Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlx
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-04 14:52
Ik heb een Gigaset deurbel HC450 met Gigaset telefoontoestellen. Als iemand op de deurbel drukt gaan naast de reguliere bel ook alle telefoons over. De deurbel gebruikt daarvoor een Siemens/Gigaset basisstation.

Ik wil echter de FritzBox als basisstation gebruiken en het Siemens basisstation geheel afkoppelen. Alle telefoontoestellen hebben het DECT protocol en heb ik dan ook eenvoudig aan de FritzBox gekoppeld. Ook heb ik de deurbel HC450, de controle-unit, aan de FritzBox gekoppeld maar dat kan alleen als zijnde een telefoontoestel.
Dit laatste is waarschijnlijk de reden waarom de toestellen nu niet meer overgaan als iemand op de bel drukt.

De telefoontoestellen kan ik koppelen of aan het Siemens basisstation of aan de Fritzbox maar niet aan allebeide tegelijk (is ook logisch).

Heeft iemand een idee of ik iets verkeerd doe of dat het wellicht helemaal niet mogelijk is wat ik wil?
Alvast mijn dank voor het meedenken.

Mijn hardware en software die ik gebruik:
4x Siemens Gigaset telefoontoestellen
1x Siemens Gigaset HC450 deurbel
1x FritzBox 7490 met OS 07.01
3x FritzWLAN repeater 1750E, 06.93
2x FritzDect 200 met 04.09
8x FritzDect 301 met 04.71

Beste antwoord (via rens-br op 06-04-2020 09:25)

• mcmlx
Hallo, ik heb dezelfde set en die werkt prima. Waarom het bij jou niet werkt ligt aan de wijze waarop jij de HC450 aangesloten hebt. Deze dien je namelijk niet als telefoontoestel aan te sluiten maar als Türsprechanlage. Ik heb de Duitstalige versie maar in de Nederlandstalige zal het dan wel Deurintercom o.i.d. heten. De stappen doorloop je simpel via het aangeboden menu. Succes!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mcmlx
Hallo, ik heb dezelfde set en die werkt prima. Waarom het bij jou niet werkt ligt aan de wijze waarop jij de HC450 aangesloten hebt. Deze dien je namelijk niet als telefoontoestel aan te sluiten maar als Türsprechanlage. Ik heb de Duitstalige versie maar in de Nederlandstalige zal het dan wel Deurintercom o.i.d. heten. De stappen doorloop je simpel via het aangeboden menu. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22
Antwoord je nou op je zelf in 3e persoon, of mis ik iets? |:( :P

[ Voor 3% gewijzigd door QempZoR op 12-12-2018 18:31 ]

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-07 15:48
QempZoR schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:30:
Antwoord je nou op je zelf in 3e persoon, of mis ik iets? |:( :P
Hij geeft even antwoord op zijn vraag, zodat andere mensen hier ook wat aan hebben.

(We moeten juist meer mensen hebben die het zo doen _/-\o_ )

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22
Excuus, Nu zie ik het. Eerste zin is wat verwarrend. :+

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Meijer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-04 11:37
Ik wil deze zelfde aansluiting maken: een HC450 aan een Fritzbox 7590.
Ik zie bij het deurintercom menu geen DECT optie. Wel FON 1 en 2 en IP/WLAN.
Heb je hem op een FON aansluiting (bedraad) aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:17
Kan inderdaad niet via Dect:

https://www.telefonanlage...anlage-gigaset-hc450.html (stukje omlaag scrollen)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Meijer
Hartelijk dank. Ik heb de HC450 via het compatibele SL785 basis station nu op de analoge FON1 aangesloten en aangemeld. Verder heb ik op de Fritzbox 7590 drie FritzFONs C6 (DECT) aangesloten.
Nu zou ik natuurlijk graag willen, dat deze een beltoon geven als er aan de deur gebeld wordt.
Is dat mogelijk en wat moet er nu (aan beide kanten) worden ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Meijer
Opgelost. Was uiteindelijk wel logisch. De HC450 moet bij aanbellen via het basisstation de rinkeltoets in de Fritzbox bellen (dus moet de intercom op afwezig staan). In de Fritzbox kun je het dan verder configureren. Bedankt voor de aandacht.
Pagina: 1