Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Naam opvulkleur en/of tekstkleur excel

Pagina: 1
Acties:

• Merel Visschers
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-04 10:07
Hallo,

Is het mogelijk om in excel een soort aangepast keuzemenu te maken waarbij aan een tekstkleur of opvulkleur een naam/omschrijving is gekoppeld? Ik bedoel dus geen voorwaardelijke opmaak.
Voorbeeld: ik heb een rooster in excel waarbij verschillende opvulkleuren staan voor bijvoorbeeld verlof (bepaalde kleur rood), ziek (bepaalde kleur groen, etc.
En hetzelfde voor tekstkleur (bijv donkerblauw is een bepaalde nachtdienst). Is het mogelijk ergens iets te maken waarbij ik een legenda krijg als ik de tekstkleur/opvulkleur kan kiezen? Dus dat er vakjes staan zoals nu met de kleurtjes en daarbij dan bijvoorbeeld ziek?

Groetjes en alvast bedankt voor de reacties!
Merel

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb in mijn Excel een stuk of 10 voorbeelden staan van hoe een cel opgemaakt kan worden (met een pijltje omlaag voor VEEL meer opties). En ik kan op al die voorbeeld-cellen rechtsklikken. Er komen dan allerlei opties in beeld, bijvoorbeeld om die opmaak aan te passen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True