Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Router met failover van ziggo lijn en wireless bridge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rleever
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Mijn vraag
Ik wil graag de volgende situatie creëren. Een router moet 2 internetvebindingen kunnen gebruiken, OpenVPN server draaien én als client fungeren. Alle inkomende verkeer (LAN en VPN) moet via de client weer naar buiten gaan (nordvpn)
De eerste internetvebinding zal mijn ziggo lijn zijn. Graag wil ik ook mijn ziggo hotspots houden (dat heb je niet als je de ziggo connect box in bridge zet.) De tweede internetverbinding zou ik met een bridge van een wifi signaal willen plukken. Dus als ik niet bij huis ben moet er een openvpn verbinding naar huis opgebouwd worden (dat lukt nu met de raspberry pi) en alle verkeer die niet intern is moet via openvpn naar buiten gaan via NordVPN. Alle verkeer in huis zelf moet ook enkel via OpenVPN-NordVPN naar buiten gaan. Als ik niet thuis ben wil ik liefst ook bij de apparatuur thuis kunnen komen.
Het mooiste is als alles op 1 apparaat zit natuurlijk. Maar kan deze setup eigenlijk wel ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo connect box
Openwrt router (WDR4300 tp-link)
5 computers (waarvan 3xlaptop)
3 raspberry pi
5 telefoons

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb getracht te beginnen met een OpenWRT router om deze in te richten. OpenVPN client draaiend gekregen (nordvpn) zodat ik internet had. Een van de raspberry pi's draaide een vpn server (op de ziggo connect box aangesloten), ik kreeg de doourroutering echter niet voor elkaar. Maar ik wil graag alles op de router draaien/laten regelen als het even kan.

[Voor 13% gewijzigd door rleever op 09-11-2018 10:54]

Alle reacties

• EverLast2002
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 17:18
https://www.pfsense.org
Die kan je vrij makkelijk inrichten met jouw wensen, denk ik zo.

• rleever
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Ja maar dat is wel weer een heel duur apparaat

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
pfsense is gratis. Je moet het natuurlijk ergens op installeren, maar hoe duur dat apparaat wordt is jouw keus.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True