Lan netwerk traag (zelfde als downloadsnelheid)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 15:40
Hallo,

Ik heb een thuisnetwerk opgezet, echter is de overdrachtsnelheid van de ene pc naar de andere pc zeer traag.
De laptop en de computer zijn beide met wifi verbonden, deze staan beide op ac geactiveerd.

Als ik een film over wil zetten naar de gedeelde map van de andere computer, kom ik niet hoger dan ongeveer 15/24 mb/s. Dit is ongeveer gelijk aan mijn downloadsnelheid. Ook beide computers bekabelen heeft geen nut.

Wanneer ik de overdracht op pauze zet en weer aanzet, schiet de snelheid snel door naar 100mb/s, maar vervolgens wordt hij heel traag aan het einde van de overdracht, waardoor het net zo lang duurt als ik hem niet op pauze zou zetten.

Laptop en pc zijn aardig modern en beschikken over genoeg rekenkracht .

Laptop: i7 6700, 16 gig ram
pc : I3 8100 8 gb ram

Hopelijk kan iemand mij helpen..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:22
Dus als je de pc en de laptop bekabeld aansluit en wifi uitzet, dan heb je dezelfde lage snelheid?
Daar kan ik me weinig bij voorstellen. Gebruik je Cat5e utp kabels en een 1gigabit switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-06 12:29
En welke netwerkapparatuur wordt er gebruikt daar hebben we denk ik meer aan dan aan pc specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-06 18:03
Hebben je laptop/pc een 5400RPM hdd? Beschik je over eenSSD?

Harde schijven zijn namelijk traag in het verwerken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
franssnarf schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:28:
En welke netwerkapparatuur wordt er gebruikt daar hebben we denk ik meer aan dan aan pc specs.
Ik heb de mediakastXL van Ziggo die als netwerkapparatuur wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Dus alles zit op de horizon box van Ziggo, daar zit je probleem.
Ik zou gaan kijken voor een eigen router en die er tussen zetten.
De horizon/Mediabox XL is niet echt bedoeld om als router te dienen daar heeft hij niet voldoende kracht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
franssnarf schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:32:
Dus alles zit op de horizon box van Ziggo, daar zit je probleem.
Ik zou gaan kijken voor een eigen router en die er tussen zetten.
De horizon/Mediabox XL is niet echt bedoeld om als router te dienen daar heeft hij niet voldoende kracht voor.
Hij kopieert alleen een film, hij routeert niks....
Als die interne switch op alle poorten 1gigabit ondersteunt dan wil ik dat weleens bekabeld getest zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Heb je al gekeken of je een beetje op een vrij wifi kanaal zit met voldoende signaal? Als je op een kanaal zit waar de hele straat al opzit dan heb je kans op performance verlies.
Zijn je pc en laptop voorzien van de meest recente netwerk drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
EverLast2002 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:44:
Heb je al gekeken of je een beetje op een vrij wifi kanaal zit met voldoende signaal? Als je op een kanaal zit waar de hele straat al opzit dan heb je kans op performance verlies.
Zijn je pc en laptop voorzien van de meest recente netwerk drivers?
Ja, de pc en laptop zijn beide geupdate. Hoe kan ik zien of ik op een vrij kanaal zit?
Als ik iets download, dan haal ik ongeveer 90% van mijn maximale snelheid, gaat dit ook in combinatie met een vrij wifi kanaal? Beide hebben ook maximaal signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Test eens met inSSIDer programma, dan zie je een overzicht van de wifi netwerken..
https://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider.
Of als je een Android foon hebt, de app: wifianalyzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
EverLast2002 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:31:
Test eens met inSSIDer programma, dan zie je een overzicht van de wifi netwerken..
https://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider.
Of als je een Android foon hebt, de app: wifianalyzer
dankjewel, hij geeft aan dat er geen overlappende signalen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Wat is de overdrachtssnelheid wanneer je een klein(er) bestand kopieert van pc <> laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
EverLast2002 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:35:
[...]

Hij kopieert alleen een film, hij routeert niks....
Als die interne switch op alle poorten 1gigabit ondersteunt dan wil ik dat weleens bekabeld getest zien.
Als alles via de Mediabox XL loopt dat routert die alles. Alleen die Mediabox XL is hier niet voor geschikt die moet je alleen gebruiken voor tv.
De meegeleverde modem van hun (Cisco of connecbox) die is hiervoor bedoelt.
Of als je alles zelf wil regelen een eigen router achter het modem van ziggo.

Maar als ik de ts moet geloven dan zit dus alles op de mediabox/horizon kastje en dat werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Heeft die Mediabox geen gigabit poorten (ik ken dat apparaat totaal niet)?
Dan inderdaad dat kastje snel vergeten en via modem of ander apparaat met gigabit aansluitingen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
EverLast2002 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:50:
Heeft die Mediabox geen gigabit poorten (ik ken dat apparaat totaal niet)?
Dan inderdaad dat kastje snel vergeten en via modem of ander apparaat met gigabit aansluitingen werken.
Vast wel alleen de interne hardware is niet geschikt hiervoor. Ding is enkel bedoelt voor tv en eventueel bekabeld/draadloos een 2e box voor een 2e tv( worden niet meer geleverd ivm problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
TV signaal heeft ook maar weinig bandbreedte nodig, dus zou best kunnen wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-06 15:13
Beide apparaten via wifi aangesloten. Wifi is half-duplex.
Ik denk dat 15-24 mbs niet zo gek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
bedankt voor alle reacties. ik zal binnenkort eens een model lenen en kijken of dit inderdaad het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
koenvd90 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:12:
bedankt voor alle reacties. ik zal binnenkort eens een model lenen en kijken of dit inderdaad het probleem is.
Praten we nu langs elkaar heen? Want ik zie op de ziggo website "wifi-modem" staan en de mediabox heeft geen wifi.
Dus je gebruikt de wifi van het modem en die snelheid is ondermaats.

" Ook beide computers bekabelen heeft geen nut."
Die opmerking snap ik dus niet. Vertel eens waar je dit op aan had gesloten.

"Ik heb de mediakastXL van Ziggo die als netwerkapparatuur wordt gebruikt."
Niet helemaal correct, dat zwarte kastje gebruik je voor tv. Het witte modem kastje is voor (w)lan en internet.

Ik zou eerst proberen om "standaard" te verbinden, zonder AC, dus op 2.4GHz. Geen idee of de ziggo modems AC ondersteunen....
En als je op 5GHz AC persé wilt verbinden zorg dan dat er geen betonnen vloeren/muren het signaal beinvloeden.

[ Voor 50% gewijzigd door EverLast2002 op 09-11-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@koenvd90 Zoals je wellicht kan merken is je manier van posten en de informatie die je op dit moment hebt versterkt niet heel erg duidelijk en zitten we nog met een hoop vragen.

Het is dan ook belangrijk om zoveel mogelijk relevantie informatie te geven, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zou je dus even het volgende toe willen voegen:
- Volledige merk/specificaties PC/laptop (en dan met name het netwerk gedeelte)
- Gebruikte netwerk apparatuur (wifi en bedraad) en typenummers daarvan
- Hoe alles met elkaar zit verbonden

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:11
Volgens mij schreef hij in de eerste post dat hij het ook bekabelt heeft geprobeerd dus alle wifi issues kun je even van tafel schuiven.
En opmerkingen over een trage router ook want alles blijft op het Lan en dus wordt er niets gerouteerd.
Overigens is 24 MB/s voor een kopieer actie met de verkenner nog niet eens zo heel slecht, maar als hij echt Mb/s bedoelt is het heel erg traag en heb je waarschijnlijk ergens een 100Mb verbinding in plaats van een 1Gb verbinding.

Je kunt proberen je netwerk adapter instellingen te verbeteren daar win je nog wel wat mee.
xon/xoff uitzetten en alle offload functies van de adapter ook uitzetten.
Dat werk kan tegenwoordig vele malen sneller door de CPU gedaan worden dan door de netwerk adapter.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 08:32
Grappig, wat een verwarring.
TS heeft het over 15/24 mb/s als in millibit/s. Dat zal wel niet kloppen, anno 2018. Maar @Ben(V) maakt er gelijk maar 24MB/s van. Wie weet gaat en het eigenlijk over Mb/s.
En de media box heeft wel degelijk WiFi aan boord, en wordt in fUPC ook ingezet als internet gateway.@EverLast2002

Zolang we niet weten waar we in dit topic eigenlijk over praten, komen we er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:11
Waarom herhalen wat ik net geschreven heb?
En zoals ik al zei wifi doet niet ter zake want hij heeft het bekabelt geprobeerd.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Klinkt als of het van / naar een USB2.0 schijf / flash storage gelezen / geschreven wordt... :)

404 Signature not found

Pagina: 1