefoon of is de telefoon sneller dan zou mogen leeg? Ik heb al telefonisch contact gehad met KPN en ik mag het toestel gaan omruilen in de KPN winkel, maar is daarmee het probleem ook opgelost?

Groetjes Ilse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:11
Hoe zit het met je batterij instellingen?

Heb je misschien aanstaan dat je iCloud elke dag backupt? Heb je altijd 4G aan?

[ Voor 50% gewijzigd door iCore op 09-11-2018 12:08 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het goed is maakt 'ie alleen een backup op het moment dat ie WiFi verbinding heeft én aan het lichtnet is aangesloten. 4G heb ik eigenlijk altijd wel aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Is er nog een specifieke grootverbruiker terug te vinden in de battery-usage?

Loopt je batterij ook (rap) leeg wanneer je letterlijk niets doet ipv licht gebruikt (scherm uit / standby)?

Hoe heb je de scherminstellingen en helderheid staan? Bluetooth in gebruik...etc?

Trouwens, je zegt dat je geen beste WiFi-verbinding hebt, zelfs dat kan invloed hebben ^^.

Ondertussen al eens opnieuw opgestart (na het terug zetten van de iCloud bestanden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ook al meerdere malen opnieuw opgestart omdat ik inderdaad ook dacht dat het misschien daar iets mee te maken zou hebben. Niet een specifieke grootgebruiker naar mijn inziens, het normale: instagram, whatsapp. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het is wanneer ik letterlijk niets doe (hoe lang zou ik niets met mijn telefoon moeten doen hiervoor?)

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat mijn verwachtingen erg hoog lagen omdat ik van alle kanten hoorde dat de batterij zo ontzettend goed is... Misschien is mijn verwachting gewoon te hoog. Ik speel geen gekke spellen ofzo, echt alleen wat foto's en social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
70gb??,in icloud?, is die niet continu aan het syncen ermee, dus bestanden aan het over zetten.

Ook zet Bluetooth uit als je die niet gebruikt. En zoveel mogelijk op de Wifi, geen 4g bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@freaky35 Ik zie nu zelfs dat het 102 GB is. Ja, in iCloud.

Nee, dat deed ie in het begin dus. Toen kreeg ik ook de melding dat de batterij sneller leeg kon zijn omdat 'ie op de achtergrond alles aan het overzetten was.

En bedankt voor je tips, ik snap ze. Alleen voor normaal telefoon gebruik lijkt me dat niet helemaal handig toch? Je zou toch gewoon juist 4G aan moeten kunnen hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
4g inderdaad gewoon aan laten staan, maar als je WiFi hebt, altijd op de WiFi, naturlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja volgens mij doet 'ie dat ook automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Hoeveel is de conditie (percentage) van de iPhone? Ik heb die van mij sinds begin juni dit jaar (nieuw) en zit nog op 98%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja die is wel 100%. Daarom vind ik het ook zo raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als 1e je batterij laden en aangesloten je reservekopie terugstellen in de buurt van je Modem/router, zodat je goede verbinding hebt (schermslot uit). als dat allemaal klaar is zie je zelf of het wieltje draait of wat er nog loopt. kijk ook voor de tijd of je niet oude zooi meeneemt en maak een verse reservekopie vooraf met wat jij nodig vind.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 02:14
Background app refresh optie uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 1136203 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:55:
Nu heb ik de telefoon vanmorgen rond 08:30 uur met 100% van de oplader gehaald. Ik heb de telefoon natuurlijk wel wat gebruikt (social media e.d.) maar de telefoon is nu op 87%.
Ik zie allemaal tips om het batterijverbruik te verminderen maar kijk eens naar deze getallen:
3:30 uur gebruik, 13%
Dat betekend dat je in totaal zo'n 27 uur lang dat ding zou kunnen *gebruiken*.

Dat is gewoon heel normaal voor een moderne smartphone. Iedere avond aan de prik anders is ie leeg. Heel standaard, niets geks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zie het probleem ook niet direct. Overigens, de eerste paar dagen kan het accuverbruik sowieso wat hoger liggen i.v.m. allerlei caches en indexeringen die draaien. Afhankelijk van de hoeveelheid data op het toestel kan dat een paar dagen duren. 70GB is best fors. Het kan zijn dat je dus volgende week nog langer ermee kan doen.

Hij is hier gemiddeld tegen bedtijd aardig leeg. Verschilt van dag tot dag, de ene keer nog 4% de andere keer misschien 30 a 40% afhankelijk van wat ik ermee doe (en of ie in de draadloze autolader heeft gestaan).

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1