Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wifi verbinding Zyxel zonder internet een probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BB-One
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:28
Volgende situatie:
Ik wil op een plek waar geen internet (aansluiting) is een bewakingscamera systeem installeren.
Ik heb via alibaba een NVR + 2 camera’s besteld. Deze werkt goed, maar als er een inbreker komt is het voor hem/haar natuurlijk een kleine moeite om dan gelijk de NVR mee te nemen en dan heb ik nog steeds geen beeld van hem/haar…

Ik had dus het volgende idee om de NVR via FTP beelden naar een raspberry pi te kopiëren. Deze Raspberry moet dan via wifi verbonden worden met de NVR. Aangezien ik nog een oude Zyxel (zyxel p-2812hnu-f1) van Telfort heb liggen dacht ik om die als router te laten fungeren tussen NVR (bedraad aan Zyxel) en de Raspberry (wifi).
Waarom raspberry via wifi? Dan kan ik de raspberry ergens ‘verstoppen’ zonder dat inbreker dat gelijk doorheeft. ;)

Waar loop ik tegen aan: Ik krijg geen netwerkverbinding via Wifi met de Zyxel. Van alles geprobeerd, zowel met als zonder beveiliging (wep/WPA etc). Via kabels lukt de verbinding wel.
Ik denk (!) dat het probleem zit in het feit dat de zyxel bij het aanzetten een onjuiste tijd en datum heeft (01-01-1970), kan dat het probleem zijn?

De Zyxel heeft een verbinding met een tijdserver nodig om deze ‘juist’ te zetten en helaas heb ik op locatie geen internet verbinding dus dat werkt niet. Handmatig kan ik hem ook niet aanpassen.

Vraag:
1. Is de tijd datum instelling inderdaad een belemmering om wifi verbinding te kunnen krijgen? (Lijkt mij sterk, want met een ‘verkeerde’ tijd op mijn telefoon krijg ik met andere wifi netwerken gewoon verbinding, dus dat zou volgens mij niet het probleem zijn) of werkt de wifi van de zyxel gewoonweg niet zonder internetverbinding?
2. Als het de tijd/datum is, heeft iemand een idee om de Zyxel op locatie toch even verbinding met het internet te laten maken bijvoorbeeld via mijn mobiele telefoon om de tijd correct te laten zijn, maar hoe doe ik dat? De Zyxel kan voorzover ik weet geen internetverbinding maken via wifi/hotspot

EDIT: Toevoeging:
De raspberry pi is niet het probleem. De wifi van de zyxel doet het niet, ik kom het draadloze netwerk gewoon niet op. Ik heb het geprobeerd met:
- de raspberry pi
- laptop
- telefoon

Zyxel ook een factory reset gegeven

[Voor 4% gewijzigd door BB-One op 09-11-2018 12:22]

Alle reacties

• EverLast2002
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 17:18
Ik gok dit: https://www.losant.com/bl...-zero-w-without-a-monitor
(zal ook wel voor andere rpi modellen gelden).
Je zal dus een bestandje moeten aanmaken en plaatsen in de root van je sd kaart (stap 6)

• BB-One
EverLast2002 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:11:
Ik gok dit: https://www.losant.com/bl...-zero-w-without-a-monitor
(zal ook wel voor andere rpi modellen gelden).
Je zal dus een bestandje moeten aanmaken en plaatsen in de root van je sd kaart (stap 6)
De raspberry pi is niet het probleem. De wifi van de zyxel doet het niet, ik kom het draadloze netwerk gewoon niet op. Ik heb het geprobeerd met:
- de raspberry pi
- laptop
- telefoon

Geen van allen een succes...

• EverLast2002
aha oke, dat las ik nergens terug.
- heb je de zyxel al een factory reset gegeven (vermoed van wel)?
- zendt de zyxel uberhaupt een ssid uit?

[Voor 18% gewijzigd door EverLast2002 op 09-11-2018 12:21]

• BB-One
EverLast2002 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:20:
aha oke, dat las ik nergens terug.
- heb je de zyxel al een factory reset gegeven (vermoed van wel)?
- zendt de zyxel uberhaupt een ssid uit?
Startpost update gegeven.
Factory reset etc allemaal gedaan/geprobeerd.
Er wordt een ssid uitgezonden. Alleen verbinden lukt niet.

[Voor 8% gewijzigd door BB-One op 09-11-2018 12:23]

• EverLast2002
Welk wifi kanaal staat de zyxel op, 1, 6, 11, iets anders?

• BB-One
ook hier geldt dat ik 'elk' kanaal heb geprobeerd.

• Messje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:08
Heb je wel telfort? Wellicht is de modem zo geconfigureerd dat de modem enkel telfort verbindingen als actief WiFi signaal door geeft?

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Even een stap verder .....

Hou je er rekening mee, dat inbrekers op zoek gaan naar easy targets ?

[Voor 80% gewijzigd door FreshMaker op 28-01-2019 12:48]

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
als je telnet / ssh toegang hebt op root niveau kan je misschien de interne routes nog aanpassen :)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:25
Je kunt met hostapd de rpi zelf als access point laten functioneren. Geen extra apparaten nodig!

• BB-One
FreshMaker schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:53:
Even een stap verder .....

Hou je er rekening mee, dat inbrekers op zoek gaan naar easy targets ?

Het hebben hangen van camera's en stevigere sloten nodigt JUIST uit om een bezoekje te krijgen ;)
Camera komt binnen te hangen en niet zichtbaar vanaf buiten.
De gemiddelde inbreker probeert zo snel mogelijk binnen en buiten te gaan, en van de beelden die ik te zien krijg ( alarmcentrale met videobewaking en live-view politie ) heeft 99,9% van de insluipers een petje / hoodie of balaklava
Inbrekers zijn nl. niet dom, die weten ook wel dat een camera hoog hangt, vanwege het overzicht.

De volgende stap is het onklaar maken van het alarmsysteem ( al dan niet zichtbaar ) door gewoon lomp draden uit de meterkast los te rukken ( geen modem -> geen internet )
er was al geen internet dus dat maakt niet uit. Vandaar ook mijn idee om vanaf de nvr de beelden via FTP naar raspberry over te zetten.
dan de vraag in kwestie
Een ADSL/provider modem-router werkt anders dan een basic wifi modem router.
Daar moet toch echt op de WANpoort ( dit geval xDSL ) een internetsignaal binnenkomen, die kunnen niet vanaf de LAN poorten routeren
Maar de Telfort zyxel moet toch ook gewoon het interne netwerk verzorgen, via UTp kabels lukt het wel. Ik kan alleen geen verbinding maken via WiFi...

• BB-One
hcQd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:57:
Je kunt met hostapd de rpi zelf als access point laten functioneren. Geen extra apparaten nodig!
De nvr kan alleen met utp verbonden worden. En ik wil de raspberry los hebben staan. En dat kan dan niet.

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Tip koop een 2e hands router of probeer de standaard zyxell firmware te flashen naar de router.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True