Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvh1991
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-06-2019
Simpel werk. Wat streamen. Misschien voor DJ'en gebruiken.

Ongeveer € 600,-

Ik gebruik mijn laptop ook voor werk. Ben veel onderweg maar gebruik hem eigenlijk niet in de trein.

Mijn oude beestje (HP Pavilion DV7 4031-SD) waarmee ik nu werk wordt te oud. Scherm doet het slecht en zelfs het toetsenbord begint het te begeven. Het wordt dus tijd voor een nieuwe laptop. Mijn budget ligt rond de €600,-/€700,-. Nu zag ik de afgelopen dagen de volgende laptop veel voorbij komen: pricewatch: Acer Aspire 5 A515-51G-55SC . (Beste getest en Beste koop Consumentenbond). De review van Tweakers was alleen niet al te mild. Hierdoor wat minder enthousiast geworden.

Wat ook enigszins van belang is, is dat ik nog geen drie maanden geleden een nieuwe SSD-kaart heb gekocht. De Samsung 860 EVO 500 GB. Het liefste zou ik dan ook deze SSD-kaart in een nieuwe laptop bouwen zodat ik (ik denk toch zo'n) € 150,- kan besparen. Of bijvoorbeeld kan uitgeven aan wat meer geheugen. Ik zat dus zelf te denken aan een laptop met minder opslag maar voor de rest prima specs waardoor ik bij pricewatch: Acer Aspire 3 A315-51-52VX uitkwam. De vergelijking met beide Acers leverde mij alleen niet heel veel nieuwe inzichten op.

Ik ben geen complete leek maar wil ook niet een domme aankoop doen. Ik ben op zoek naar:
- 15,6 inch beeldscherm;
- Intel i5 of vergelijkbare processor (lijkt mij voldoende toch? Ik ga niet gamen oid met de laptop);
- Sowieso HDMI aansluiting;
- minimaal 2 USB aansluitingen;
- kwaliteit geluid laptop maakt niet uit. Heb altijd een koptelefoon op, of hij wordt aangesloten op mijn versterker.

Zou het erg op prijs stellen als jullie mij van raad en daad kunnen voorzien _/-\o_ .