Post werkt niet op m'n server

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:41

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Na veel gepiel met m'n PHP scripts ben ik tot de conclusie gekomen dat heel POST niet werkt op mijn server. ;(

Ik draai:

Windows 2000 AS
Xitami Webservever
PHP 4

Ik heb net een default php.ini eroverheen genald en dat heeft geen resultaat, weet iemand misschien een setting in Xitami die dit veroorzaakt kan hebben?

Zonder post kan ik net zo goed geen server draaien want dat is nogal belangrijk voor mijn scripts. ;(

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Nu lokaal schoon:

Xitami geinstalleerd
PHP geinstalleerd

Ik probeer een test file met post, en die vertikt het.

Dus Xitami kan dus geen POST. Wat een domme achterlijke tering server is dat dan zeg.

Zal wel weer een bug icm Win2k zijn.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

wrom nie gewoon apache of iis(omdat je met win2k werkt)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ben nu Sambar aan het installeren. Das wel een brute server.

IIS is meer exploits dan je leven lief is, en Apache is meer voor Linux. Ze geven zelf toe dat het eigenlijk niet voor Win is.

Verwijderd

Je moet gewoon al de rare extensies uit je ISAPI filters halen. Daarmee ben je van 98% van de exploits af. Dus ida/idq/hta/htr-etc-etc allemaal wegkiepen en gewoon de .asp en .shtml of .php laten staan.

Verwijderd

Ik draai ook Win2k thuis met een forum erop. Ik heb nog nooit problemen gehad met IIS, ik had dan ook die maffe extensies zoals hierboven staat weggehaald. Na een format heb ik apache eropgeknald en nog steeds geen enkel probleem.

Xitami is ook een nep server. Waarom een alternatieve als IIS en Apache wel goed werken? Dan vraag je op trubbels

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Sambar werkt tot nu toe goed.. totdat ik net ontdek dat ik geen REFERER op kan vragen ofzo?

Weer wat nieuws :(

Nog ff en ik stap echt over naar Apache

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Het werkt nu!!

$HTTP_REFERER

Is bij mijn server:

$HTTP_REFERER_http

Werkt nu als een gek, ook 10x zo snel als met Xitami eerst

Verwijderd

DeathKnight: Apache is meer voor Linux. Ze geven zelf toe dat het eigenlijk niet voor Win is.
Ze zeggen dat de 1.3.x versies nog niet geoptimaliseerd zijn voor Windows en dat is toch iets anders. (Apache 2 zal betere performance hebben op Windows.)
Pagina: 1