Ik heb een Gigaset deurbel HC450 met Gigaset telefoontoestellen. Als iemand op de deurbel drukt gaan naast de reguliere bel ook alle telefoons over. De deurbel gebruikt daarvoor een Siemens/Gigaset basisstation.
Ik wil echter de FritzBox als basisstation gebruiken en het Siemens basisstation geheel afkoppelen. Alle telefoontoestellen hebben het DECT protocol en heb ik dan ook eenvoudig aan de FritzBox gekoppeld. Ook heb ik de deurbel HC450, de controle-unit, aan de FritzBox gekoppeld maar dat kan alleen als zijnde een telefoontoestel.
Dit laatste is waarschijnlijk de reden waarom de toestellen nu niet meer overgaan als iemand op de bel drukt.
De telefoontoestellen kan ik koppelen of aan het Siemens basisstation of aan de Fritzbox maar niet aan allebeide tegelijk (is ook logisch).
Heeft iemand een idee of ik iets verkeerd doe of dat het wellicht helemaal niet mogelijk is wat ik wil?
Alvast mijn dank voor het meedenken.
Mijn hardware en software die ik gebruik:
4x Siemens Gigaset telefoontoestellen
1x Siemens Gigaset HC450 deurbel
1x FritzBox 7490 met OS 07.01
3x FritzWLAN repeater 1750E, 06.93
2x FritzDect 200 met 04.09
8x FritzDect 301 met 04.71
Ik wil echter de FritzBox als basisstation gebruiken en het Siemens basisstation geheel afkoppelen. Alle telefoontoestellen hebben het DECT protocol en heb ik dan ook eenvoudig aan de FritzBox gekoppeld. Ook heb ik de deurbel HC450, de controle-unit, aan de FritzBox gekoppeld maar dat kan alleen als zijnde een telefoontoestel.
Dit laatste is waarschijnlijk de reden waarom de toestellen nu niet meer overgaan als iemand op de bel drukt.
De telefoontoestellen kan ik koppelen of aan het Siemens basisstation of aan de Fritzbox maar niet aan allebeide tegelijk (is ook logisch).
Heeft iemand een idee of ik iets verkeerd doe of dat het wellicht helemaal niet mogelijk is wat ik wil?
Alvast mijn dank voor het meedenken.
Mijn hardware en software die ik gebruik:
4x Siemens Gigaset telefoontoestellen
1x Siemens Gigaset HC450 deurbel
1x FritzBox 7490 met OS 07.01
3x FritzWLAN repeater 1750E, 06.93
2x FritzDect 200 met 04.09
8x FritzDect 301 met 04.71