Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beeldscherm laptop blijft zwart na vervanging harddisk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 00:26
Mijn vraag
Ik heb een Pavilion 15 notebook, hiervan heb ik de harddisk vervangen met een SSD. Nadat ik me ervan overtuigd had dat alles werkte heb ik de notebook dicht geklikt. Hierna deed het scherm niets meer, geen teken van leven meer in het scherm. Voor de vervanging van de disk heb ik vier flatcables los moeten maken: die bij de aan/uit toets, die van het toetsenbord, een die over de disk heen loopt en een van de mouspad.

Waar moet beginnen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Pavilion, P15-045ND

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
alle kabels nogmaals los en vastgemaakt

Alle reacties

• hanswfje
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 12-10-2019
Windows wel weer opnieuw geïnstalleerd op de SSD?

• bert pit
Ik heb de schijf gekloond en alles werkte. De gebruikelijke bios meldingen en het HP logo zie ik ook niet. Het lijkt wel of er geen stroom op staat.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:24
SSD vervangen door originele harddisk en kijken of dat 'ie het weer doet. Zo ja: ssd mogelijk defect; zo nee: iets anders...

• bert pit
Hij gaat toch eerst door de bios heen, die meldingen zie ik ook niet.

• Uncle Mel
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:01
Hoor je de fan opspinnen? Zie je ledjes aan gaan?

• bert pit
Fan en ook de DVD speler doen het, ik zal er zometeen een extern beeldscherm op aansluiten en kijken of dat werkt.

• bert pit
Externe monitor via HDMI was geen succes. Ik kan blind niet bij de instellingen en weet dus niet wat er gebeurt.

Ik heb de oude Harddisk teruggezet en ook hiermee werkt het niet.

Ik denk dat de voeding of de kabel richting het scherm los is geraakt, maar ik weet niet hoe dat zit. Ik zie twee kabels richting het scherm gaan, een dikkere links en een dunnere rechts. Beide gaan via de scharnieren naar het scherm toe. Kan daar iets mee mis zijn?

• dm-dutchman
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19:52
Zou je het volgende een keer willen proberen:
-Accu en voeding losmaken
-power knop 10 seconden inhouden
-voeding weer aansluiten

Sluit de laptop netjes af als je nu wel beeld krijgt en zet dan de accu weer terug.

• bert pit
Direct geprobeerd, helaas geen beeld.

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:23
bert pit schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:30:
Externe monitor via HDMI was geen succes. Ik kan blind niet bij de instellingen en weet dus niet wat er gebeurt.
Vaak lukt dat wel.

Druk: [Windows Toets] + [P] daarna [Pijltje naar beneden] daarna [Enter]
Als je de eerste keer nog geen beeld hebt moet je het nog een paar keer proberen.

• dm-dutchman
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19:52
bert pit schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:30:

Ik heb de oude Harddisk teruggezet en ook hiermee werkt het niet.

Ik denk dat de voeding of de kabel richting het scherm los is geraakt, maar ik weet niet hoe dat zit. Ik zie twee kabels richting het scherm gaan, een dikkere links en een dunnere rechts. Beide gaan via de scharnieren naar het scherm toe. Kan daar iets mee mis zijn?
De dikkere kabel is vermoedelijk de beeldscherm kabel, de dunne kabel(s) zijn waarschijnlijk de antenne kabels voor de Wi-Fi

Is dit de dezelfde laptop?:
https://laptopmedia.com/h...otos-and-upgrade-options/

Vaak zit de aansluiting van de video kabel aan de onderkant van het moederbord en dus zichtbaar als je de bodemplaat los hebt. Kijk even of je die zit zitten en loop anders even alle kabels op het moederbord goed na.
Bij de bovenstaande link zie ik de videokabel onder de rechter fan. Maak die voorzichtig los en controleer de kabel op breuken.

Zoals Pyramiden ook al aangeeft zou je inderdaad met de toetscombinaties verbinding kunnen maken met een extern scherm.

[Voor 11% gewijzigd door dm-dutchman op 09-11-2018 13:52]

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:03
Scherm met een zaklamp bekeken? Mogelijk is er met de achtergrondverlichting wat mis.
Een laptop kan ook zomaar niet meer opstarten als er wat mis is met het geheugen, probeer dat ook eens los te halen en met 1 reepje per keer. En zo mogelijk met ander geheugen waar je wel zeker van bent dat het werk (en indien mogelijk, test het geheugen uit jouw HP in een ander systeem met hetzelfde type geheugen).

De aansluiting van het scherm zie je overigens bij stap 9 zitten van deze iFixit (rechtsboven het rode vierkant): https://www.ifixit.com/Gu...d+Drive+Replacement/87988
Kijk of die nog goed op zijn plek zit.

[Voor 22% gewijzigd door BLACKfm op 09-11-2018 13:51]

Litebit.eu voorraad check :).

• bert pit
dm-dutchman schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:46:
[...]

De dikkere kabel is vermoedelijk de beeldscherm kabel, de dunne kabel(s) zijn waarschijnlijk de antenne kabels voor de Wi-Fi

Is dit de dezelfde laptop?:
https://laptopmedia.com/h...otos-and-upgrade-options/

Vaak zit de aansluiting van de video kabel aan de onderkant van het moederbord en dus zichtbaar als je de bodemplaat los hebt. Kijk even of je die zit zitten en loop anders even alle kabels op het moederbord goed na.
Bij de bovenstaande link zie ik de videokabel onder de rechter fan. Maak die voorzichtig los en controleer de kabel op breuken.

Zoals Pyramiden ook al aangeeft zou je inderdaad met de toetscombinaties verbinding kunnen maken met een extern scherm.
Het is niet dezelfde, de mijne heeft 1 fan.

Vanavond heb ik weer tijd om er naar te kijken. dank voor het meedenken zover. Ik denk zelf aan een kabelbreuk, aangezien er wel eens een storinkje op het scherm zichtbaar was. Maar wel toevallig dat het nu ineens naar voren komt.

• bert pit
BLACKfm schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:47:
Scherm met een zaklamp bekeken? Mogelijk is er met de achtergrondverlichting wat mis.
Een laptop kan ook zomaar niet meer opstarten als er wat mis is met het geheugen, probeer dat ook eens los te halen en met 1 reepje per keer. En zo mogelijk met ander geheugen waar je wel zeker van bent dat het werk (en indien mogelijk, test het geheugen uit jouw HP in een ander systeem met hetzelfde type geheugen).

De aansluiting van het scherm zie je overigens bij stap 9 zitten van deze iFixit (rechtsboven het rode vierkant): https://www.ifixit.com/Gu...d+Drive+Replacement/87988
Kijk of die nog goed op zijn plek zit.
Hij start wel op, alle geluiden en ledjes werken, alleen niets zichtbaar op het scherm. Wat bedoel je met "een zaklamp bekeken?

• Nilltris
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07-06 14:34
bert pit schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:57:
[...]

Wat bedoel je met "een zaklamp bekeken?
Met een zaklamp op je scherm schijnen en goed kijken of je iets ziet.
Maar als je een extern scherm ook niet aan de praat krijgt zal dit waarschijnlijk niets oplossen.

Heb je op je toetsenbord het icoon dat hier staat aangegeven als 'Presentation mode'?
https://support.hp.com/hr-en/document/c02951398

Sluit eens een scherm aan en druk een paar keer op deze toets in combinatie met de 'fn' toets. Doet dat iets?

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:03
bert pit schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:57:
[...]

Hij start wel op, alle geluiden en ledjes werken, alleen niets zichtbaar op het scherm. Wat bedoel je met "een zaklamp bekeken?
Door er met een zaklamp in te schijnen (of goed daglicht) kun je, indien de achtergrondverlichting het niet meer doet, veelal nog wel wat op het scherm zien. De zaklamp tegen het scherm houden (zodat je jezelf niet verblind met de reflectie) en kijken of je dan iets ziet (zoals het POST scherm van de bios of je windows achtergrond).

Litebit.eu voorraad check :).

• bert pit
Met de zaklamp zie ik niks op het scherm, helaas.

• bert pit
Ik zie wel de kabel naar het scherm lopen. Er zit een sticker op de connector replace wothe HP spare 764623-001. Hoe zie ik of de kabel breuken heeft? Er zit een zwart stoffen mantel omheen.

• bert pit
Als niemand meer een ideetje heeft, gaat deze naar de reparateur.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True