Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-07 10:19
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet, deftig werkend

Wat is je budget?
+/- 200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix, apps voor de kindjes (peuters), email, surfen, pdfje of word doc openen en beperkt aanpassen.
Scherm: 8 tot 10.x inch
processor ben ik eerlijk gezegd niet zo in thuis..
Opslag: 64 gb + uitbreidbaar?
Resolutie: goh, top notch hoeft niet (want de premium prijs wil ik niet betalen), maar het mag ook geen schaakbord zijn natuurlijk :+

Wat heb je zelf al gevonden?
Chuwi Hi9 Air: Gearbest
Chuwi Hi9 Plus: Aliexpress
Chuwi Hi10 Air (windows.. maar ik vrees dat dit serieus trager zal werken? + niet echt goed mbt apps natuurlijk)

Welke vragen heb je hier nog over?
De prijzen liggen in dezelfde lijn.. maar over de Hi9 plus vind ik hier nog niets terug (en ook online zijn er geen vergelijkingen, buiten op basis van technische specs) tussen beide toestellen..
Of is er een ander toestel wat beter zou zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Hermod op 09-11-2018 16:26 ]

Beste antwoord (via Hermod op 09-11-2018 15:41)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Hermod je openingspost is al erg compleet, maar zou je nog even willen toevoegen of je nog wensen hebt met betrekking tot schermformaat, resolutie, opslag en processor?

Dat gezegd hebbende. Ik lees dat je de tablet vooral gaat gebruiken voor media-consumptie, dan is een Android tablet waarschijnlijk beter dan een Windows tablet. Zeker op het gebied van apps en (touch)games kan Windows niet meekomen. Daarmee valt de Hi10 Air dus af.

Daarnaast heb ik zelf de Hi9 Air en die bevalt erg goed voor wat ik ermee doe. Documenten bekijken, browsen en Netflix werkt hij prima mee. Mocht je daarover meer willen weten. Op Tweakers staan een aantal reviews van het toestel (inclusief die van mijzelf): pricewatch: Chuwi Hi9 Air Zwart.

Ik heb ook even gekeken naar het verschil tussen de Air en Plus en op het eerste oog zit er maar weinig verschil in. De Plus heeft een iets betere processor, maatje groter scherm en een USB-C poort ipv. een Micro-USB poort. Er is ook nauwelijks prijsverschil, dus als ik nu zelf weer een tablet zou moeten kopen, zou ik nu de Plus aanschaffen. De Plus is ook pas recentelijk verschenen, dus dat verklaard waarschijnlijk waarom je nauwelijks reviews kan vinden die het verschil weergeven.

Overigens zie ik dat de Plus bij Gearbest stuk goedkoper is dan bij Ali. €167,- vs. €205.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 09-11-2018 15:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Hermod je openingspost is al erg compleet, maar zou je nog even willen toevoegen of je nog wensen hebt met betrekking tot schermformaat, resolutie, opslag en processor?

Dat gezegd hebbende. Ik lees dat je de tablet vooral gaat gebruiken voor media-consumptie, dan is een Android tablet waarschijnlijk beter dan een Windows tablet. Zeker op het gebied van apps en (touch)games kan Windows niet meekomen. Daarmee valt de Hi10 Air dus af.

Daarnaast heb ik zelf de Hi9 Air en die bevalt erg goed voor wat ik ermee doe. Documenten bekijken, browsen en Netflix werkt hij prima mee. Mocht je daarover meer willen weten. Op Tweakers staan een aantal reviews van het toestel (inclusief die van mijzelf): pricewatch: Chuwi Hi9 Air Zwart.

Ik heb ook even gekeken naar het verschil tussen de Air en Plus en op het eerste oog zit er maar weinig verschil in. De Plus heeft een iets betere processor, maatje groter scherm en een USB-C poort ipv. een Micro-USB poort. Er is ook nauwelijks prijsverschil, dus als ik nu zelf weer een tablet zou moeten kopen, zou ik nu de Plus aanschaffen. De Plus is ook pas recentelijk verschenen, dus dat verklaard waarschijnlijk waarom je nauwelijks reviews kan vinden die het verschil weergeven.

Overigens zie ik dat de Plus bij Gearbest stuk goedkoper is dan bij Ali. €167,- vs. €205.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 09-11-2018 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-07 10:19
Ik heb de Chuwi hi9 Plus besteld!
Binnen een paar weken heb k m binnen (kerstkado hopelijk)

Nu nog een case/sleeve vinden.
Idealiter een rubberen bescherming (kids..) en een hoesje, maar ik heb tijd daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dank voor alle info hier, ik heb ook zojuist de Chuwi HI9 Plus 10.8" besteld op Gearbest voor 169 euro excl. BTW :) Er zijn alleen vrij weinig cases te vinden voor de tablet, alleen wat cases met toetsenbord erin.

[ Voor 17% gewijzigd door stin00 op 13-11-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:45
stin00 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:34:
Dank voor alle info hier, ik heb ook zojuist de Chuwi HI9 Plus 10.8" besteld op Gearbest voor 169 euro excl. BTW :) Er zijn alleen vrij weinig cases te vinden voor de tablet, alleen wat cases met toetsenbord erin.
Zijn het dezelfde afmetingen? Want dan heb ik nog een hoesje liggen voor de Chuwi Hi9 Air. Helaas de tablet zelf terug moeten sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
soskes schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:54:
[...]
Zijn het dezelfde afmetingen? Want dan heb ik nog een hoesje liggen voor de Chuwi Hi9 Air. Helaas de tablet zelf terug moeten sturen.
Nee helaas niet, de Pro is 10.8" terwijl de Air 10.1" is. Verder zijn er wellicht ook wat uitsparingen/poorten anders, zoals USB-C vs Micro-USB.

Plus: 266.2 x 177 x 8.1 mm
Air: 241.7 x 172 x 8.2 mm
Pagina: 1