Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Scheur in Lenovo B590 screen backcover repareren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• blieneuvic
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17-04 13:13
Afgelopen weekend hoorde ik een tik bij het sluiten van m'n laptopscherm en bleek er een scheur in de plastic achterkant van het scherm te zitten, vlakbij de scharnier.

Overzicht lenovo B590 scheur linksboven
Hoek Lenovo B590 scheur
Hoek Lenovo B590 scheur 2

Azerty gemaild maar deze geven geen garantie meer, de laptop is gekocht in 2014. Lenovo gemaild, door hen werd ik doorverwezen naar de buiten-garantie-service verzorgd door Medion, reparatie bij hen kost in ieder geval €50 en daarbij moet ik dan nog arbeid/onderdelen betalen bij een eventuele reparatie. Aangezien ik verwacht dat ik deze laptop niet langer gebruik dan tot 2021 heb ik besloten zelf aan de slag te gaan.

Volgens mij heb ik twee opties:
1. de scheur lijmen,
2. een nieuwe backcover bestellen, bijvoorbeeld https://www.ebay.nl/itm/N...00AAOSwC~Bb36Yh:rk:5:pf:0.

Heeft iemand hier ervaring met optie 1? Wat voor lijm zal ik hiervoor gebruiken? En loop ik dan nog de kans dat ik de back cover aan het scherm vast lijm?

Alvast bedankt voor eventuele tips! :)

Alle reacties

• franssnarf
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 07-06 12:59
Waarschijnlijk zal er een intern probleem deze scheur veroorzaken. Ik verwacht dat het scharnierpunt los aan het laten is van de bodemplaat en deze nu drukt tegen de deksel.
Dit probleem ook bij vele Asus laptops gezien.
En als het inderdaad scharnier is wat los komt dan heb je kans dat het niet te repareren valt.

• blieneuvic
Check, de scharnier zit inderdaad wat losser dan aan de andere kant. Verder zit het wel op dezelfde plek met dezelfde ruimte tussen het schermdeel en het toetsenborddeel.

Betekent dit dat ik het maar beter kan laten en kijken hoe lang het houdt?

• HallonRubus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:42
blieneuvic schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:35:
Betekent dit dat ik het maar beter kan laten en kijken hoe lang het houdt?
Nee, als je scharnier losgaat, dan komt alle druk op je scherm te staan en zal je LCD een keer barsten. Ik zou het dus openmaken en kijken of je de scharnier vast kan krijgen met nieuwe schroeven bijvoorbeeld.

• blieneuvic
Bedankt voor jullie adviezen!

Ik ga de laptop demonteren en dan bekijken welke onderdelen er precies vervangen zouden kunnen worden. De scharnieren en de achterkant zijn in ieder geval nog te bestellen via ebay.

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16-06 17:54
Inderdaad even helemaal openmaken en kijken of je iets kunt vinden.
Als de schroeven van het scharnier los zitten kun je die gewoon weer vastdraaien met eventueel wat Loctite op de schroef zodat hij er niet weer uit trilt.

Voor de scheur in je schermcover zou ik de hele cover eraf halen en de scheur vanaf de binnenkant goed volsmeren met JB Weld. Zorg dat er niet teveel aan de buitenkant zit, want het droogt grijs op en wordt heel hard, dus dan is wegschuren de enige optie, en dat staat niet zo mooi.

https://www.amazon.de/JB-...67&sr=8-1&keywords=jbweld
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True