hoe hogere resolutie hoe minder
en mischien je vshyc aan?
en mischien je vshyc aan?
Verwijderd
ja, als je een monitor hebt met een refresh rate van 60 Hz kan je ook maar maximaal 60 FPS halen. Maarruh wat heeft dit met software te maken verder? (PS dit geld natuurlijk hetzelfde bij 120Hz/120FPS
)
Als je een monitor hebt die op 1024 max 60 hz heeft, kan je natuurlijk nooit en te nimmer meer beelden per seconden zien
Of hij ze renderd is wat anders, maar meestal kan je die 2 gelijk laten lopen als het renderen sneller kan/gaat.
Anders krijg je een beetje vervorming enzo.
Of hij ze renderd is wat anders, maar meestal kan je die 2 gelijk laten lopen als het renderen sneller kan/gaat.
Anders krijg je een beetje vervorming enzo.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
JAWOL !!
op m'n 14" monitor had ik 10 fps, en op m'n 17"monitor 30 fps op Counter-strike@800x600X60hz
op m'n 14" monitor had ik 10 fps, en op m'n 17"monitor 30 fps op Counter-strike@800x600X60hz
En waarmee heb je dat gemeten vriend. Je monitor stuur niet veel terug naar je PC.Op zaterdag 21 juli 2001 10:23 schreef Wesley het volgende:
JAWOL !!
Zal wel een andere PC achter hebben gestaan.
FPS heeft iets te maken met je videoplankje/CPU/geheugen etc, dat daarna je monitor het niet aankan, is een ander verhaal.
--> [forum=8] <--
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Als je monitor op 60Hz staat geeft ie 60 beeldjes per seconde weer dus je ziet nooit meer dan 60 fps. Dat zegt niet dat je P niet meer beeldjes rendert dus het aantal fps kan wel hoger liggen dan het aantal Hz van je monitor, alleen gaan er dan beeldjes verloren waardoor ook informatie verloren gaat en je vervorming of schokkende beelden krijgt.
Als je 60 refresh hebt en Vsync aan dan worden er niet meer dan 60 beeldjes gerenderd waarom,
omdat de game code wacht na klaar te zijn met renderen op het begin van de volgende verticale raytrace van je monitorbuis hierna rendert ie de volgende frame en wacht weer op de volgende vertic.RT bij tripel buffer rendert die de next frame in de 3de buffer als ie nog wacht op de Vertc.Raytr. omadt de 2de buffer het beeld van de huidige frame bevat die niet zicht baar is maar na de aankomende vertc.raytr wel en dan wordt de 3buffer de 2de en de zichtbare de 3de lege buffer. het is 'n cyclies gebeuren door pointers naar stukken video geheugen te swappen of ciruleren.
dus Vsync aan FPS nooit meer dan refresh
bij Vsync uit wel natuurlijk als ie het aankan.
omdat de game code wacht na klaar te zijn met renderen op het begin van de volgende verticale raytrace van je monitorbuis hierna rendert ie de volgende frame en wacht weer op de volgende vertic.RT bij tripel buffer rendert die de next frame in de 3de buffer als ie nog wacht op de Vertc.Raytr. omadt de 2de buffer het beeld van de huidige frame bevat die niet zicht baar is maar na de aankomende vertc.raytr wel en dan wordt de 3buffer de 2de en de zichtbare de 3de lege buffer. het is 'n cyclies gebeuren door pointers naar stukken video geheugen te swappen of ciruleren.
dus Vsync aan FPS nooit meer dan refresh
bij Vsync uit wel natuurlijk als ie het aankan.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
O jeeOp zaterdag 21 juli 2001 16:48 schreef Logitech het volgende:
Ik denk het niet.
Sorry hoor ik kon het niet laten
Pagina: 1