lijkt me shady, hoewel ik het niet kan bewijzen.
* ervaringen uit het verleden: heel veel van dit soort bemiddeling is bullshit, meestal te doen met bemiddelingskosten. Nu zie ik neit waar ze geld mee verdienen, dus het is niet direct dat ze belachelijke bedragen vragen die je niet mag vragen, maar dat is direct wel weer een warning: wat is hun verdienmodel als ze nergens geld voor vragen? misschien keek ik niet goed hoor.
* het is in ieder geval geen groot bedrijf, dit is hun vestigingsadres:
https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i13312!8i6656
daar wordt ik altijd wat voorzichtig van.
* het is niet heel duidelijk, maar diep in de algemene voorwaarden staat dat je een premium account nodig hebt
Indien een woonruimtezoekende een oproep op de website wilt plaatsen, is het hebben van een Premium account noodzakelijk. Ook indien de woonruimtezoekende geïnteresseerd is in bepaalde woonruimte, kan hij daarop reageren via het berichtensysteem van Housess. Indien de woonruimtezoekende beschikt over een Premium account.
dus je moet wel betalen als je iets wil. als ze ook geld van de verhuurder vragen, dan is dit volgens mij niet legaal. Ik heb nog niet gevonden dat ze geld van de verhuurder vragen, dus dat kan prima zo mogen en kunnen, maar echt sjiek lijkt het niet.
Alleen al het feit dat alles gratis lijkt, en ik nergens duidelijk iets over premium zie (kan zo snel het woord alleen in de algemene voorwaarden vinden, laat staan dat ik een prijs kan vinden) maar dat je dat wel nodig hebt om te reageren, zou voor mij genoeg zijn om het lekker niet te doen.